Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1 år gammel hann hund som er en blandingshund. Han er veldig snill og rolig, men jeg har et problem som tærer litt:

Ofte når jeg er ute på tur eller møter på kjente så skal de hele tiden kommentere ting jeg bør gjøre bedre osv. Jeg er selvfølgelig mottagelig for tips siden det er min første hund, men når de åpner setningen sånn: Meen hvorfor gjør du sånn da? med en nedlatende tone så blir jeg lei meg. Hunden min er stort sett lydig, men jeg har litt problemer med at den bjeffer litt når folk går bort til den for å hilse (dette skjer ikke når det er noen hunden kjenner) Selvfølgelig er det litt flaut at den vokter meg som en vaktbikkje når vi går tur, men jeg mener også at folk ikke skal gå rett bort til en hund de ikke kjenner? Så liker jeg å ha på hunden min sele når vi går tur, det har jeg også fått kritikk for. Hunden går også ofte med halsbånd, så den er vant til det og. Jeg synes det er vanskelig med mennesker som er i hundemiljøer for de ser sånn ned på meg. Jeg vil jo bare min hund det beste, men jeg er ikke intr. i noe mer enn en kamerat i hunden min. Vi går lange turer og hunden min er alltid glad, den er ikke mye alene og jeg føler at jeg tar veldig godt vare på den. Derfor blir jeg litt skuffet :sjenert:

Så bruker jeg labb hundefor som hunden blir veldig blank og fin i pelsen av. Det er også selvfølgelig galt i følge endel personer i hundemiljøer, jeg mister litt troen på meg selv!

Jeg lurer vel egentlig på om det er flere som føler det sånn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Det er nesten bare å la det gå inn det ene øret og ut det andre. Har selv en hund som er glad i andre mennesker, og jeg lærer hunden at det ikke er ok å hoppe på andre og hilse som den selv vil. Men hva hjelper det når andre løper bort til han og skal hilse og klager etterpå? Sitter vi på bussen og jeg ber den legge seg ned, kommer folk bort og hilser og klapper uten å spørre, og hunden reiser seg igjen og blir den samme. Flere ganger på bussen gjør folk dette, og klager etterpå og ber meg gå på dressurkurs. Hunden er kjempeflink og lydig når det ikke er mennesker som kommer løpende bort for å klappe uten å spørre, men når folk har gjort det hver bidige gang fra hunden var 8 uker, blir det nesten litt vanskelig å få bort at hunden bare er glad i alt og alle. Skjønner ikke hva som er så vanskelig å spørre om det er ok å klappe hunden så jeg kan få sagt ifra at den er under trening?

Hvis Labb passer til din hund, så blåser du i hva andre sier, samme pokker for dem, vel. Folk irriterer meg grenseløst noen ganger.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet
Jeg har en 1 år gammel hann hund som er en blandingshund. Han er veldig snill og rolig, men jeg har et problem som tærer litt:

Ofte når jeg er ute på tur eller møter på kjente så skal de hele tiden kommentere ting jeg bør gjøre bedre osv. Jeg er selvfølgelig mottagelig for tips siden det er min første hund, men når de åpner setningen sånn: Meen hvorfor gjør du sånn da? med en nedlatende tone så blir jeg lei meg. Hunden min er stort sett lydig, men jeg har litt problemer med at den bjeffer litt når folk går bort til den for å hilse (dette skjer ikke når det er noen hunden kjenner) Selvfølgelig er det litt flaut at den vokter meg som en vaktbikkje når vi går tur, men jeg mener også at folk ikke skal gå rett bort til en hund de ikke kjenner? Så liker jeg å ha på hunden min sele når vi går tur, det har jeg også fått kritikk for. Hunden går også ofte med halsbånd, så den er vant til det og. Jeg synes det er vanskelig med mennesker som er i hundemiljøer for de ser sånn ned på meg. Jeg vil jo bare min hund det beste, men jeg er ikke intr. i noe mer enn en kamerat i hunden min. Vi går lange turer og hunden min er alltid glad, den er ikke mye alene og jeg føler at jeg tar veldig godt vare på den. Derfor blir jeg litt skuffet :sjenert:

Så bruker jeg labb hundefor som hunden blir veldig blank og fin i pelsen av. Det er også selvfølgelig galt i følge endel personer i hundemiljøer, jeg mister litt troen på meg selv!

Jeg lurer vel egentlig på om det er flere som føler det sånn!

Hei hei:)

Man vil alltid møte folk som kritiserer andres hundehold, slik er det bare... Det høres ut som hunden din har det helt supert :) ville gjerne vært hos deg om jeg var hund, he he :)

At hunden din vokter deg skal du ikke være leio deg for, for noen hunder er dette naturlig, særlig ovenfor ukjente(den ene tispa vår er slik med meg dersom hun merker at jeg blir usikker,det er supert ,ingen som nærmer seg, he he )

Bruk sele du,hvis du og hunden trives med det:) Jeg bruker begge deler på mine, og folk kan si akkurat hva de vil om det, det er mine hunder,ergo jeg bestemmer... :sjarmor:

Kos deg med hunden din du:) man trenger ikke drive på med all slags aktiviteter som agility,utstilling osv for å få hunden til å trives:) Jeg har også mine kun som kosehunder,og det ser ut til at de trives godt med det :)

Ha en strålende kveld:)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Glemte å skrive at jeg syns det er dårlig gjort å løpe bort til hunden/klappe hunden før en har spurt eieren... Dobermannen våre setter ikke alltid like stor pris på det, så de som har gjort det,gjør det ikke igjen(dette gjelder forholdsvis ukjente voksne mennesker), hun aksepterer ALT fra barn(til d.d hvertfall)

Og bruk det foret du selv ønsker, Labb er sikkert godt for noen hunder,mens for andre ikke, akkurat som mitt for heller ikke er egnet for alle raser :)

Skrevet

Jeg går ikke bort til andres hunder for jeg skjønner at det er ok.

Og jeg kritiserer ikke andres hundehold heller. Husker vi var noen av de første blant de vi kjenner som anskaffet hundebur blant annet; DET ble sett stygt på det... nå har ALLE det... :roll:

Mange bedrevitere blant hundeeiere. Stol på deg selv du, du er eieren og vet best.

Skrevet

Jeg har ikke hund, men jeg pleier da alltid å spørre eieren først om jeg kan få klappe hunden. Hender jo jeg ser noen utrolig nydelige hunder som veldig interessert på meg, og da kunne jeg tenke meg å klappe litt. Men altså, man spør da eieren først!

Jeg synes dere bare kan si fra til folk som kaster seg over hundene deres, jeg - "Unnskyld, men jeg vil helst ikke at dere klapper hunden min". Det er jo dere som bestemmer og folk skal ikke ta seg til rette overfor andres dyr.

Jeg liker forøvrig heller ikke når enkelte kommer hjem til meg og begynner å bære rundt på kattene mine. Jeg pleier å si at det er helt greit, men la dem få hilse litt først. Det er jo helt dust når fremmede mennesker feier inn og begynner å bære rundt på dem i deres eget hjem...

Mulig jeg er sær altså :ler:

Skrevet

Lurer på hva foreldre hadde sagt om jeg løp bort til ungene deres og begynte å klappe de på hodet out of the blue. :roll:

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Hehe

Hundefolk som kan mer og vet bedre enn deg vil det alltid være!

Stol på deg selv og kos deg med hunden du! Sele og labb er helt sikkert bra.

Effektive triks for å få folk til å slutte å kaste seg over hunden:

Ingen vil være i nærheten av hunden hvis du sier han har lus! Jeg garanterer ingen over 4 år vil se på hunden din to ganger.

Til litt større, men irriterende barn, pleier jeg og si " du veit han kan bite?" Det får en støkk i ungene, slik at jeg kan forklare litt om hvordan en hilser på fremmede hunder og hvorfor en skal spørre....

Skrevet

Vil ikke dette slå veldig skjevt ut for de som er gift kontra de som ike er gift?

Skrevet
Vil ikke dette slå veldig skjevt ut for de som er gift kontra de som ike er gift?

skal det innlegget ligge her :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...