Gjest Bonita Mamacita Skrevet 11. november 2005 #21 Skrevet 11. november 2005 Men hva er det motsatte av politisk korrekt? Politisk feil??
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #23 Skrevet 11. november 2005 Politisk ukorrekt. ← Feil, med andre ord. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det eventuelt skulle være så mye status i å ta feil framfor å være korrekt.
Gjest Turi Skrevet 11. november 2005 #24 Skrevet 11. november 2005 Hehe. Politisk ukorrekt kan ikke oversettes til politisk feil. Politisk ukorrekt er du når du taler samfunnet midt i mot. Et typisk eksempel er Staff som er særdeles politisk ukorrekt når han ønsker å fjerne seksuell lavalder. Det samme er Fanny bronken som talte for å gi 16 åringer alkohol hjemme. Det betyr ikke nødvendigvis at de tar feil (selv om jeg er for aldersgrenser på både sex og alkohol - jeg er politisk korrekt i de sakene), men at de taler samfunnet litt i mot. Når jeg sier at barnehageansatte er lavtlønnede er jeg politisk korrekt. Når jeg hevder at kvinner som blir gravide første året i ny jobb eller som lyver om eksisterende svangerskap på intervju skader alle kvinner som ønsker å jobbe er jeg politisk ukorrekt. Og jeg står for begge deler, og mener ikke at noe av det er feil.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 11. november 2005 #25 Skrevet 11. november 2005 Feil, med andre ord. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det eventuelt skulle være så mye status i å ta feil framfor å være korrekt. ← Kort oppsummet: Nei...
Lollo Skrevet 11. november 2005 #26 Skrevet 11. november 2005 Så vidt jeg vet var det høyresiden i USA som begynte å bruke politisk korrekt om venstresidens standpunkter. Så det er ikke ment som noe kompliment. Politisk ukorrekt tror jeg er en litt småironisk vri på det uttrykket. Men jeg synes det er helt greit å være litt politisk korrekt, jeg. Sånn jeg ser det, er det velutdannede, pene og snille mennesker som er politisk korrekte, så det er en helt grei ting å bli assossiert med for min del
Gjest Clueless Skrevet 11. november 2005 #27 Skrevet 11. november 2005 Sånn jeg ser det, er det velutdannede, pene og snille mennesker som er politisk korrekte, så det er en helt grei ting å bli assossiert med for min del ← Det der synes jeg var et mildest talt merkelig synspunkt. Om jeg forstår deg rett er man ikke velutdannet, pen og snill om man har et synspunkt som ikke oppfattes som politisk korrekt?
Lollo Skrevet 11. november 2005 #28 Skrevet 11. november 2005 Det der synes jeg var et mildest talt merkelig synspunkt. Om jeg forstår deg rett er man ikke velutdannet, pen og snill om man har et synspunkt som ikke oppfattes som politisk korrekt? ← Jeg mente å understreke at jeg oppfatter det som en positiv ting å være politisk korrekt, selv om det ikke opprinnelig var ment positivt.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 11. november 2005 #29 Skrevet 11. november 2005 PK-begrepet er fullstendig idiotisk, etter mine begreper. Dessuten er det fascinerende at hva som er "politisk korrekt" avhenger av hvilken sammenheng man befinner seg i. Mine meninger (egne eller konstruerte, alt ettersom) kan være fullstendig på bærtur på KG, men bli tatt meget godt imot på jobb eller i ymse private sammenhenger. For eksempel. Å bruke PK-argumentet som "motargument" i en diskusjon vitner i beste fall om mangel på egne argumenter.
Gjest Hilde Skrevet 11. november 2005 #30 Skrevet 11. november 2005 Har faktisk aldri hverken sett eller hørt dette bli brukt mot noen i diskusjoner. Men her på Kvinneguiden så er det utrolig mye av dette "politisk korrekte". Mistenker svært mange for å skrive ting de egentlig ikke mener - bare for å "tekkes" andre. Hvis ikke - så er ihvertfall ikke Kvinneguiden`s medlemmer representative for resten av norges befolkning. Et eksempel her er diskusjoner om hvilket parti du vil stemme på ved valget - de aller, aller fleste her sier at de vil stemme SV - mens i virkeligheten så var SV en av valgets store tapere med en oppslutning på godt under 9 prosent.
Gjest komsomolets Skrevet 11. november 2005 #31 Skrevet 11. november 2005 Har faktisk aldri hverken sett eller hørt dette bli brukt mot noen i diskusjoner. Men her på Kvinneguiden så er det utrolig mye av dette "politisk korrekte". Mistenker svært mange for å skrive ting de egentlig ikke mener - bare for å "tekkes" andre. Hvis ikke - så er ihvertfall ikke Kvinneguiden`s medlemmer representative for resten av norges befolkning. Et eksempel her er diskusjoner om hvilket parti du vil stemme på ved valget - de aller, aller fleste her sier at de vil stemme SV - mens i virkeligheten så var SV en av valgets store tapere med en oppslutning på godt under 9 prosent. ← Åh, det brukes flittig i høyreekstreme miljøer: PK apologisme Det kanskje mest usjarmerende eksempelet var da to italienske kvinnelige gisler i Irak forandret status fra 'stakkars uskyldige kvinner som må hjelpes' til 'PK-berter' i løpet av en dag. Grunn: de fulgte ikke opp sin frigiving med å kalle gisseltagerne stygge navn, men prøvde å gi dem en litt dypere dimensjon. Søk: PK-rotter Når det gjelder KG er vel miljøet her ikke så veldig radikalt, og man diskuterer derfor ikke ned fra hver sin høye hest men prøver å se andres synspunkter også. Noe som jo er vitsen med debatt.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #32 Skrevet 11. november 2005 man diskuterer derfor ikke ned fra hver sin høye hest men prøver å se andres synspunkter også. Noe som jo er vitsen med debatt. ← Veeel... en sannhet med modifikasjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #33 Skrevet 11. november 2005 (endret) Men her på Kvinneguiden så er det utrolig mye av dette "politisk korrekte". Mistenker svært mange for å skrive ting de egentlig ikke mener - bare for å "tekkes" andre. Hvis ikke - så er ihvertfall ikke Kvinneguiden`s medlemmer representative for resten av norges befolkning. Et eksempel her er diskusjoner om hvilket parti du vil stemme på ved valget - de aller, aller fleste her sier at de vil stemme SV - mens i virkeligheten så var SV en av valgets store tapere med en oppslutning på godt under 9 prosent. ← Oh yes.... og bare se på trådene der alkoholvaner, matvaner, helsevaner etc blir diskutert! Der er det veldig in å være (politisk) korrekt her på KG Endret 11. november 2005 av soleil~noir
Gjest komsomolets Skrevet 11. november 2005 #34 Skrevet 11. november 2005 Kanskje du skal utdype, gjest?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 11. november 2005 #35 Skrevet 11. november 2005 Et eksempel her er diskusjoner om hvilket parti du vil stemme på ved valget - de aller, aller fleste her sier at de vil stemme SV - mens i virkeligheten så var SV en av valgets store tapere med en oppslutning på godt under 9 prosent. ← Det skyldes blant annet Bønna, KGs mest ihuga og utagerende SV-supporter i valgkampen. Enkelte slet nok litt med å identifisere seg med hans forhold til det politisk korrekte, og han gjorde dermed en vesentlig innsats for å få SV ned på mer normalt nivå. Sannsynligvis er det også derfor han nå buker KG-tiden sin på å angripe muslimer og andre med mørk hud; i et håp om at vi mer moderate skal bli positivt innstilt til disse gruppene...
Retz Skrevet 11. november 2005 #36 Skrevet 11. november 2005 Oh yes.... og bare se på trådene der alkoholvaner, matvaner, helsevaner etc blir diskutert! Der er det veldig in å være (politisk) korrekt her på KG ← Jeg er sjelden inne på mat- og helsetråder, men nå ble jeg skikkelig nysgjerrig; hva anses som PK innen mat, alkohol og helse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå