Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg eggløsning i det hele tatt, eller er det mulig? Noen som har blitt gravid med lang syklus?

Anonymkode: ded9d...226

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid med syklus på rundt 150. Jeg har pcos, som kan være typisk ved lange sykluser.

Anonymkode: 744c2...be9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid med syklus på 90 dager. Men mistet i MA i uke 11. 

Veldig lurt å Tempe for å vite om du har EL. 

Anonymkode: 61728...852

AnonymBruker
Skrevet

Ja har selv blitt gravid på lange sykluser.

Anonymkode: da480...8c7

Skrevet

Jeg hadde ofte sykluser opp mot 40-45 dager, og ble gravid to ganger på disse. Er ikke nødvendigvis slik at det er dårligere EL selv om den er sen, men det er jo fryktelig kjedelig og frustrerende med den ekstra ventetiden da.

Med prøving på sistemann orket jeg ikke dette (og biologiske klokken tikket høyt) så jeg fikk medisinhjelp. Letrozol forkortet syklusene veldig og det ble gull verdt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere.  Trodde ikke man kunne ha EL med så lange sykluser, men da er det håp alikevel da.... Kan fastlegen skrive ut medisiner for å forkorte syklusene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan fastlegen skrive ut medisiner for å forkorte syklusene?

I teorien ja, men jeg har hørt om svært så som gjør det. De fleste fastleger føler seg på tynn grunn når det gjelder fertilitet, og vil alltid da henvise til en gynekolog som tar saken videre. Om du har vært prøver i ett år har du rettighet til å bli henvist for hjelp, har du forsøkt kortere kan du bestille time privat. Min erfaring er at det går veldig raskt, og gynekologer ikke vanskelig på å skrive ut f.eks letrozol som er vanlig for eggstimulering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar dere.  Trodde ikke man kunne ha EL med så lange sykluser, men da er det håp alikevel da.... Kan fastlegen skrive ut medisiner for å forkorte syklusene?

Ja, veldig vanlig å få letrozol el.l og det gir eggmodning og som regel tidligere el. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...