Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål i tittelen. 

Anonymkode: e71df...512

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte det aldri. Bortkasta kjøp, gitt.

Anonymkode: 0e8de...bcd

AnonymBruker
Skrevet

Brukte det mye i starten. Baby sov i det, og lå litt i det og sparket fornøyd før vi begynte med babygym. 

Anonymkode: 9bdd5...77d

• Liker 1
Skrevet

Baderomsgulvet for jeg ikke vil legge henne rett på flisene
Sofaen mens jeg skal ha meg noe mat som ikke skal spises ved spisebordet, eller for å kle på ytterklær
Avogtil under babygym, hvis jeg vet hun skal ligge der en stund (lage mat etc) og ligge behagelig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I sofaen, på badet og i sengen når vi samsov. Var gull for oss!

Anonymkode: f7af2...e20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I starten sov han i nestet på dag og natt. På natt lå det i senga hans, og på dagtid lå det hvor enn vi var. I sofaen, i lekegrinda, på badegulvet.. Nå bruker vi det nesten ikke, men han pleier å ligge i det på badegulvet hvis jeg må dusje mens vi er alene.

Anonymkode: fdb33...b25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sofaen på dagtid. 

Anonymkode: 1300a...708

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar: Dere som legger på badegulvet mens dere dusjer: har dere varmekabler? Jeg har også sett for meg at det kan være praktisk hvis jeg må legge fra meg baby mens jeg gjør klar til stell/bleieskift? 

Dere som har i sofa: jeg ser liksom ikke for meg at det er naturlig å legge fra seg baby og drive med andre ting. Men er det typisk om dere skal spise eller sånn? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker babynest i sofaen (når vi spiser f.eks) og i sengen når vi skal sove :)

Anonymkode: e09f6...c2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar: Dere som legger på badegulvet mens dere dusjer: har dere varmekabler? Jeg har også sett for meg at det kan være praktisk hvis jeg må legge fra meg baby mens jeg gjør klar til stell/bleieskift? 

Dere som har i sofa: jeg ser liksom ikke for meg at det er naturlig å legge fra seg baby og drive med andre ting. Men er det typisk om dere skal spise eller sånn? 

Du kan ikke holde babyen hele tiden, så du må legge den fra deg innimellom. 

Anonymkode: 91b72...32d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det i sofaen så baby lå der ved siden av oss enten å sov eller sprella. 

Anonymkode: 91b72...32d

AnonymBruker
Skrevet

I starten i sofaen, etterhvert også i senga fordi han roa seg så godt i det. Nå er poden 9 mnd, og ligger fremdeles i nest i senga 😊

Anonymkode: 410c4...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig til all soving på dagtid. Hadde babynest med håndtak, så la henne alltid der. Så flyttet jeg babynestet i senga, på badet (hvis jeg skulle dusje), eller satte det rett i vogna med sovende baby hvis vi skulle ut og trille. Kjempepraktisk. :) 

Hadde også en periode der baby kun sovnet ved puppen, Da ammet jeg med nestet på fanget og baby oppi for å enklere kunne legge han fra meg når han hadde sovnet.

Anonymkode: c0a33...ba4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke varmekabler, så greit og lunt i nestet :)

Avogtil må man legge den fra seg og gjøre andre ting, ellers blir det lavt blodsukker og svimmelhet om man ikke får spist :) Den koser seg på egenhånd så går bra å ta den opp når det blir grining, eller før ^^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, har varmekabler. Han er ganske varm av seg og blir ekstra varm i nestet, så jeg kler av han til bleia når han skal være med på badet.

I forbindelse med stell/bleieskift, så steller vi på stellebord på det som en gang skal bli soverommet hans. Bleier og alt av stellesaker ligger i en hylle under stellebordet, også har vi et fullt skift (nå både langermet og kortermet body) liggende i en kurv på hylla. Søppelbøtte til bleier har vi ved siden av stellebordet, og utetøy ligger i bilstolen som også står ved siden av. Vi kan da legge han på stellebordet og finne frem alt vi trenger mens vi står der. Når vi bader tar vi med stellematten inn på badet, så ligger han der og tøyser mens vi finner frem og gjør klart. Enkelt og greit. 😄

Hvor vi legger han avhenger litt av hva vi gjør. I starten var han helt kul med å bare slappe av i nestet mens vi gjorde ting, og da la vi han bare på et trygt sted og gjorde det vi skulle. Han lå også i nestet i sofaen når vi satt og så på TV og sånt. Men nå er det gørrkjedelig å slappe av i sofaen, så nå ligger han enten i babygymmen eller i lekegrinda (med leker rundt seg), eller så sitter han i stolen sin (tripp trapp med nyfødtsete) og bytter på å se på oss og å banke opp sommerfuglen sin.

Anonymkode: fdb33...b25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går også an å legge fra seg alle stedene som nevnes her uten nest, det gjorde vi :) Før de kan rulle altså. Men sånn med håndtak virker praktisk så man kunne flyttet baby litt rundt uten å løfte opp, feks om det da gikk an å flytte uten å vekke. Ang badegulv, har ikke nestene for tynn bunn til at det er noe behagelig? De jeg har sett hadde ikke så myk bunn.. Jeg brukte en stellematte eller et brettet håndkle på badegulvet.

Anonymkode: 0c717...831

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 14.27):

Spørsmål i tittelen. 

På sofaen, så baby hadde en egen sove/ liggeplass. Lett å kaste til vask å holde rent, i motsetning til en sofa. 

Tok det også med meg å la på badegulvet når jeg gikk på do. Eller hadde det oppi lekegrinda.

Hadde det alltid med på besøk for å ha en plass å legge han. Og brukte det også til bleieskift i bilen.

Anonymkode: e068b...683

Skrevet

Vekslet mellom nest og vippestol.

Om jeg skulle dusje lå babyen i vognbagen i starten (eventuelt med nestet).

Babynest er ikke sikkert nok med evt rulling, så jeg brukte det bare som en madrass.

Veldig greit de gangene det ble tiss forbi bleia 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går også an å legge fra seg alle stedene som nevnes her uten nest, det gjorde vi :) Før de kan rulle altså. Men sånn med håndtak virker praktisk så man kunne flyttet baby litt rundt uten å løfte opp, feks om det da gikk an å flytte uten å vekke. Ang badegulv, har ikke nestene for tynn bunn til at det er noe behagelig? De jeg har sett hadde ikke så myk bunn.. Jeg brukte en stellematte eller et brettet håndkle på badegulvet.

Anonymkode: 0c717...831

Helt klart :) 

Men det er litt lunere å ligge med hodet opptil kanten. Mange babyer liker å kjenne noe inntil toppen av hodet :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nestet lå fast på sofaen så det alltid var et trygt sted å legge dem ned frem til de begynte å vri på seg. Helt genialt når man skal spise, tisse, fikse noe eller bare trenger å ha armene for seg selv en stund. Yngste sov ganske mye i det, for han kunne legges ned og sove noen timer når han var helt fersk. Sluttet dessverre med det etterhvert. Brukte det også litt i vogna i starten med eldstemann når det var for varmt for pose og han ble skumpende rundt helt upolstra oppi der. Eldstemann sov også kanskje halvannen natt l det mellom putene våre i senga når vi kom hjem fra sykehuset, men det funket ikke for oss og vi forsøkte det aldri med yngste. 

Anonymkode: 50d72...4df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...