Gå til innhold

Adoptere bort barnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å adoptere bort et barn til besteforeldre eller lignende? Er det mulig å fraskrive seg alle rettigheter på en slik måte at den andre forelderen ikke har noe den kan bruke for å lage livet til den andre forelderen trasig? 

Anonymkode: a3392...c75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det mulig å adoptere bort et barn til besteforeldre eller lignende? Er det mulig å fraskrive seg alle rettigheter på en slik måte at den andre forelderen ikke har noe den kan bruke for å lage livet til den andre forelderen trasig? 

Du kan ikke det, med mindre den andre forelderen er enig. 

Anonymkode: 3b530...498

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da må den andre foreldre skrive ifra seg alle rettigheter ovenfor barnet. 

Anonymkode: 13f75...aad

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Syke, syke menneske. Gå i terapi.

Anonymkode: 2bf11...16f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må den andre foreldre skrive ifra seg alle rettigheter ovenfor barnet. 

Anonymkode: 13f75...aad

Ja, men den andre forelderen kan likevel gjøre livet surt for den andre ved å være vanskelig ang det økonomiske? Sende meldinger til politi og barnevern uten grunn? bedrive trakassering? Sende stevninger per post? Poenget er at den ene forelderen ønsker ingenting med denne situasjonen å gjøre noe lenger og ønsker å kutte alle bånd til den andre forelderen for egen overlevelse. 
Alle bånd til vedkommende må kuttes. Holder det å frasi seg rettigheter? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syke, syke menneske. Gå i terapi.

Anonymkode: 2bf11...16f

Jeg går allerede i terapi, du trenger ikke være uhøflig. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke adoptere bort et "halvt" barn. Man kan adoptere bort barn, men da må begge foreldre være enige. 

Anonymkode: 2b2a6...af6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere kan adoptere bort. Virker som faren er enig i det, så da er muligheten der. 

Anonymkode: 55463...d15

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel høre om besteforeldre kan være fosterforeldre om du ikke fungerer. Hørt om tilfeller av det. 

Anonymkode: a86bc...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du vurderer å ta en så alvorlig avgjørelse? 
Etter det jeg forstår så vil du at far ikke skal få ha noe med barnet å gjøre hvis du må gi opp omsorgen. Hvorfor det ? 

Anonymkode: 48b04...99c

AnonymBruker
Skrevet

Begge må si fra seg eller bli fradømt foreldreansvaret for at et barn skal kunne adopteres bort. Det er heller ikke slik i Norge at man selv kan bestemme hvem som skal adoptere barnet. Din mening teller, men det er kun godkjente adoptivforeldre som kan adoptere og det skal være basert på barnets beste. 

Anonymkode: 88270...a0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men den andre forelderen kan likevel gjøre livet surt for den andre ved å være vanskelig ang det økonomiske? Sende meldinger til politi og barnevern uten grunn? bedrive trakassering? Sende stevninger per post? Poenget er at den ene forelderen ønsker ingenting med denne situasjonen å gjøre noe lenger og ønsker å kutte alle bånd til den andre forelderen for egen overlevelse. 

Du trenger nok traumebehandling,snakk med lege,forstår det er vanskelig med x,men å adoptere bort barnet høres drastisk ut.

Anonymkode: dea1f...d63

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel høre om besteforeldre kan være fosterforeldre om du ikke fungerer. Hørt om tilfeller av det. 

Anonymkode: a86bc...54c

Mine barn bor hos sine besteforeldre, det er en løsning som fungerer veldig godt for alle involverte. De er fosterhjem , og får oppfølging fra barnevernet, og de får også økonomisk kompensasjon derfra, og jeg slipper å betale barnebidrag. Har veldig bra kontakt og samarbeid med dem, men ingen kontakt med barnas far.

Den ideen om adopsjon høres veldig lite gjennomtenkt ut, hvorfor i alle dager tenker du at det kommer til å være en god løsning? Du mister jo alt av rettigheter på papiret, og det er vel få mennesker som faktisk ville takket ja til å adoptere barn på forespørsel, familie eller ikke.. Vet du i det hele tatt hva en adopsjon innebærer? Det er IKKE det samme som å omplassere ungen sin frivillig i en periode til det passer å ombestemme seg og kreve den tilbake. 
Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men du bør kanskje prøve å sette deg inn i hvordan verden rundt deg og systemet fungerer, før du foretar deg noe som helst. Og så bør du skaffe deg en advokat .

Anonymkode: 74863...120

• Hjerte 1
Skrevet

tøm og røm, eller hva? 😆

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du vurderer å ta en så alvorlig avgjørelse? 
Etter det jeg forstår så vil du at far ikke skal få ha noe med barnet å gjøre hvis du må gi opp omsorgen. Hvorfor det ? 

Anonymkode: 48b04...99c

Hva? Det er omvendt. Det er far som trakasserer meg så alvorlig at jeg ikke takler mer. Han ønsker å ha barnet for seg selv, å har meldt meg til alle mulige instanser for å lage livet mitt vanskelig. Alle muligheter han har til å lage kvalme de bruker han for alt det er verdt. Jeg takler ikke mer. Han får ha barnet for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med barnet? Er barnet fast hos den ene eller 50/50,80/20?? Konflikt mellom foreldre som ikke evner å se innover i seg selv, ei se barnet er jo en forferdelig situasjon. Jeg ville rådført meg med en advokat hvis jeg var deg, og du kan anmelde den andre foreldren for trakassering etc - ta vare på alle skriftlige bevis og hold all kommunikasjon skriftlig slik at du har nok å vise frem. 

Anonymkode: ef9ef...a12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva? Det er omvendt. Det er far som trakasserer meg så alvorlig at jeg ikke takler mer. Han ønsker å ha barnet for seg selv, å har meldt meg til alle mulige instanser for å lage livet mitt vanskelig. Alle muligheter han har til å lage kvalme de bruker han for alt det er verdt. Jeg takler ikke mer. Han får ha barnet for seg selv. 

Hva faen, åpenbart 🧌🧌🧌🧌🧌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mine barn bor hos sine besteforeldre, det er en løsning som fungerer veldig godt for alle involverte. De er fosterhjem , og får oppfølging fra barnevernet, og de får også økonomisk kompensasjon derfra, og jeg slipper å betale barnebidrag. Har veldig bra kontakt og samarbeid med dem, men ingen kontakt med barnas far.

Den ideen om adopsjon høres veldig lite gjennomtenkt ut, hvorfor i alle dager tenker du at det kommer til å være en god løsning? Du mister jo alt av rettigheter på papiret, og det er vel få mennesker som faktisk ville takket ja til å adoptere barn på forespørsel, familie eller ikke.. Vet du i det hele tatt hva en adopsjon innebærer? Det er IKKE det samme som å omplassere ungen sin frivillig i en periode til det passer å ombestemme seg og kreve den tilbake. 
Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, men du bør kanskje prøve å sette deg inn i hvordan verden rundt deg og systemet fungerer, før du foretar deg noe som helst. Og så bør du skaffe deg en advokat .

Anonymkode: 74863...120

Hæ? Barna dine bor i fosterhjem hos dine foreldre. Det må jo da være pga den daglige omsorgen ble fratatt deg. 

Anbefaler TS å anmelde barnefar til politiet for trakassering, og ha en åpen og ærlig dialog med barnevernet. Dette er ikke en bra situasjon, men hvis dette er sant - så hører vi bare én side av saken her. Og hvis TS vil gi bort barnet sitt, så er det vel en god grunn til at barnefar ikke vil at barnet skal til TS. Ikke vet jeg, men folk flest har ikke selvinnsikt i dag og det gjelder nok i denne saken også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med barnet? Er barnet fast hos den ene eller 50/50,80/20?? Konflikt mellom foreldre som ikke evner å se innover i seg selv, ei se barnet er jo en forferdelig situasjon. Jeg ville rådført meg med en advokat hvis jeg var deg, og du kan anmelde den andre foreldren for trakassering etc - ta vare på alle skriftlige bevis og hold all kommunikasjon skriftlig slik at du har nok å vise frem. 

Poenget er at jeg ikke gidder mer. Jeg orker ikke advokater og rettssaker. Jeg ønsker at vi alle skal få fred. Det er heller ikke til det beste for barnet om jeg skal sette igang en rettssak og anmeldelse av barnefar. 

AnonymBruker
Skrevet

Dra til et krisesenter å få hjelp. Ja, du kvalifiserer til det selvom han ikke slår deg 

Anonymkode: cfb65...ce9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...