AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 En person på en facebookgruppe jeg følger, trengte folk til lydinnspilling via en brukeruvennlig app. Nedlasting av appen, å bli kjent med den og selve lydinnspillingene tok kanskje en time. Dette fikk jeg 167 kroner for. Jeg gjorde dette arbeidet i slutten av april, uten kontrakt eller andre formaliteter. Pengene ble sendt på PayPal i april. I mai tok han kontakt på nytt: ingen av de 550 innspillingene var godkjent, pga bakgrunnsstøy. Fristen for innsending var samme dag han sendte meldingen. Jeg spilte inn på nytt, og sendte av gårde. I dag kontaktet han meg igjen. Andre innspilling er ikke godkjent, igjen på grunn av bakgrunnsstøy og fristen er ute. Han vil jeg skal sende pengene tilbake. Første innspilling gjorde jeg i leiligheten min. Vinduet var åpent, men det bråker ikke utenfor. Jeg spilte av noen innspillinger, og kunne ikke høre bråk. Til andre innspilling var jeg på badet. Klok av skade spilte jeg av flere lydopptak, men kunne ikke høre bakgrunnsstøy denne gangen heller. Jeg forstår virkelig ikke hva grensa for "bakgrunnsstøy" er? Skal jeg være pliktoppfyllende og snill, og sende pengene tilbake? Eller skal jeg beholde dem? Jeg ble med på et annet prosjekt han hadde, som var, om mulig, enda merkeligere. Her måtte jeg også gå gjennom instruksjonsvideoer før jeg kunne begynne på selve jobben, selvfølgelig gratis. Dette prosjektet trakk jeg meg fra, uten å få penger for det jeg faktisk hadde gjort. Sitter med en følelse av at alle opplegg rundt denne fyren er et steg over norwegians work from home. Anonymkode: ce4ac...075
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Høres ut som svindel. Anonymkode: 0caff...d99 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 167 kroner? Hadde ikke tatt oppdraget engang. Du står fritt til å beholde eller gi tilbake pengene når det ikke er noe kontrakt eller avtale rundt dette. Anonymkode: 19bf6...879 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 For så lite penger så får han ta det han får. Om det så er bakgrunnsstøy så kan han ikke forvente profesjonell kvalitet for en pris som ikke er verdt en kinobillett engang. Anonymkode: 00616...679 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Det er visst ikke han sin feil at det ikke ble godkjent. Hele opplegget rundt denne personen er så merkelig at jeg har sendt epost til moderator i gruppa, som jeg er på hils med. Håper han blir fjernet. Til det andre prosjektet jeg trakk meg fra, brukte jeg påloggingsinfo til et amerikansk konsulentfirma som også driver med outsourcing. Grunnen til at jeg tok på meg oppdragene, er fordi jeg er student uten arbeid. Anonymkode: ce4ac...075
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Ikke send pengene tilbake. Du ga ham det han betalte deg for, han har ikke krav på noe. Anonymkode: b930d...289 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Nei, skal ikke sende pengene tilbake. Takk for tilbakemeldingene! Han er også kastet ut av denne gruppa Anonymkode: ce4ac...075 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 Behold pengene! Har selv erfaring med at folk ikke gidder å betale i ettertid etter at tjenesten er fullført- vel det er ikke sånn det funker. Du leverte og han betaler! Anonymkode: 316a6...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå