Gå til innhold

Morgenånde...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Pusser tennene hver kveld, men våkner med dårlig ånde hver morgen allikevel.

Er dette vanlig eller er det noe jeg kan gjøre så jeg får bedre ånde på morran før jeg pusser tennene?

Endret av *MissS*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går utfra at du pusser tennene på morningen og. Ellers kan det være lurt å ta en runde med tannbørsten på tunga og, evt kjøpe en tungeskrape på apoteket.

Skrevet

Du ligger mest sannsynligvis med munnen åpen når du sover, og det er jo ikke så lett å kontrollere.

Skrevet
Du ligger mest sannsynligvis med munnen åpen når du sover, og det er jo ikke så lett å kontrollere.

Ja da kan det krype inn litt av hvert du.

Skrevet
Ja da kan det krype inn litt av hvert du.

:ler:

Var nå ikke helt det jeg mente..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er vel ganske vanlig å ha dårlig ånde før man pusser tennene om morgenen. Masse bakterier som legger seg på tunga.

Skrevet

Drikk litt vann når du våkner. Kanskje hjelpe litt hvis du har ligget med åpen munn.

Skrevet

Rens tunga i tillegg til tennene (masse bakterier der som ikke blir borte ved tannpussen). Prøv et kosttilskudd med sink, kan visst også hjelpe mot ånde, men bare om den kommer fra lenger ned enn munnen. Få sjekket at du ikke har betennelse i halsen/mandlene, kan også gi ubehagelig ånde. En jeg kjenner gikk flere år med en skjult betennelse under en tann som gav ham dårlig ånde. Hvis ikke noe hjelper, at det bare er "vanlig morraånde" er det vel bare å ha Frisk i nattbordskuffen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...