Milli77 Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er nyutdannet barnehagelærer og har fått en 100% stilling som utfører av spesialpedagogisk hjelp i en privat barnehage. Startlønnen er på 467 000. Jeg har tidligere jobbet 3 år i barnehage men fikk ikke ansiennitet for disse årene slik de fleste av mine medelever fikk da de startet som barnehagelærere/ pedagogiske ledere. Jeg jobbet også ett år som assistent i et avlastningssenter for barnehjemstjenesten. Har jeg krav på ansiennitet for disse årene? Syns det var litt vanskelig å navigere seg fram i PBLs lønnstabeller, så prøver å finne svar andre steder før jeg kontakter arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Milli77 skrev (4 timer siden): Jeg er nyutdannet barnehagelærer og har fått en 100% stilling som utfører av spesialpedagogisk hjelp i en privat barnehage. Startlønnen er på 467 000. Jeg har tidligere jobbet 3 år i barnehage men fikk ikke ansiennitet for disse årene slik de fleste av mine medelever fikk da de startet som barnehagelærere/ pedagogiske ledere. Jeg jobbet også ett år som assistent i et avlastningssenter for barnehjemstjenesten. Har jeg krav på ansiennitet for disse årene? Syns det var litt vanskelig å navigere seg fram i PBLs lønnstabeller, så prøver å finne svar andre steder før jeg kontakter arbeidsgiver. Jeg har kun vært ansatt i kommunale barnehager, så mulig det er ulikt, men har ansiennitet fra jeg begynte å jobbe i barnehage, som ufaglært assistent. All relevant erfaring skal medregnes mener jeg. Men de private barnehagene vil vel ikke lønne mer enn nødvendig så kanskje du må kjempe for din sak? Anonymkode: d9ade...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Jeg tror det skal telle ja. Du må sikkert bare sende inn attester på det. Anonymkode: e025e...e16 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har kun vært ansatt i kommunale barnehager, så mulig det er ulikt, men har ansiennitet fra jeg begynte å jobbe i barnehage, som ufaglært assistent. All relevant erfaring skal medregnes mener jeg. Men de private barnehagene vil vel ikke lønne mer enn nødvendig så kanskje du må kjempe for din sak? Anonymkode: d9ade...bc7 Jeg var ansatt i Oslo kommune og fikk godskrevet all ansiennitet når jeg utdannet meg til bhglærer, ser reglene er annerledes i f.eks Lørenskog kommune: https://www.lorenskog.kommune.no/jobb-og-ledige-stillinger/kommunen-som-arbeidsplass/ansiennitet/ Anonymkode: d9ade...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Jeg fikk ikke for de 5 årene som assistent. Fikk beskjed om at de begynte å telle på nytt siden jeg hadde høyere utdanning, og at det var en ny type stilling. Anonymkode: 3eb0a...c34 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Jeg fikk med meg ansiennitet fra min tid som assistent da jeg utdannet med, og trådte inn i stillingen som ped. leder. I tillegg fikk jeg ett år for det barnet jeg hadde vært hjemme med i per isjias. Anonymkode: 06ec1...cd2 1
Milli77 Skrevet 3. juni 2022 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2022 Takk for gode svar! Tenker at jeg skal kjempe litt for saken, og har som en av dere skrev kanskje også krav på noe for det ene barnet jeg hadde hjemme et år før han begynte i barnehagen. Jeg er 45 år og alenemor, og dette er min 2. utdannelse. Hadde vært fint å fått litt igjen både for den erfaringen jeg har med tanke på alder, og som tidligere barnehageassistent. Alle monner drar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå