Gå til innhold

Flere par som reiser sammen...erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at det blir mange hensyn å ta...venting, hva vil man, hvor skal man spise, hva er dyrt, billig, liker man shopping osv. erfaring?

Anonymkode: 1110c...b9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har vi gjort mye. For helgeturer stort sett uproblematisk. Kanskje litt mer utfordrende over lengre tid, f.eks en uke. Da passer vi alltid på å ha en dag eller to alenetid. Og på ukesturer leier vi aldri hytte eller hus sammen, men heller egne hotellrom. Da slipper man å følge med på når andre dusjer, går på do osv. Bare man er litt bevisst og tydelig, går det veldig bra.

Anonymkode: 5a046...c70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvem man reiser sammen med. Jeg har hatt veldig gode opplevelser, men det krever at man er litt på bølgelengde og også godtar at folk kanskje vil gjøre ting litt hver for seg og kanskje også på tvers av parene. Type damene går på shopping mens mennene finner på noe annet. Derfor kan også være lurt å velge par der det ikke bare er slik at den ene fra hvert par er kjempegode venner og de to andre bare er bekjente fordi de har partnere som er venner og kanskje ikke har mye til felles ellers. Ellers er det jo sånn at dersom man kjenner vennene sine, så vet man jo litt hvem som er villig til å inngå kompromiss og hvem som forventer å få styre alt. Og sistnevnte hadde jeg nok ikke villet reise sammen med. Jeg vet om meg selv at jeg ønsker å ha litt planer og ikke ta alt på sparket når jeg reiser, så hadde nok ikke trivdes sammen med de som skal ta alt på impuls, men heller ikke de som ønsker å ha planlagt hver eneste time på forhånd. 

Ei jeg jobbet sammen med hadde hatt en marerittferie i syden sammen med et vennepar som ble fornærmet når de gikk ut for å spise, fordi de ville lage mat i leiligheten hver eneste kveld og ville ikke bruke penger på noen aktiviteter. Mens for kollegaen min var jo det å slippe å lage middag noe av det som gjorde det til ferie. Så man bør nok ha litt like forventninger om hva ferien innebærer. Akkurat dette med økonomi er jo litt vanskelig, for enkelte er jo det ikke mulig å spise ut hver kveld og andre igjen kan ha en forventning om at det skal spises på dyre restauranter hver kveld. 

Anonymkode: 92b6f...102

AnonymBruker
Skrevet

Gode poenger du har der.

Anonymkode: 5a046...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...