AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Del Skrevet 30. mai 2022 Hei, jeg skal i jobbintervju til første jobb som er relevant for utdanningen min. Jeg har funnet en liste over vanlige intervjuspørsmål, men de er jo svært generelle. Det jeg lurer på er om jeg skal bruke ting fra jobbannonsen i jobbintervjuet og i så fall hvordan og når. Anonymkode: 37f9a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Del Skrevet 30. mai 2022 Du blir bedt om å fortelle om deg selv. Knytt da dine kvalifikasjoner og erfaringer opp mot hva de søker etter i annonsen. Anonymkode: c6796...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blir bedt om å fortelle om deg selv. Knytt da dine kvalifikasjoner og erfaringer opp mot hva de søker etter i annonsen. Anonymkode: c6796...3b9 Tusen takk! Jeg hadde nok kun svart min alder og hvor jeg er fra om de spurte om å fortelle om meg selv. Men skal jeg gå gjennom alt jeg har skrevet i jobbsøknaden når de ber om å fortelle om meg selv? Blir ikke det ganske mye svar på et lite spørsmål? Ts Anonymkode: 36482...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Del Skrevet 30. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk! Jeg hadde nok kun svart min alder og hvor jeg er fra om de spurte om å fortelle om meg selv. Men skal jeg gå gjennom alt jeg har skrevet i jobbsøknaden når de ber om å fortelle om meg selv? Blir ikke det ganske mye svar på et lite spørsmål? Ts Anonymkode: 36482...55f Trekk frem det som er relevant om deg selv, ikke alt. F.eks om det står i jobbannonsen at de søker en kandidat som er serviceinnstilt, så trekker du frem de erfaringer du har med kundeservice. Alder og bosted, ser de vel uansett av ditt CV. Anonymkode: c6796...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Del Skrevet 30. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Trekk frem det som er relevant om deg selv, ikke alt. F.eks om det står i jobbannonsen at de søker en kandidat som er serviceinnstilt, så trekker du frem de erfaringer du har med kundeservice. Alder og bosted, ser de vel uansett av ditt CV. Anonymkode: c6796...3b9 Takk! Men i jobbannsonen er det en lang liste over ting de ønsker. Skal jeg bare velgte noe fra den listen? F.eks ta ettett eller to punkter? Det er en IT-stilling. Skal jeg f.eks bare si: Jeg heter ..... har en bachelor i IT og liker programmering? TS Anonymkode: 37f9a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Del Skrevet 30. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Men i jobbannsonen er det en lang liste over ting de ønsker. Skal jeg bare velgte noe fra den listen? F.eks ta ettett eller to punkter? Det er en IT-stilling. Skal jeg f.eks bare si: Jeg heter ..... har en bachelor i IT og liker programmering? TS Anonymkode: 37f9a...632 Du har sikkert ikke alle kvalifikasjoner de søker etter, så velg ut de du har og de du tenker er viktigst for å utføre jobben. Anonymkode: c6796...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #7 Del Skrevet 30. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Du har sikkert ikke alle kvalifikasjoner de søker etter, så velg ut de du har og de du tenker er viktigst for å utføre jobben. Anonymkode: c6796...3b9 Takk! Har egentlig alt, men skal trekke ut det viktigste. TS Anonymkode: 37f9a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Del Skrevet 30. mai 2022 Jeg hadde også mitt første intervju som var relevant for utdannelsen i dag, kjenner veldig igjen det du skriver! Ut fra opplevelsen min i dag, tenker jeg at jeg i alle fall skal ha fem ting klart for meg før intervjuer: Fortell om deg selv (ser du har fått gode tips om dette lenger oppe i tråden) Hvorfor har du søkt på jobben/hva motiverer deg for jobben? (se om du kan finne mål/verdier/prosjekter/visjoner/arbeidsoppgaver osv for bedriften i tillegg til stillingsannonsen, og trekk fram noe som appellerer til deg) Hva er dine sterke og svake sider? Hva slags arbeidsmiljø trives du med/hva ser du etter i en jobb/hva kjennetegner en god leder for deg? Et par spørsmål du kan stille til dem. Minst noe av dette kommer du så godt som garantert til å få bruk for i en eller annen form (jeg fikk alle fem i dag), og har du dette ganske på plass på forhånd frigjør du kapasitet til å takle spørsmål du nok vil få som du ikke hadde tenkt på. Ellers var mye av mitt intervju i dag at vi gikk gjennom søknaden min og arbeidsoppgavene sammen, så tenker også det er lurt å finne ut hvordan du kan utdype det du har skrevet. Har du konkrete eksempler fra utdanningen din og erfaringen din på at du er initiativrik/samarbeidsvillig/kreativ/nøyaktig/selvstendig/hva enn de ser etter av personlige egenskaper? Hva konkret gjør at du oppfyller kvalifikasjonene de ønsker seg? Hvordan ser du deg selv i arbeidsoppgavene jobben innebærer? Hva er du mest stolt over å ha fått til i utdanning/jobbsammenheng? Lykke til med intervjuet! Anonymkode: 86c70...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Del Skrevet 30. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde også mitt første intervju som var relevant for utdannelsen i dag, kjenner veldig igjen det du skriver! Ut fra opplevelsen min i dag, tenker jeg at jeg i alle fall skal ha fem ting klart for meg før intervjuer: Fortell om deg selv (ser du har fått gode tips om dette lenger oppe i tråden) Hvorfor har du søkt på jobben/hva motiverer deg for jobben? (se om du kan finne mål/verdier/prosjekter/visjoner/arbeidsoppgaver osv for bedriften i tillegg til stillingsannonsen, og trekk fram noe som appellerer til deg) Hva er dine sterke og svake sider? Hva slags arbeidsmiljø trives du med/hva ser du etter i en jobb/hva kjennetegner en god leder for deg? Et par spørsmål du kan stille til dem. Minst noe av dette kommer du så godt som garantert til å få bruk for i en eller annen form (jeg fikk alle fem i dag), og har du dette ganske på plass på forhånd frigjør du kapasitet til å takle spørsmål du nok vil få som du ikke hadde tenkt på. Ellers var mye av mitt intervju i dag at vi gikk gjennom søknaden min og arbeidsoppgavene sammen, så tenker også det er lurt å finne ut hvordan du kan utdype det du har skrevet. Har du konkrete eksempler fra utdanningen din og erfaringen din på at du er initiativrik/samarbeidsvillig/kreativ/nøyaktig/selvstendig/hva enn de ser etter av personlige egenskaper? Hva konkret gjør at du oppfyller kvalifikasjonene de ønsker seg? Hvordan ser du deg selv i arbeidsoppgavene jobben innebærer? Hva er du mest stolt over å ha fått til i utdanning/jobbsammenheng? Lykke til med intervjuet! Anonymkode: 86c70...68b Tusen takk for svært utfyllende og godt svar. Håper både du og jeg får jobbene! TS Anonymkode: 37f9a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 30. mai 2022 #10 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, jeg skal i jobbintervju til første jobb som er relevant for utdanningen min. Jeg har funnet en liste over vanlige intervjuspørsmål, men de er jo svært generelle. Det jeg lurer på er om jeg skal bruke ting fra jobbannonsen i jobbintervjuet og i så fall hvordan og når. Anonymkode: 37f9a...632 Jeg har byttet jobb to ganger siste året. De vil spørre fortell om deg selv. Da skal du ikke fortelle personalia, men overbevise dem hvorfor denne jobben er for deg. Alle dine kvalifikasjoner og motivasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #11 Del Skrevet 30. mai 2022 2 minutter siden, Akryl said: Jeg har byttet jobb to ganger siste året. De vil spørre fortell om deg selv. Da skal du ikke fortelle personalia, men overbevise dem hvorfor denne jobben er for deg. Alle dine kvalifikasjoner og motivasjon. Tusen takk TS Anonymkode: 37f9a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Del Skrevet 31. mai 2022 Hadde intervjuet mitt nå og det var langt mindre skummelt enn jeg hadde trodd. De virket superhyggelige og jeg fikk brukt det dere lærte meg. Tusen takk! Nå er det bare for arbeidsgiveren å skjønne at jeg er den rette til stillingen. TS Anonymkode: 37f9a...632 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #13 Del Skrevet 5. januar 2023 Hvordan gikk det for dere? Anonymkode: 76e64...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå