AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 har et lite gammelt bord og en stol i tre, har litt lyst å male de i en frisk farge. Tips til hvilken maling? Vil ikke ha blank overflate. Bør de grunnes? Anonymkode: 28c3b...03d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Jeg vasket de ned, pusset de med fint sandpapir, grunnet de og malte over med to strøk. Jeg brukte malingsrester vi hadde og som jeg fikk av venner, så det ble litt mix av både vannbasert og oljebasert, matt, halvmatt og blank. Og i ymse farger. Møblene står i en låve som vi har gjort om til en slags sommerstue, så jeg har de ikke inne i boligen. Anonymkode: b011d...8bf
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Ja, det bør grunnes. Jeg har sett utallige hjemmemalte, gamle møbler på bruktbutikker/ markeder, og felles for dem alle er at arbeidet er hastverksarbeid. Det har ikke blitt malt med mange nok strøk, så underlaget skinner gjennom. Grunning, sandpapir og forvask har blitt droppet, så malingen skaller. Bruker du ab… 8bf sin fremgangsmåte, vil jeg si du langt på vei er sikret et godt resultat. Trestjerners gulvmaling flyter lett og gir et meget godt resultat, men det blir kanskje litt blankere enn du ønsker. Holdbart blir det i hvert fall 😊 Anonymkode: ab2f9...124 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå