AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Foreldrene mine har luftet en tanke om å dra til Åndalsnes i sommer og gå opp rampestreken. De er i 50 årene og i helt ok form. Er det greit å gå opp? selv om man har høydeskrekk? de er vant til å bruke staver når de går på fjellet, hvordan er det å bruke det opp dit? Takker for alle svar! De vurderer å ta gondolen ned igjen. Anonymkode: bbdce...374
BobbySocks Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Fysisk er det helt greit. Høydeskrekkmessig døde jeg nesten.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 BobbySocks skrev (2 minutter siden): Fysisk er det helt greit. Høydeskrekkmessig døde jeg nesten. uffda 😮 Anonymkode: bbdce...374
Neutral90 Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 (endret) Det er en plass de må bruke kjetting som støtte for å komme opp., skriver dette mtp at du nevner staver. Det føles også luftig opp de siste 50 høydemeter fordi du går på en stentrapp opp fjellsiden. Det går gondol til toppen da, da er det ca 150 hm å gå ned til rampestreken. Det kan kanskje være et alternativ Edit: Vet at rampestreken har vært mye reklamert for, men vil slå et slag for å ta gondolen opp og gå oppover derfra. Det er helt sinnsykt nydelig natur og en fantastisk utsikt opp Romsdalen. Sjekk gjerne ut stikkut.no for turforslag i området, dersom de er intr I slikt. Endret 30. mai 2022 av Neutral90 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Var vitne til flere som slet med høyde(skrekk)en da vi var der. I juli blir det kø mot toppen, og da vi var der ventet folk over 1,5 time i kø, stående i steintrappene uten rekkverk (som kan føles luftige for de med høydeskrekk) og i de litt smale metalltrappene øverst, med rekkverk kun på den ene siden, for å komme ut på selve rampestreken. På vei ned igjen, eller hvis man velger å gå forbi køen (og altså ikke ut på selve rampestreken), må man gå på den siden av trappen hvor det ikke er rekkverk, mens det står fullt av folk som venter på å komme opp 😅 Jeg husker jeg syntes det var litt stress, men da vi først gikk ned, gikk det veldig fint, og det var generelt en fin tur! Stavene egner seg nok ikke så godt øverst, men ellers går man vel mesteparten av turen på godt nedtråkket jord/skogbunn/«sti», der tror jeg staver fungerer godt for de som ønsker å bruke det. Anonymkode: 9fa71...1c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå