Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo gjerne bana vei og bedre plass der inne, eller?

Anonymkode: 809f6...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmoren trekker seg jo sammen igjen etter hvert svangerskap så det er ingen grunn til at man skal bli større etter første svangerskap. Magestørrelse varierer jo dessuten ut fra fosterets størrelse, mengde fostervann, hvilket leie barnet ligger i, magefett hos mor osv, så det er jo veldig mye som kan forårsake ulikt magemål i svangerskapene og da blir det vanskelig å skille førstegangsfødende/flergangsfødende som enkeltstående årsak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fleste får vel mage tidligere i alle fall.

Anonymkode: 27f14...3a2

• Liker 1
Skrevet

Har nå mye større mage enn i første svangerskap. Fikk mage allerde i uke 14 denne gangen er nå i uke 22.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanligst at man får mage tidligere og dermed føler seg større hvertfall. Siden det er banet vei. 

Anonymkode: 5b380...457

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mye større mage andre gang grunnet mye fostervann. Det er jo mange ting som spiller inn som nevnt over, fosterets leie, kvinnens høyde og vekt, mengde fostervann etc. 

Anonymkode: c2870...beb

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ca samme str på magen til termin begge svangerskap, men den kom fortere andre gang. 

Første gang kunne jeg bruke mine vanlige jeans frem til uke 29, hadde omtrent ingen mage før det. Derfra eksploderte den og var normalt stor til termin. Kunne omtrent se fra dag til dag at den vokste 😛 

Denne gangen måtte jeg legge bort jeansene i uke 14, men magen vokste mye saktere og var ganske lik til termin :) 

Første gang var jeg utrolig sprek og trent med en veldig sterk kjernemuskulatur. Jeg innbiller meg litt at de sterke musklene holdt magen tilbake lenge før de plutselig gav etter liksom🤷🏽‍♀️ Virket litt sånn. Andre gang var jeg ikke i nærheten av like sprek pga, vel, hverdagen 😂 Så det kan vel spille en rolle for at magen kom fortere kanskje. Aner ikke. 

Anonymkode: 687e1...6ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mindre mage med andre til tross for at hun var et halvt kilo tyngre ved fødsel (ikke at det nødvendigvis påvirker magens størrelse). Begge lå likt i magen, men jeg hadde mye mer vann i kroppen med første som nok var utslagsgivende.

Anonymkode: 3750d...79a

AnonymBruker
Skrevet

Ofte får man vel stor mage raskere andre gangen, siden musklene har vært strukket før og gir tidligere etter. Det er også nokså  vanlig at magemusklene ikke vokser sammen igjen etter fødsel, og da er det jo et hull der allerede. Men så vokser magen også noe saktere frem mot termin oftere, fordi livmor osv er nokså likt, det er bare at den stikker mer ut. 

Anonymkode: 359fa...38f

Skrevet

Man får ofte mage tidligere når man har vært gravid før, men det er jo mange forhold som spiller inn på selve størrelsen på magen videre. Selv hadde jeg størst mage første gang, til tross for at babyen ved fødsel var en kg mindre enn de to lillebrødrene. Det var fordi han lå i seteleie. Så da hadde jeg gjennomsnittlig mage, mens med de to andre måtte jeg ha ekstra kontroller pga litt liten mage (viste seg likevel at de var store babyer, men lå nok med hodet langt ned lenge).

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tidligere og sjukt mye større mage med nr to. Han var 700 gram tyngre enn broren som da. Og 5 cm lenger. Tror magen med nr to tilsvarte termin med første rundt sju-åtte måneder. 

Anonymkode: 12f16...dbb

AnonymBruker
Skrevet

Min var helt lik i begge svangerskapene mine. Men den kom kjappere med nummer to.

Anonymkode: da59b...341

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye større mage i første svangerskap. Men det er nok fordi det var stor baby, veldig mye fostervann og stor morkake. Mens med nummer 2 så var alt middels. 

Anonymkode: a6270...a0d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mage tidligere for hvert svangerskap, men den ble også mindre på slutten for hvert svangerskap. Nr to var mindre enn nr én og tre som var like store. 

Anonymkode: 0fae2...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...