Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg gått i testefella igjen😒 Brukte disse da jeg var gravid for 8 år siden og slet med det samme da, men trodde jo i min fantasi at de måtte ha blitt bedre siden da.

CB-digital viste 2-3 uker på torsdag 5+0

I dag 5+4 viste den fortsatt 2-3. Ble litt skuffet😔

Åpnet de to jeg har tatt og de er jo ikke akkurat like på strekene. Kjenner at det er vanskelig å stole på denne testen.

Er det flere som har erfaringer med dette?

BEC86788-5F0C-4840-953C-AF99FE8AE16B.jpeg

Anonymkode: 397ab...9be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ko bare 4 dager lenger enn forrige test, så du kan jo ikke øke med 1-2 uker på den tiden. 

Det er også bare dumt å fortsette å teste etter du har fått positiv test. Det gjør deg bare redd og usikker. Du er gravid nå og sånn er det. Om du skulle miste har det ikke noe å si om du tester flere ganger, utfallet er det samme. 

Anonymkode: ba7c0...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Testen er pålitelig til det den er ment til: Påvise graviditet etter en viss tid. Til å følge HCG-nivå, som den egentlig ikke er ment til, er den naturlig nok mindre god. 

Du finner sikkert produsentinformasjonen et sted på nettet, hvor de redegjør for hva som trigger uke-endringen. HCG-nivået i urin er vel også variabelt gjennom døgnet og ikke minst fortynning av urinen og mellom personer, så selv om nivået øker er det ikke sikkert at økningen er nok til å trigge uke-skiftet. Kanskje var nivået rett under det som kreves for å trigge? 🤷‍♀️

Hvorfor stoler du ikke på den, når du bruker den til noe den egentlig ikke er ment til?

Anonymkode: 985a0...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I forhold til hvor langt jeg er på vei (målt temp. så vet når eggløsning var) så burde jeg i følge CB fått 3+ allerede på torsdag, så tok det som en selvfølge at det var 3+ i dag.

Har sett flere andre legge ut bilder av åpnede tester, og de har fått 3+ på svakere farge enn det siste testen min viser. Derfor synes jeg de er mer til bekymring enn nytte. Kommer ikke til å bruke de igjen!

Når man har mistet tidligere og oppdaget det på svakere streker lenge før blødning, så er man naturlig nok litt mer stresset ang. dette enn ellers..,

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da har jeg gått i testefella igjen😒 Brukte disse da jeg var gravid for 8 år siden og slet med det samme da, men trodde jo i min fantasi at de måtte ha blitt bedre siden da.

CB-digital viste 2-3 uker på torsdag 5+0

I dag 5+4 viste den fortsatt 2-3. Ble litt skuffet😔

Åpnet de to jeg har tatt og de er jo ikke akkurat like på strekene. Kjenner at det er vanskelig å stole på denne testen.

Er det flere som har erfaringer med dette?

BEC86788-5F0C-4840-953C-AF99FE8AE16B.jpeg

Er den nederste den nyeste?

Anonymkode: f7bf4...3e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I forhold til hvor langt jeg er på vei (målt temp. så vet når eggløsning var) så burde jeg i følge CB fått 3+ allerede på torsdag, så tok det som en selvfølge at det var 3+ i dag.

Har sett flere andre legge ut bilder av åpnede tester, og de har fått 3+ på svakere farge enn det siste testen min viser. Derfor synes jeg de er mer til bekymring enn nytte. Kommer ikke til å bruke de igjen!

Når man har mistet tidligere og oppdaget det på svakere streker lenge før blødning, så er man naturlig nok litt mer stresset ang. dette enn ellers..,

Men du gjør det selv mer stresset og redd ved å gjøre på denne måten. Du burde heller spørre legen om å få ta blodprøve med 2 dagers mellomrom

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det kan jo faktisk hende ar hcg ikke stiger som normalt her? Ikke nødvendigvis testen det er noe galt med. Jeg opplevde dette. Den bikket ikke 3+ når den skulle. Valgte å ikke teste igjen. Ble oppdaget MA i uke 8 på TUL. Fosteret føde uke 6. 

Anonymkode: ba3fb...6c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er den nederste den nyeste?

Den nederste er fra i dag - den andre fra torsdag forrige uke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du gjør det selv mer stresset og redd ved å gjøre på denne måten. Du burde heller spørre legen om å få ta blodprøve med 2 dagers mellomrom

Skal til legen i morgen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det kan jo faktisk hende ar hcg ikke stiger som normalt her? Ikke nødvendigvis testen det er noe galt med. Jeg opplevde dette. Den bikket ikke 3+ når den skulle. Valgte å ikke teste igjen. Ble oppdaget MA i uke 8 på TUL. Fosteret føde uke 6. 

Anonymkode: ba3fb...6c2

Litt redd for det, for hadde en SA i fjor høst og da ble testene stående på samme styrke. 

Men hvis du ser fargeendringen på disse så er det stor forskjell fra torsdag til mandag.

Jeg testet med disse da jeg var gravid i 2014 og da testet jeg helt til langt ute i uke 6 og fikk aldri 3+, men kom nå et barn til verden noen måneder etter☺️Åpnet aldri testene den gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Den nederste er fra i dag - den andre fra torsdag forrige uke.

Jeg har å vært i testefella, den ene etter andre testen ble åpnet, og studert. Viste det var dumt, men den gang ei. Ettet hva jeg har erfart og sett hva andre å har lagt ut, så kunne den nederste like så godt ha vist 3+. Jeg selv hadde feks over 5000 i hcg med blodprøve, men testen viste fortsatt 2-3. Den skal vel slå over rundt 2500 eller noe, husker ikke helt. Tok fortsatt et par dager før den slo ut på 3+. Jeg hadde i ditt tilfelle prøvd å tenkt mest på at det er fin økning i styrke på strekene. Jeg mistet i MA for et par år siden, var testgal med ukesindikator da å, og åpnet for å se etter økning. Hadde en dårlig følelse, da strekene ikke økte noe over 2 uker, så så veldig tydelig at det ikke steg som det skulle, og fikk ikke 3+ før jeg var 7 uker. Å da var som sagt strekene nesten uforandret over lang tid. Det ser ihvertfall ut som du har fin økning, og krysser fingrene for at det står 3+ veldig snart, streken ser ihvertfall ut som en 3+ strek.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...