AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Jeg ble ferdigutdannet i vinter og har til nå søkt mange jobber, jeg har begynt å få flere og flere intervjuer men har fortsatt ikke kommet til målstreken og er derfor redd for at det kanskje kan ta litt tid før jeg får meg en jobb. Derfor lurte jeg på hvor lenge man er nyutdannet på papiret og når begynner det å ligne et ‘hull’ ? Altså hvor lenge må du da ha vært arbeidsledig? Merker jeg begynner å stresse litt nå Anonymkode: e7540...9f0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Du tar selvfølgelig en jobb i mellomtiden selv om den ikke er relevant til utdanningen. Om det er som rengjører eller i kassa på butikk, sykehjem eller på en cafe er ikke relevant. I mine øyne har du hull i cvn så lenge du velger å få penger fra nav. Det sier en del om arbeidsmoralen. Anonymkode: c6204...452 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Skjønner at du stresser, det gjorde jeg også i den situasjonen. Jeg tenker at fornuftige arbeidsgivere vet at det å få seg jobb ofte er snakk om flaks og kontakter. At du får flere intervjuer er jo kjempebra, kanskje du har blitt flinkere på å skrive gode søknader? Anonymkode: 91086...d3e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du tar selvfølgelig en jobb i mellomtiden selv om den ikke er relevant til utdanningen. Om det er som rengjører eller i kassa på butikk, sykehjem eller på en cafe er ikke relevant. I mine øyne har du hull i cvn så lenge du velger å få penger fra nav. Det sier en del om arbeidsmoralen. Anonymkode: c6204...452 Jeg søker alt jeg kan få nå, så tar selvfølgelig de jobbene hvis jeg får dem, men det får jeg stadig høre at jeg er overkvalifisert. ts Anonymkode: e7540...9f0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner at du stresser, det gjorde jeg også i den situasjonen. Jeg tenker at fornuftige arbeidsgivere vet at det å få seg jobb ofte er snakk om flaks og kontakter. At du får flere intervjuer er jo kjempebra, kanskje du har blitt flinkere på å skrive gode søknader? Anonymkode: 91086...d3e Ja, utrolig stressende situasjon, driver nå å søker jobber som en helt men om jeg får jobbene eller ikke er det ikke jeg som kan bestemme😅 Heldigvis har intervjuene begynt å «trille inn» nå som jeg ble flinkere til å skrive søknad. Men som sagt, fortsatt ingen jobb, har bare sakte men sikkert fått 2. gangsintervjuer nå (skjedd i 2 tilfeller nå). Hvor lang tid var du arbeidsledig etter at du var ferdigutdannet? Anonymkode: e7540...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du tar selvfølgelig en jobb i mellomtiden selv om den ikke er relevant til utdanningen. Om det er som rengjører eller i kassa på butikk, sykehjem eller på en cafe er ikke relevant. I mine øyne har du hull i cvn så lenge du velger å få penger fra nav. Det sier en del om arbeidsmoralen. Anonymkode: c6204...452 Har man en attraktiv utdannelse, så får man sjelden disse jobbene likevel, fordi arbeidsgiver på en cafe, ved et sykehjem eller en butikk forstår at man går ut døra så fort noe mer relevant dukker opp. Anonymkode: ce53d...769 3
Knirke Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Med hull i CV-en menes en person som på søknadstidspunktet har fravær fra arbeid, utdanning eller opplæring i til sammen to av de siste fem årene. (kilde:juristen.no) Du har ennå tid på deg, ingen bryr seg om «hull» på noen måneder😉 2 hours ago, AnonymBruker said: Du tar selvfølgelig en jobb i mellomtiden selv om den ikke er relevant til utdanningen. Om det er som rengjører eller i kassa på butikk, sykehjem eller på en cafe er ikke relevant. I mine øyne har du hull i cvn så lenge du velger å få penger fra nav. Det sier en del om arbeidsmoralen. Anonymkode: c6204...452 Man tar ikke en jobb🙄. Man søker, man går på intervju, man konkurrerer med 100-vis av ufaglærte, og man får sannsynligvis ikke jobben hvis man er overkvalifisert. Dette vet alle som har høyere utdanning som har prøvd å komme ut i arbeidslivet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 20 minutter siden, Knirke said: Man tar ikke en jobb🙄. Man søker, man går på intervju, man konkurrerer med 100-vis av ufaglærte, og man får sannsynligvis ikke jobben hvis man er overkvalifisert. Dette vet alle som har høyere utdanning som har prøvd å komme ut i arbeidslivet. Stemmer. Man bør selvsagt søke på så mye so mulig når man er arbeidsløs, men det er ikke slik det er lettere å få ufaglærte jobber. Til en butikkjobb kan det som du skriver være hundrevis av søkere. Anonymkode: eb977...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 Hvis du har mulighet, prøv å ta noen frivillige verv. Det settes pris på hos en arbeidsgiver 😉 Jeg går på AAP, men jobber som leder i en frivillig organisasjon - 2 timer i mnd. Anonymkode: 1870f...ddf 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, utrolig stressende situasjon, driver nå å søker jobber som en helt men om jeg får jobbene eller ikke er det ikke jeg som kan bestemme😅 Heldigvis har intervjuene begynt å «trille inn» nå som jeg ble flinkere til å skrive søknad. Men som sagt, fortsatt ingen jobb, har bare sakte men sikkert fått 2. gangsintervjuer nå (skjedd i 2 tilfeller nå). Hvor lang tid var du arbeidsledig etter at du var ferdigutdannet? Anonymkode: e7540...9f0 Jeg leverte i desember, fikk en irrelevant ufaglært jobb i februar som varte bare halvannen måned. Så ingenting helt til høsten da jeg fikk meg praksisplass via Nav (med relevante oppgaver). Det endte med fast jobb😊 Jeg hadde lite relevant arbeidserfaring, lite faglig nettverk og hadde brukt lenger enn normert tid på graden min, så jeg var nok mindre attraktiv enn du. Anonymkode: 91086...d3e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Knirke skrev (4 timer siden): Med hull i CV-en menes en person som på søknadstidspunktet har fravær fra arbeid, utdanning eller opplæring i til sammen to av de siste fem årene. (kilde:juristen.no) Du har ennå tid på deg, ingen bryr seg om «hull» på noen måneder😉 Man tar ikke en jobb🙄. Man søker, man går på intervju, man konkurrerer med 100-vis av ufaglærte, og man får sannsynligvis ikke jobben hvis man er overkvalifisert. Dette vet alle som har høyere utdanning som har prøvd å komme ut i arbeidslivet. Jobb som ringevikar i helsevesenet er ekstremt lett å få uansett hvor "overkvalifisert" man er, og man kan jobbe så mye man orker, spesielt på denne tiden av året når vi er på vei inn i ferietiden. Anonymkode: 49b42...9e4
Rucula Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 ca 2 -3år... og det er ikke bedre å ha jobbet 4 år i helsevesenet i mellomtiden! Du trenger relevant jobb innen 2-3 år.
Marvelous Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 (endret) Feil. Endret 30. mai 2022 av Marvelous
Knirke Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Jobb som ringevikar i helsevesenet er ekstremt lett å få uansett hvor "overkvalifisert" man er, og man kan jobbe så mye man orker, spesielt på denne tiden av året når vi er på vei inn i ferietiden. Anonymkode: 49b42...9e4 Bare fordi det er lett for deg, der du bor, betyr det ikke at det er like lett for alle andre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå