AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er i midten av 40-årene og har de siste årene merket at håret mitt har blitt tynnere. Det er ganske fortvilende for håret er jo noe av det synligste på et menneske. Da jeg var hos frisøren min sist nevner jeg det og da sier hun at jeg burde kjøpe mandelolje, gni det godt inn i hodebunnen og la virke en time og gjøre det én gang i uken Kan det være noe i det? Det er jo både rimelig og enkelt. Noen erfaringer? Anonymkode: b8431...1c7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Sunnere hår og hodebunn tror jeg det gir, men ikke tykkere hår i seg selv. Det er normalt at håret blir tynnere for mange i voksen alder. Anonymkode: d3055...a0f 1
Alauda Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Tror håret mitt er under halvparten av hva det var for 10 år+ siden, det ser jeg på tykkelsen av hestehalen. Synd, men sant 😢 Aner ikke hvordan det er med mandelolje; har mine tvil. Det er imidlertid viktig å passe på at man får i seg nok vitaminer og mineraler, det er vel særlig vitamin B som er viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Man kan ikke trylle frem flere levende hårrøtter som produserer hår med olje... det sier vel egentlig seg selv. Og å gni olje ned i hodebunnen høres ut som oppskriften på tungt og fett hår, vanskelig å få vasket ut skikkelig. Nei, det virker ikke med olje eller noe du gnir inn i hodebunnen. I en viss alder, typisk i 40 og 50 årene, får også kvinner noe tynnere hår som oftest. Håravfall når man nærmer seg eller kommer i overgangsalderen er normalt for kvinner. Da får man tynnere hår, og ingen olje i verden kan snu det. Det er hormoner som gjør det. Eller rettere sagt mangel på hormoner. Anonymkode: 5aec3...790
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #5 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 13.07): Jeg er i midten av 40-årene og har de siste årene merket at håret mitt har blitt tynnere. Det er ganske fortvilende for håret er jo noe av det synligste på et menneske. Da jeg var hos frisøren min sist nevner jeg det og da sier hun at jeg burde kjøpe mandelolje, gni det godt inn i hodebunnen og la virke en time og gjøre det én gang i uken Kan det være noe i det? Det er jo både rimelig og enkelt. Noen erfaringer? Anonymkode: b8431...1c7 Har du prøvd å styrke chien din? Anonymkode: f3746...d3a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har du prøvd å styrke chien din? Anonymkode: f3746...d3a Hva er chien? Anonymkode: a08f0...31b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Jeg er i 50-årene selv, og har ikke merket noe mindre og tynnere hår. Jeg brukte hårvitaminer som mange annonserer for, og de ga god effekt for meg. Faktisk så at å ta på mascara ble en jobb, for den skulle jo dekke så mye mer. Jeg merket også at håret grodde fortere. Nå bruker jeg ikke hårvitaminer lenger, ettersom mitt hår er tykt og fint. Ellers har jeg erfart at det å ta Omega 3 er bra. Har aldri tykk hud under føtter lengre. Anonymkode: 57ea5...14e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Hør på frisøren din og prøv. Castor olje anbefaler jeg også. Anonymkode: febbb...b32
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er chien? Anonymkode: a08f0...31b En indre energi 😄 Kinesisk filosofi. Anonymkode: d3055...a0f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 12.36): Jeg er i 50-årene selv, og har ikke merket noe mindre og tynnere hår. Jeg brukte hårvitaminer som mange annonserer for, og de ga god effekt for meg. Faktisk så at å ta på mascara ble en jobb, for den skulle jo dekke så mye mer. Jeg merket også at håret grodde fortere. Nå bruker jeg ikke hårvitaminer lenger, ettersom mitt hår er tykt og fint. Ellers har jeg erfart at det å ta Omega 3 er bra. Har aldri tykk hud under føtter lengre. Anonymkode: 57ea5...14e Hvilke vitaminer brukte du? Anonymkode: 2000a...1ad
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Jeg er midt i 50 årene og har tykkere og sunnere hår nå enn jeg har hatt siden 20årene. Det skal sies at jeg har slitt med helse hele veien og i perioder mister mye hår, men jeg er ikke friskere nå enn jeg var. Det jeg har gjort som jeg tror har hjulpet for meg var først å begynne med "no poo", altså vaske håret uten shampoo. Det er forskjellige varianter - bakepulver, balsam,... jeg har endt med kun vann, Frisøren snakker om det hver gang jeg klipper meg om hvor mye fyldigere håret mitt er enn da jeg begynte hos henne for 12? år siden. Det siste halvåret har jeg begynt å kure håret med ett sammenvispet egg med litt olje i. Jeg har brukt arganolje, olivenolje eller nyperosefrøolje. Selv merker jeg at håret er mykere og ser fyldigere ut etter at jeg begynte med det. Det holder seg også rent lenger. Viktig å ikke bruke for varmt vann til å skylle ut egget om du skulle prøve - så det ikke koagulerer så lett Jeg håper du finner noe som fungerer for deg. Anonymkode: e51b7...409
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå