Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som opplevde SA i uke 11; hvordan var det? Måtte dere på sykehus? 

En venninne mener hun opplevde SA i uke 11 (etter å ha oppdaget graviditeten i angivelig uke 8). Hun beskriver at hun blødde en del, men ikke at det kom ut noen store klumper eller sånn. Kan det ha vært at hun var kortere på vei enn hun trodde? Jeg spør fordi hun tar det veldig tungt at hun spontanaborterte "så sent". 

Anonymkode: 56ea6...199

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet legen som kan videresende til en sjekk hvis hun hadde SA i uke 11. 

jeg hadde store blødninger og klumper som kom ut i uke 12, dro på legevakten og der konstaterte de SA. Hadde kjempe sterker smerter og høy feber i ukene etterpå. Ble da hastesendt til gynekolog og der fant de et levende foster i uke 14. Dette var da ikke levedyktig i lengden. 

jeg ville sjekket det opp i fare for at det kan bli infeksjon. 

Anonymkode: 7799e...f54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde kontaktet legen som kan videresende til en sjekk hvis hun hadde SA i uke 11. 

jeg hadde store blødninger og klumper som kom ut i uke 12, dro på legevakten og der konstaterte de SA. Hadde kjempe sterker smerter og høy feber i ukene etterpå. Ble da hastesendt til gynekolog og der fant de et levende foster i uke 14. Dette var da ikke levedyktig i lengden. 

jeg ville sjekket det opp i fare for at det kan bli infeksjon. 

Det er flere måneder siden det skjedde. Har forstått det slik at hun har vært hos gynekolog og bekreftet at det ikke er rester eller sånn. Jeg bare synes det høres så merkelig ut med en så "enkel" spontanabort hvis hun var kommet så langt som uke 11. 🤔 (Det faktum at hun oppdaget graviditeten kun tre uker før får meg også til å undres om hun kanskje var kortere på vei) 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være det var en tidlig MA og at fosteret ikke ble støtt ut før i uke 11. Jeg fikk bekreftet MA i uke 9+3, fosteret ble estimert til uke 6. Det var ingen store klumper som kom ut da jeg holdt på med den medisinske aborten.

Anonymkode: 2028c...584

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er flere måneder siden det skjedde. Har forstått det slik at hun har vært hos gynekolog og bekreftet at det ikke er rester eller sånn. Jeg bare synes det høres så merkelig ut med en så "enkel" spontanabort hvis hun var kommet så langt som uke 11. 🤔 (Det faktum at hun oppdaget graviditeten kun tre uker før får meg også til å undres om hun kanskje var kortere på vei) 

Kan godt hende at hun var kortere på vei. Men er uansett vondt å oppleve en spontanabort. Kan hende at hun hadde hatt akkurat de samme følelsene selvom hun hadde en SA i uke 8. 

jeg forstår ikke helt hva du lurer på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dere som opplevde SA i uke 11; hvordan var det? Måtte dere på sykehus? 

En venninne mener hun opplevde SA i uke 11 (etter å ha oppdaget graviditeten i angivelig uke 8). Hun beskriver at hun blødde en del, men ikke at det kom ut noen store klumper eller sånn. Kan det ha vært at hun var kortere på vei enn hun trodde? Jeg spør fordi hun tar det veldig tungt at hun spontanaborterte "så sent". 

Jeg foreslår at du heller støtter denne venninden din i steder for å spekulere i at hun ikke har det vondt nok. Jeg har hatt sa i uke 11 og MA i uke 8 og de var vonde på hver sin måte. 

Anonymkode: 21971...6bd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde SA 11+6. Hadde flere dager med spotting og småblødninger før det tok seg opp med kramper og kraftig blødning en natt. Har ikke oversikt over hvor store klumper, etc, da det meste kom ut i do... Bekreftet SA samt at det meste hadde kommet ut av seg selv på sykehuset dagen etter. Mest sannsynlig hadde fosteret vært dødt noen uker allerede. Uansett, det må ikke være veldig dramatisk selv om man mister sent. Om venninna di har uregelmessige sykluser kan det selvfølgelig hende hun var kortere på vei, men det får vi aldri vite, og gjør det heller ikke mindre trist. Så ville fokusert på å støtte henne framfor å gruble. 

Anonymkode: 171c4...f8d

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg foreslår at du heller støtter denne venninden din i steder for å spekulere i at hun ikke har det vondt nok. Jeg har hatt sa i uke 11 og MA i uke 8 og de var vonde på hver sin måte. 

Anonymkode: 21971...6bd

Enig. Og hvis det var en tildig MA som endte i SA i uke 11 så har hun jo følt seg gravid så lenge og man begynner jo å drømme om "den trygge grensen" osv.

Anonymkode: 2028c...584

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en SA i uke 11, be sendt til sykehus for UL, der viste det seg at det var en MA veldig tidlig, sannsynligvis hadde aldri hjertet startet å slå. Hadde hatt graviditetssymptomer hele veien. Aborten var som en kraftig mens. 

Anonymkode: 7f56a...b0b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...