Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både ull sett, pannebånd og treningsklær fra Kari Traa, jeg bruker S/36 i både vanlige klær og treningsklær(1.67 og 50kg) men Kari Traa i en str S er så utrolig trangt, må nesten bruke L i Ull klærne og t-skjortene.🤷‍♀️ Pannebåndet sitter også noe stramt, men kanskje bare jeg som har stort hode.😂 Ei venninne av meg har også påpekt at Kari Traa klærne virker små.🤷‍♀️ Andre som har merket det? 

Anonymkode: 4f790...b80

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har både ull sett, pannebånd og treningsklær fra Kari Traa, jeg bruker S/36 i både vanlige klær og treningsklær(1.67 og 50kg) men Kari Traa i en str S er så utrolig trangt, må nesten bruke L i Ull klærne og t-skjortene.🤷‍♀️ Pannebåndet sitter også noe stramt, men kanskje bare jeg som har stort hode.😂 Ei venninne av meg har også påpekt at Kari Traa klærne virker små.🤷‍♀️ Andre som har merket det? 

Ja, de er utrolig små.

Første gangen jeg kjøpte noe fra Kari Traa fikk jeg samme opplevelsen som deg, jeg brukte S/36 på overkroppen da og måtte opp i L for å få igjen glidelåsen og selv da satt jakka stramt.

Har prøvd flere jakker og gensere fra Kari Traa i etterkant, men må alltid opp tre størrelser for å få de på meg, fra den størrelsen jeg opprinnelig bruker.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange sier det, men selv synes jeg de er helt normale. Jeg bruker som regel L i bukser og XL i overdeler, også fra Kari Traa.

Anonymkode: 1fad3...a05

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker S og M i klær fra Kari Traa og stort sett M i klær fra andre merker. Vet ikke om det kan være fordi jeg egentlig er XS-S i bredden og må bruke M pga. lengden? 🤷‍♀️

Anonymkode: 2d829...be9

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke merket noen forskjell på Kari Traa og andre merker. 

Anonymkode: 0488b...778

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme og gitt opp Kari Traa. 

Bruker stort sett XL (evt L) hos HH, Devold etc, mens Kari Traa får jeg knapt over hodet. 

Anonymkode: 6a4ed...37f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke merket noen forskjell på Kari Traa og andre merker. 

Anonymkode: 0488b...778

Oii, heldig du da😄 

AnonymBruker
Skrevet

Kari traa er for meg helt vanlig i størrelsene, tights er ofte store i fht størrelsene. Det eneste er at feks ullstilongsene er for korte i beina og ikke har mansjett nederst.

Anonymkode: 3ea7f...f2b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ikke Kari Traa-klærne som trange🤷🏼‍♀️ Er 170 cm og 60 kg, og til og med silikonpuppene mine får plass i ullsett i str S uten at det ser bimbostramt ut. Har også turbukse Nora i str S, og den må strammes mye i livet...

Anonymkode: 26f47...52e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to sett i L, det er det jeg bruker hos andre merker også. Merker ikke noen forskjell.

Men mulig det er annerledes i mindre størrelser?

Anonymkode: 128b3...5ff

Skrevet

Ja, de er små i størrelsen. Jeg bruker M vanligvis, kunne brukt S men liker ikke ettersittende plagg på overkroppen. Men en L fleecejakke fra Kari Traa er stram til meg.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går som regel opp en størrelse i Kari Traa, men det er fordi jeg liker klærne litt løse. Synes ikke de er så små i størrelsen som enkelte skal ha det til.

Husker det var et innslag på God Morgen Norge og i aviser om dette for en tid tilbake, der jenter klaget på at Kari Traa fremmer slankepress og spiseforstyrrelser fordi størrelsene er så små. Men er man 180 høy og litt grovbygd er det ikke rart man må opp i Str.XL selv om man ikke er feit. Armer og bein blir jo automatisk lengre når man er så høy, og man "trekker" mer over hofter og rygg selv om man ikke er feit. Det finnes få syltynne jenter i den høyden.

Anonymkode: 62a95...f77

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at de er veldig små i størrelsen. Bruker vanligvis M, det blir pølseskinn med KT ullundertøy. 

Anonymkode: 78916...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i klær fra Kari Traa og har flere jakker, t-skjorter og tights derfra. Jeg bruker XS i jakker til vanlig, XS eller S i t-skjorter og S i tights. Jeg bruker samme størrelser i jakker, t-skjorter og tights fra Kari Traa. Så jeg opplever Kari Traa som helt vanlig i størrelser, og jeg har flere venninner som også liker Kari Traa-klær og synes de er normale i størrelsen.

Anonymkode: 4635c...5f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De er små i størrelsen ja.

Litt overraskende, med tanke på at det er norskt merke. Og kommer fra ei som trener mye og er muskuløs.

Anonymkode: c8e49...67e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever dei som normalt i størrelsen, må til tider gå ned i størrelse når eg kjøper Kari Traa klær. Og eg handler mye der. 

Anonymkode: e5167...ce2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns de er litt små i størrlesene. I ullundertøyet bruker jeg small, men hadde jeg vært litt lengre i armer og bein hadde jeg måtte gått opp i størrelse. 

Men et annet merke som tydeligvis er små i størrelsene så er det Johaug. Arvet nettopp en fleecejakke i large som ikke passet opprinnelig eier. Den var akkurat passelig til meg som er en small. Var smal i armene og generelt liten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er helt normale til litt store (for internasjonale merker, norske merker er som du nevner videre i ben og armer). Toppene er litt korte og det er noe markant feil med armhulene på dem.

At de sitter feil i armene som en over her påpeker skyldes ikke at plaggene er små. Det skyldes dårlig design på området rundt armhulene (et helt vanlig fenomen blant flere merker enn dette). En god skredder syr seg ut av det. Et billig merke ignorerer det. Kjøp klær av god kvalitet, ikke høy pris og lav kvalitet.

Anonymkode: 7c372...298

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, de er helt normale til litt store (for internasjonale merker, norske merker er som du nevner videre i ben og armer). Toppene er litt korte og det er noe markant feil med armhulene på dem.

At de sitter feil i armene som en over her påpeker skyldes ikke at plaggene er små. Det skyldes dårlig design på området rundt armhulene (et helt vanlig fenomen blant flere merker enn dette). En god skredder syr seg ut av det. Et billig merke ignorerer det. Kjøp klær av god kvalitet, ikke høy pris og lav kvalitet.

Anonymkode: 7c372...298

Syns Kari traa er mer enn dyrt nok jeg.

Anonymkode: 5547c...9ea

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de virker små. Prøvde en fleece jakke i str L en gang og den var altfor liten. Synes det er rart, for Kari Traa selv er jo en helt vanlig dame i størrelser. Skjønner ikke hvorfor hun setter navnet sitt på klær som er så små. 

Anonymkode: a320e...29d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...