AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Hei Jeg har vært sammen med an mann i noen år, vi møttes via jobben da jeg allerede var gift, noe jeg har svært dårlig samvittighet for enda. Vi hadde 2 veldig gode år sammen og bodde sammen, . Jeg begynte å tenke på en del gamle ting han hadde gjort osv og korona kom og ting bare gikk nedover og krangling tok over, da han gjorde det slutt i 2020. De siste to årene har vi datet og prøvd å snakke ut om ting og komme oss videre, problemet er at han avslutter ting med en gang det blir vanskelig, en krangel eller diskusjon kan være nok til at han tviler på oss. Det er den perioden han er i igjen, og jeg har ikke hørt fra han på snart 2 uker heller. Han bare kutter ut mennesker og situasjoner. Dette er veldig psykisk nedbrytende for meg, jeg er et menneske som har kontroll på alle sider av livet mitt og har aldri latt andre kjøre over meg, men med han så føler jeg meg veldig svak da jeg lar slike ting skje. Nå skal han igjen tenke på om han vil fortsette eller ikke, og jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal håndtere det eller hva jeg kan si. På ene siden vil jeg be han ryke og reise og på den andre siden er jeg veldig glad i han og har investert og gitt mye i livet mitt for dette. Vi har planer om reise og diverse andre ting i sommer men han snakker ikke til meg om det engang og bare kutter ut kontakten. Er det noen som har vært borti lignende eller har noen råd til en som ikke ser helt klart selv? Anonymkode: f3bab...77f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 En som stadig tviler, er vanskelig og utrygt for den andre. Jeg ville ikke godtatt den situasjonen særlig lenge. Det bryter deg bare ned. Anonymkode: 45314...67c 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Det er sant og jeg ville sagt det til andre venner, men er veldig vanskelig å gi slipp og jeg vet heller ikke noe i forhold til planer de kommende ukene og føler meg utestengt, så vanskelig å vite hvordan jeg skal håndtere det. Anonymkode: f3bab...77f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 Hadde ansett de planene som avlyst. Anonymkode: b0892...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Sunk cost fallacy, min venn. Ikke ta til takke med noe som gjør deg usikker og ulykkelig, bare fordi du har investert mye. Jo lenger du går med på dette, jo større blir kostnaden totalt. Noen ganger er det best å bare gi slipp. Anonymkode: e3045...bff 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Dere har rett alle sammen, vanligvis er jeg en veldig sterk og oppegående person, men her kommer jeg til kort. Skulle ønske jeg ikke følte så mye eller brydde meg så mye. Andre forhold har jeg håndtert helt fint, og også latt bruddene gå sin gang men denne her skjønner jeg ikke. Anonymkode: f3bab...77f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Les deg opp om å være hektet. Han kommer og går, er varm og kald. Han manipulerer deg. Kutt ham ut. Dette blir ikke bedre. https://www.nettavisen.no/livsstil/her-gar-grensen-mellom-ulykkelig-forelskelse-og-et-hekt-det-tar-over-hele-livet-ditt/s/12-95-3423912154 Anonymkode: a61e6...739 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dere har rett alle sammen, vanligvis er jeg en veldig sterk og oppegående person, men her kommer jeg til kort. Skulle ønske jeg ikke følte så mye eller brydde meg så mye. Andre forhold har jeg håndtert helt fint, og også latt bruddene gå sin gang men denne her skjønner jeg ikke. Anonymkode: f3bab...77f Han har overtaket på deg. Behandler deg om dritt gjentatte ganger, du aksepterer og blir. Psykisk mishandling det han driver med. Det er hans personlighet og blir ikke bedre. En god person som virkelig er interessert i deg, lar deg ikke være i tvil. Du lar følelsene dine for han styre. Bring noe fornuft på banen. Anonymkode: afb4e...56f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 " og har investert og gitt mye i livet mitt for dette. Vi har planer om reise og diverse andre ting i sommer men han snakker ikke til meg om det engang og bare kutter ut kontakten." Ikke gå i sunk cost fallacy fella. Selv om du har investert mye hittil, betyr ikke det at du bør fortsette. Han stikker når alt ikke er rosenrødt, og da er du nødt til å sette livet på vent. Er det greit for deg? For istedenfor å legge egne planer for sommeren, istedenfor å planlegge ferietur og festligheter med venner, så sitter du nå og tvinnet tomlene og venter på han. Ikke sett livet ditt på vent fordi en annen person ikke klarer å bestemme seg for hva han vil. Anonymkode: 9d2f8...cd6 1 1 2
Hippogriff Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 En mann som er i tvil, er ikke i tvil. Selv om han skulle lande på at han vil ha deg, vil han ikke ha deg så mye som du fortjener.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 27 minutter siden, Hippogriff said: En mann som er i tvil, er ikke i tvil. Selv om han skulle lande på at han vil ha deg, vil han ikke ha deg så mye som du fortjener. Jeg er fullstendig klar over hva som skjer, og jeg skjønner ikke hvordan jeg lar meg selv ha det sånn, hadde aldri godtatt det tidligere. Føler ikke jeg er sterk nok. Anonymkode: f3bab...77f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er fullstendig klar over hva som skjer, og jeg skjønner ikke hvordan jeg lar meg selv ha det sånn, hadde aldri godtatt det tidligere. Føler ikke jeg er sterk nok. Anonymkode: f3bab...77f Signalstoffer i hjernen. Dopaminfrigivelse. Du er avhengig av han, som en narkoman er av dop. Anonymkode: afb4e...56f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Signalstoffer i hjernen. Dopaminfrigivelse. Du er avhengig av han, som en narkoman er av dop. Anonymkode: afb4e...56f Ja det kan være riktig. Jeg er flau over meg selv. Han er på ferie nå med familien og jeg sendte mld og spurte hvordan han hadde det, han svarte men spurte aldri tilbake. Bare det sier mye. Skulle ønske jeg hadde motet jeg hadde før og blokkert han alle plasser jeg kunne. Hadde noen sagt jeg skulle havne i dette for noen år tilbake hadde jeg ledd meg skakk ihjel Anonymkode: f3bab...77f 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #14 Skrevet 30. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det kan være riktig. Jeg er flau over meg selv. Han er på ferie nå med familien og jeg sendte mld og spurte hvordan han hadde det, han svarte men spurte aldri tilbake. Bare det sier mye. Skulle ønske jeg hadde motet jeg hadde før og blokkert han alle plasser jeg kunne. Hadde noen sagt jeg skulle havne i dette for noen år tilbake hadde jeg ledd meg skakk ihjel Anonymkode: f3bab...77f Jeg forstår. Vært igjennom de selv. Klarte å sette strek før jul. Savner han fortsatt. Hadde sterke følelser for han, men måtte la fornuften overstyre. Det var tøft og fortsatt er. Var også flau over meg selv. Og overrasket over mitt valg av mann. Kunne virkelig ikke identifisere meg med hans oppførsel. Anonymkode: afb4e...56f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #15 Skrevet 30. mai 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det kan være riktig. Jeg er flau over meg selv. Han er på ferie nå med familien og jeg sendte mld og spurte hvordan han hadde det, han svarte men spurte aldri tilbake. Bare det sier mye. Skulle ønske jeg hadde motet jeg hadde før og blokkert han alle plasser jeg kunne. Hadde noen sagt jeg skulle havne i dette for noen år tilbake hadde jeg ledd meg skakk ihjel Anonymkode: f3bab...77f Ja, det sier mye. Ikke kontakt han noe mer! Hvis det så er noen ørliten sjanse for å få han på kroken igjen, så vil det være ved at du kutter han helt ut og lever livet ditt på best mulig måte - for din egen del. Hvis han vil ha deg, så vil han da føle på at han har mistet deg, og vil måtte møte deg på dine premisser. Men, godt mulig at han rett og slett ikke har interessen nok... Og ispfall vil du jo ikke ha han uansett! Anonymkode: e4466...ad1 1
Hippogriff Skrevet 30. mai 2022 #16 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er fullstendig klar over hva som skjer, og jeg skjønner ikke hvordan jeg lar meg selv ha det sånn, hadde aldri godtatt det tidligere. Føler ikke jeg er sterk nok. Anonymkode: f3bab...77f Fullt forståelig, men det er også nettopp derfor du må beskytte deg selv fra å ha det sånn. For det er vel ingen sterke nok til. 1
MizzVic Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 Siden dere har vært kjærester, vet han hva han hadde og hva han får. Da er man jo ikke i tvil. Han vil ikke. (At han vil ha deg tilgjengelig for sex, selskap og oppmerksomhet er IKKE det samme) Nå kaster du bort tiden din. OG evt ny kjærlighet. For han vil ikke ha deg, men dukker garantert opp for å gi deg oppmerksomhet ett kvarter om du finner deg en ny. Han negraderte deg fra kjæreste til "vet ikke". Ikke vær hun. Nå er han en ex, hold kontakten på en måte du ville gjort med en bekjent. Kort og høflig. (Og ikke blokker.....det er DU som må føle grensene, tåle motta tlf og sms. Blokkering fjerner ikke oppførsel, følelser og håp....) 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 4 minutter siden, MizzVic said: Siden dere har vært kjærester, vet han hva han hadde og hva han får. Da er man jo ikke i tvil. Han vil ikke. (At han vil ha deg tilgjengelig for sex, selskap og oppmerksomhet er IKKE det samme) Nå kaster du bort tiden din. OG evt ny kjærlighet. For han vil ikke ha deg, men dukker garantert opp for å gi deg oppmerksomhet ett kvarter om du finner deg en ny. Han negraderte deg fra kjæreste til "vet ikke". Ikke vær hun. Nå er han en ex, hold kontakten på en måte du ville gjort med en bekjent. Kort og høflig. (Og ikke blokker.....det er DU som må føle grensene, tåle motta tlf og sms. Blokkering fjerner ikke oppførsel, følelser og håp....) Dere har veldig rett alle sammen. Jeg tok motet til meg og fortalte nå hvor vanskelig jeg synes dette er og at usikkerheten ikke er greit. Så får jeg se hva svaret er, regner ikke med noe halleluja åpenbaring akkurat. Jeg er vant til veldig modne og gode forhold så dette er nytt for meg og hvordan jeg selv har det i dette er nytt. Men jeg synes det er fint å få deres innputt så takk for alle svar. Anonymkode: f3bab...77f 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #19 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Signalstoffer i hjernen. Dopaminfrigivelse. Du er avhengig av han, som en narkoman er av dop. Anonymkode: afb4e...56f Det typiske hektet. Like frenetisk som Skinners rotter i boksen -adferdstinget belønning: For å forstå litt hva som skjer i kroppen når man er hekta, kan vi se på det berømte «skinnerboks-eksperimentet», gjennomført av amerikanske psykologen B. F. Skinner. Han plasserte forsøksdyr som rotter i et bur, som lærte seg å trykke på en spak for å få en godbit. Hvis rotta fikk godbit hver gang den trykket, ble den raskt uinteressert i spaken dersom godbiten sluttet å komme. Men hvis rotta ble lært opp til at godbiten kommer med ujevne mellomrom, vil den ikke gi seg når godbiten uteblir, men i stedet for trykke og trykke på spaken i håp om at det til slutt skal komme en godbit likevel. Litt sånn er det også når man er hekta: Du vet ikke når neste drypp av kjærlighet og nærhet kommer, så du trykker og trykker på alle spakene du kommer over - i håp om å bli belønnet til slutt. Anonymkode: a61e6...739
MizzVic Skrevet 30. mai 2022 #20 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dere har veldig rett alle sammen. Jeg tok motet til meg og fortalte nå hvor vanskelig jeg synes dette er og at usikkerheten ikke er greit. Så får jeg se hva svaret er, regner ikke med noe halleluja åpenbaring akkurat. Jeg er vant til veldig modne og gode forhold så dette er nytt for meg og hvordan jeg selv har det i dette er nytt. Men jeg synes det er fint å få deres innputt så takk for alle svar. Anonymkode: f3bab...77f Men hvorfor det? Hvorfor fortelle han noe som helst? Og så sitte vente på svaret. Han har vist deg tydelig nok det du trenger å vite. Nå sendte du en melding, og håper på en av to svar: Han dumper deg for godt så du slipper ta avgjørelsen selv Eller Han sier du er det beste som har hendt han, vil ikke miste deg, vips dere er kjærester. Men sannheten er jo at han kommer til å gi deg ett par små drypp bare som fortsetter hektet ditt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå