Gå til innhold

Står besteforeldre opp med barnebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere er på hyttetur/ferie sammen med besteforeldre tilbyr de seg da å stå opp med barnebarna? 

Anonymkode: 272a7...ff2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når dere er på hyttetur/ferie sammen med besteforeldre tilbyr de seg da å stå opp med barnebarna? 

Nei. Men de tar hn litt når de står opp. Og da kan vi legge oss igjen

Anonymkode: d4adb...618

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg står opp før barnebarna våkner, lager meg kaffe og venter på at de skal våkne. Etter de våkner, koser vi oss med en bok, sjokolademelk og frokost. Er det fint vær, går vi ut en tur. Mamma og pappa står opp langt på dag og vi spiser lunsj sammen hele gjengen 🥰

Skrevet

Ja de pleier å ha de inne hos seg på rommet mens vi sover på annekset med baby. De står opp med ungene å underholder å styrer på 🥰 dette gjør de med alle barnebarna, tar de med seg på hytten uten oss også og har de støtt å stadig på overnatting fordi at de har lyst. Vi er virkelig heldig! ❤️ Og ungene er så glad i besteforeldrene og har ett nært bånd til de ❤️ 

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine tok alltid barna på morgenen når de var små, foreldrene mine var uansett alltid tidlig oppe og de satte pris på de rolige morgenene de fikk med barnabarna alene :)

Svigers likte selv å sove til 09-10, men de tok heller barna på dagen så vi kunne slappe av ett par timer :) 

Anonymkode: 9a2a3...382

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Som oftest gjør de det, både farmor (men ikke farfar..) og bestemor/bestefar. Ofte står jeg eller far opp og kler på den lille, og går og legger oss igjen når besteforelder hører at noen er våkne og dukker opp, hvis ikke de har våknet først. 

Anonymkode: bff49...106

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn selv, men har to søsken med barn. Våre foreldre står mer enn gjerne opp med barna. Søstera mi sine barn (4 og 6 år) vil helst ligge i senga til Mormor og Morfar hele natta, og får lov til det. Mormor og Morfar oppmuntrer dem til og med til det fordi de digger det selv.

Anonymkode: 47d4f...13f

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Moren min står lett opp med vår når vi er hos henne :) hun elsker den tiden alene med ungen. De spiser frokost sammen og ser på litt barne tv 

Anonymkode: f4218...f0d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, min mamma og stefar var akkurat ferdig med den «verste» småbarnstiden selv med min attpåklatt-lillesøster, da jeg fikk barn. Så det fikk de selvfølgelig slippe. 

Men det skal sies at de tok barna mine med på ting noen timer på dagen, uten at jeg måtte være med. Også har de selvsagt passet barna en og annen helgen eller noen dager i ferier. Og for å si det sånn, så er det mye mer hjelp enn hva jeg ga dem med min lillesøster. Så jeg er ekstremt takknemlig. 

Anonymkode: f5866...2b2

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri. Null avlastning.

Dere er heldige dere som har foreldre som gir dere litt alenetid! Håper dere setter pris på dem❤️

Anonymkode: ed6f2...753

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er på overnatting med mini (4 måneder) får jeg ikke lov til å ha han om natta eller morgenen. Han sover inne hos dem, de tar han om natta og pappa står opp med han om morgenen. Jeg blir også plassert på et av gjesterommene oppe så jeg ikke hører han hvis han våkner. 😅 De gjør det fordi de synes det er koselig, men også fordi de skulle ønske deres egne foreldre gjorde det for dem når vi barna var små.

Anonymkode: 60750...7d3

• Liker 2
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har de aldri gjort, og det har jeg egentlig ikke ønsket heller. 

Anonymkode: 8cb28...e24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det har de aldri gjort, og det har jeg egentlig ikke ønsket heller. 

Anonymkode: 8cb28...e24

Hvorfor ønsker du ikke det? 

Synes mine svigerforeldre er ufattelig selvsentrert som ikke tilbyr seg å stå opp med barnebarnet sitt. Vurderer å droppe flere hytteturer og overnattingsbesøk hos dem. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

guttens farmor står lett opp hvis hun overnatter hos oss.

Derimot hos mine foreldre må jeg stort sett stå opp selv når vi overnatter der. 

AnonymBruker
Skrevet

Min mor tar barna om morgenen når jeg er på ferie der. ❤️ 
Jeg er alene med dem ellers, så jeg har heller ingen å bytte med i hverdagen. 

Anonymkode: 85fda...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Svigers gjør det, det er helt fantastisk! Mine foreldre gjør ikke det hvis vi ikke maser litt. De tilbyr seg aldri. Gjett hvem vi helst ferierer med❤️

Anonymkode: af271...4d4

• Liker 2
Skrevet

nope, har aldri tilbudt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare et par ganger med eldste. Mamma står opp 0530 og liker å sitte rolig frem til mine våkner 0730-0800.

Anonymkode: ee5bc...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Min mor gjorde ofte det. Har tenkt på det i etterkant, at det egentlig ikke var riktig. Hun var jo i full jobb, og fortjente rolige morgener i helger og ferier.

Anonymkode: 34cb3...658

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja min far gjør det. Men han står opp kl 6 uansett (og bare venter på de andre), og det er før barna står opp. Jeg forventer det ikke, og han har alltid stått opp så tidlig, før det kom barnebarn. Men når han da er oppe så tar han barna. 

Som sagt, forventer det ikke, men han er der uansett 😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...