Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #21 Skrevet 13. november 2005 [q Det handler ikke bare om at noen dør eller ikke, alle fortjener en god og omsorgsfull pleie, selv om en "skal dø allikevel". Som sykepleier har en kunnskaper om ulike fysiske og psykiske plager som pasienten kan ha, og hvordan lindre dette. Å ha hjelpepleiere på natt syns jeg blir litt uforsvarlig, men det skjer, det vet jeg. Men da har de sykepleiere som bakvakt, som de kan ringe til. På sykehus for eksempel er det bare sykepleiere på nattevakt. Vel jeg er bare assistent og jeg har hatt mange nattevakter på sykehjem. Jeg må bare kommentere den påstanden din om at det er uforsvarlig å ha hjelpepleiere på natta. Som sagt det er en sykepleier på jobb på natten som har ansvaret for hele hjemmet. Den såkalte nattsykepleieren ser man nesten kun på morgenkvisten for da MÅ de dele ut medisin ( er en hjelpepleier på nattevakt så hender det at sykepleier ikke viser seg i det hele tatt da det hjelpepleieren må dele ut morgenmedisinen) Sykepleieren pleier faktisk å benkre seg med pute og dyne på soafen og se på tv Og rett som det er så sover de på vakten. Men fett betalt for å gå nattevakt ja det har dem :icon_mad: ← Slutter meg til denne! Dette er tilfellet ved vårt store sykehjem også, at sykepleierne ikke sees en gang på nattevaktene. Det er hjelppleierne som må dele ut medisinene og det er hjelpepleierne som må ta støyten. Sykepleierne slipper ofte unna med ansvaret, skyver det de kan over på hjelpepleierne - samtidig som de mottar sin høyere lønn enn andre grupper med mye mer komplisert og krevende utdanning enn dem selv.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #22 Skrevet 13. november 2005 Da har den sykepleieren dårlig og late holdninger, som jeg syns dere bør ta opp med h*n, evt avdelingsykepleier. Var kanskje litt hastig med å uttale meg, men der jeg jobber er det hjelpepleiere og assistenter som ønsker at det vertfall skal være 1 sykepleier på jobb om natta. Dette fordi pasientene kan ha behov for medisiner som hjelpepleiere og assistenter faktisk ikke har lov å levere ut. Og det kan oppstå situasjoner der det er aktuelt med innleggelse på sykehus.. Det finnes utrolig mange dyktige hjelpepleiere, jeg jobber med 2 hjelpepleiere på natt og de er kjempe flinke. Men som assistent får du jo også natt tillegg? Grunnen til at jeg mener det ikke er ansvarlig å ha kun hjelpepleier på natt er fordi de hjelpepleierne som jeg jobber med på natt er de som mener sterkest om dette. De føler like mye ansvar og omsorg for pasienten som sykepleierne, men de skal ikke ha det ekstra ansvaret som sykepleieren har. Rett og slett fordi de ikke har den samme utdannelsen og kompetansen som sykepleiere. Beklager tråstarter, at jeg ødlegger tråden din. Skal heller diskutere dette enn annen plass. Lykke til med jobben ← Det er et faktum at hjelepleiere har i oppgave å dele ut medisiner ved landets alders- og sykeinstitusjoner. De får ikke ekstra lønn for det, men har fått flere og utvidede oppgaver og ansvarsområde. Sykepleierne står hardnakket på sin påstand om at ikke andre enn dem selv deler ut medisiner- men selv om det er sykepleierne som doserer ferdig medisinene er det nok hjelpepleierne som står for ye av utdelingen og får medisinene i pasientene/beboerne. Jeg er også en av dem som er lei av klagingen om lønn fra sykepleiere (og lærere).
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #23 Skrevet 13. november 2005 Da har den sykepleieren dårlig og late holdninger, som jeg syns dere bør ta opp med h*n, evt avdelingsykepleier. Var kanskje litt hastig med å uttale meg, men der jeg jobber er det hjelpepleiere og assistenter som ønsker at det vertfall skal være 1 sykepleier på jobb om natta. Dette fordi pasientene kan ha behov for medisiner som hjelpepleiere og assistenter faktisk ikke har lov å levere ut. Og det kan oppstå situasjoner der det er aktuelt med innleggelse på sykehus.. Det finnes utrolig mange dyktige hjelpepleiere, jeg jobber med 2 hjelpepleiere på natt og de er kjempe flinke. Men som assistent får du jo også natt tillegg? Grunnen til at jeg mener det ikke er ansvarlig å ha kun hjelpepleier på natt er fordi de hjelpepleierne som jeg jobber med på natt er de som mener sterkest om dette. De føler like mye ansvar og omsorg for pasienten som sykepleierne, men de skal ikke ha det ekstra ansvaret som sykepleieren har. Rett og slett fordi de ikke har den samme utdannelsen og kompetansen som sykepleiere. Beklager tråstarter, at jeg ødlegger tråden din. Skal heller diskutere dette enn annen plass. Lykke til med jobben ← Etter to dagar med medisinkurs, og påfølgande prøve, har eg fått myndigheit til å dela ut medisinar. Mi utdanning: agronom med almenfagleg påbyggjing.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 14. november 2005 #24 Skrevet 14. november 2005 Jeg synes dette høres ganske normalt ut jeg. Flere jeg kjenner som har lederansvar i butikker tjener omtrent dette. (noen mindre også).Kjenner en med bare 20 000 også... (men dette er en bitteliten butikk) Nå kjenner jeg riktingok ikke ikke hvordan lønna ligger på i matvarebutikker da. Du har jo 6000 kr mer nå enn som vanlig medarbeider,, og selv om du som vanlig medarbeider har mulighet til å tjene inn mer på overtid o.l.. så er det vel neppe ofte at du greier å tjene 6000 kr ekstra i mnd. Men prøv gjerne å kom med et bedre forslag til arbeidsgiver. Mange prøver jo seg med å gi mindre lønning enn hva du egentlig fortjener. Dersom du har lang erfaring, positive referanser ++ så er det neppe umulig at du kan få til en bedre lønning enn hva de har tilbudt. ← Tusen takk for ordentlig svar. Ja jeg vil nok forhandle lønn om jeg får tilbudet. Men jeg har ennå ikke fått tilbakemeldig på jobben, så sannsynligvis er toget gått. Til dere andre; Det var som forventet at tråden endte opp med å skli langt utenfor tema. Og den diskusjonen dette endte med blir dere aldri enig om allikevel, så den ballen kan jeg legge død.
Pasha Skrevet 14. november 2005 #25 Skrevet 14. november 2005 Tusen takk for ordentlig svar. Ja jeg vil nok forhandle lønn om jeg får tilbudet. Men jeg har ennå ikke fått tilbakemeldig på jobben, så sannsynligvis er toget gått. ← Bare hyggelig å være til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå