Gå til innhold

Barne TV fra 90 tallet med creepy dukker!

Anbefalte innlegg

Gjest StellaNova
Skrevet

Dette er barne TV fra 90 tallet (kanskje sent 80 tall?) 

Hovedfiguren er en dukke, sånn myk "rag doll" (om noen har sett den ekte Annabelle ser hun litt sånn ut!) 

Hun bor med en gammel dame, en sarkastisk katt og en annen dukke som er en slags byste eller utstillingsdukke? 

Hun lever og går rundt omkring ute både alene og med den gamle damen.

Har prøvd å beskrive dette for venner men ingen kjenner igjen barne TV med noe sånt. Jeg var redd denne dukken og jeg veit at det gikk på NRK1! 😄 Noen som husker noe lignende eller har et navn på denne dukken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, høres ut som Tøydukke Anna.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: a7d0b...fa7

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Tøydukke Anna, bor med Sara Sydame og Petra Prøvedukke :)

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest StellaNova
Skrevet
Nysådd skrev (Akkurat nå):

Tøydukke Anna, kanskje?

:hakeslepp: Det var det! Tusen takk! Tenkt mye på dette og plaget folk med dette åså, uten hell 😄 Var jammen like ille som jeg husker det når jeg så introen 😄 

Gjest StellaNova
Skrevet

Tusen takk alle sammen! :hallo:

AnonymBruker
Skrevet

Dette likte jeg faktisk da jeg var liten 😆

Anonymkode: 17a7e...2a5

• Liker 6
Skrevet

StellaNova skrev (7 minutter siden):

:hakeslepp: Det var det! Tusen takk! Tenkt mye på dette og plaget folk med dette åså, uten hell 😄 Var jammen like ille som jeg husker det når jeg så introen 😄 

Ha ha, jeg syntes den var koselig da jeg var liten, men når jeg ser det nå er jeg enig i at det er litt guffent!

• Liker 1
Gjest StellaNova
Skrevet
Nysådd skrev (1 minutt siden):

Ha ha, jeg syntes den var koselig da jeg var liten, men når jeg ser det nå er jeg enig i at det er litt guffent!

Det som er mest ekkelt er når hun er et menneske inne i en drakt, ser ut som en green screen eller noe, og andre ganger er hun en hånd dukke og det er greit 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Petra prøvedokke er skikkelig creepy. Og så den grusomme stilen på interiør og vegger og alt.. den serien der er jo mer deprimerende enn en begravelse.

Anonymkode: 0fcd7...c80

Skrevet

Den likte jeg godt da jeg var liten. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg så på det og syntes det var koselig. 

Anonymkode: 7e637...822

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dukker i barn-tv er en uting. Stort sett alltid creepy. Er vel kanskje bare Fragglene og Muppet Show som vanligvis ikke gir barn traumer. Men selv ikke Muppet Show var jeg spesielt begeistret for. Det var karakterer der også jeg følte sterkt ubehag ved. 

Må forresten legge til at animerte dukker er helt ok (Revenenka, Flåklypa, Askeladden etc). Men ikke handdukker, string puppets eller andre varianter hvor bevegelsene blir gjort "live".

Endret av ElectricScum
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ElectricScum skrev (2 minutter siden):

Dukker i barn-tv er en uting. Stort sett alltid creepy. Er vel kanskje bare Fragglene og Muppet Show som vanligvis ikke gir barn traumer. Men selv ikke Muppet Show var jeg spesielt begeistret for. Det var karakterer der også jeg følte sterkt ubehag ved. 

Herregud, jeg ELSKER både Fragglene og Muppet Show. 😄

Og så får vi være litt restriktive med å bruke ordet "traumer". 

Anonymkode: 7e637...822

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
ElectricScum skrev (5 minutter siden):

Må forresten legge til at animerte dukker er helt ok (Revenenka, Flåklypa, Askeladden etc). Men ikke handdukker, string puppets eller andre varianter hvor bevegelsene blir gjort "live".

Har du sett Pompel og Pilt? 😁

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
ElectricScum skrev (5 minutter siden):

Her er jeg stort sett uenig! 😂 Syntes Fragglene var kjempeskummelt, og de animerte dukkene var enda verre. Syntes de var skikkelig ubehagelige å se på, synes forsåvidt det ennå også 😅

Anonymkode: c66b5...ad1

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsket Tøydukke Anna, og det gjorde mora mi også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel lite som slår pompel og pilt? Skremte livskiten ut av foreldrene mine og sikkert mange andre som var små på slutten av 60- tidlig 70 tallet🤷‍♀️

Anonymkode: f9101...da6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...