Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor at vikarlærer poserer i undertøy, bikini og lignende på sosiale medier? 

Anonymkode: 68245...81c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At det er en vikar er irrelevant. Lærere bør vel ha de samme reglene som andre i samfunnet. Personlig synes jeg folk som legger ut lettkledde bilder virker oppmerksomhetssyke og ikke spesielt oppegående, og det gjelder uansett om det er bussjåføren, frisøren, influenseren eller læreren. 

Anonymkode: ae4b3...9c7

• Liker 1
Skrevet

Håper hun ikke er lærer for noen ungdomsskolegutter som finner profilen hennes da…. Men hun er voksen må få legge ut det hu vil så lenge det er inne for loven. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor for vernepleiere, må det være innafor for en lærervikar.

Anonymkode: a0c0a...622

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FruR skrev (44 minutter siden):

Håper hun ikke er lærer for noen ungdomsskolegutter som finner profilen hennes da…. Men hun er voksen må få legge ut det hu vil så lenge det er inne for loven. 

Hvorfor håper du det? Hva skulle være poenget med å legge ut sånne bilder om ikke folk skal se dem?

AnonymBruker
Skrevet

Hun er fast inne i en 6.- og 7.klasse. Jeg er mor og ble gjort obs på dette av dattera mi, som synes det var flaut. Hun har selv et barn i klassen (gutt). Jeg bare vet ikke hva som er normalt og innafor lengre, så vet ikke hvordan jeg skal reagere. Selv hadde jeg aldri lagt ut noe sånt, uansett arbeid 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er innafor 

Anonymkode: 950b2...019

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun er fast inne i en 6.- og 7.klasse. Jeg er mor og ble gjort obs på dette av dattera mi, som synes det var flaut. Hun har selv et barn i klassen (gutt). Jeg bare vet ikke hva som er normalt og innafor lengre, så vet ikke hvordan jeg skal reagere. Selv hadde jeg aldri lagt ut noe sånt, uansett arbeid 

ts

Hvorfor synes datteren din det er flaut?

Anonymkode: 950b2...019

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

ts

Mannen min er lærer og har kjøpt kondomer på vår lokale rema siden jeg ikke tåler annen prevensjon. Han jobber på nærskolen så det vil alltid vær en mulighet for at en elev ser at han gjør dette. Han kjøper øl på samme butikk. Han kjøper bind til meg. Han klipper plenen i bar overkropp på sommeren, og ut fra alderen på nabobarna vil jeg anta at de er elever på skolen hans. Han har til og med stått i shorts, bar overkropp og hold rundt meg (i bikini) og kyssa meg ute på plenen her🤯 Frem til nå har jeg faktisk aldri tenkt på at disse tingene er galt fordi en elev kan komme til å se ham 🙈

Anonymkode: cbb19...59c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med en bikini? Bra denne læreren er med å normalisere kropp og nakenhet. Ingenting som er tabu med kvinnekroppen. Om barnet ditt blir flaut kanskje dere burde jobbe mer med dette på hjemmebane?

Anonymkode: 7de5a...807

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De kan gjøre hva de vil, men de må tåle å få reaksjoner. Du kan ikke tvinge folk til å like det du syns de skal like. 

Anonymkode: e03e9...612

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra denne læreren er med å normalisere kropp og nakenhet.

Man normaliserer ikke kropp ved å legge ut halvnakne bilder av seg selv på sosiale medier. De som legger ut slike bilder har i liten grad normale (i betydningen gjennomsnittlige) kropper, men er vanligvis tynnere, strammere, har større pupper og større kroppsfokus. 

Det er forøvrig merkelig at det bare er kvinner som liksom normaliserer kropp ved å legge ut slike bilder - hvor mange skrevende menn i tanga har du sett på sosiale medier i det siste? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er galt med en bikini? Bra denne læreren er med å normalisere kropp og nakenhet. Ingenting som er tabu med kvinnekroppen. Om barnet ditt blir flaut kanskje dere burde jobbe mer med dette på hjemmebane?

Anonymkode: 7de5a...807

Tenker hun mer gjør det motsatte. Legge ut bilder hvor man poserer i bikini og prøver å se deilig ut, gjerne retusjerer litt, trykker fram brystene osv. er virkelig ikke med på å normalisere kvinnekroppen🙈 Hun har tydeligvis et umodent oppmerksomhetsbehov, kanskje hun ikke blir "sett" i det virkelige liv og dermed søker bekreftelse i sosiale medier. Mange som strever med seg selv.

Anonymkode: 095b8...b7d

Skrevet

Om hun er lærervikar så er dette sikkert noe hun har gjort lenge før hun ble lærervikar. Jeg tenker da at dette er noe som de som har ansatt henne må ta stilling til. Om elevene finner henne på sosiale medier så har nok skolen hatt mulighet til å finne det samme om de gjorde research før ansettelse. De har antagelig konkludert at hun er egnet nok og at det ikke er noen stor sak.

Om du er uenig så tenker jeg du får ta det opp med skoleledelsen, så får de heller ta en prat om hvordan de skal forholde seg til dette i fremtiden ved nyansettelser. 

Synest det blir feil å gå etter henne, til syvende og sist er skolen ansvarlig for hvem de ansetter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tenker hun mer gjør det motsatte. Legge ut bilder hvor man poserer i bikini og prøver å se deilig ut, gjerne retusjerer litt, trykker fram brystene osv. er virkelig ikke med på å normalisere kvinnekroppen🙈 Hun har tydeligvis et umodent oppmerksomhetsbehov, kanskje hun ikke blir "sett" i det virkelige liv og dermed søker bekreftelse i sosiale medier. Mange som strever med seg selv.

Anonymkode: 095b8...b7d

Du har helt rett i at det er retusjerte bilder, av en operert kropp- og jeg tror denne typen biler er mer med på å skape et anstrengt forhold til kroppen, fordi barna, elevene hennes, på 12-13-14 år tror at dette er en normal kropp. 

datteren min ble flau av bildene fordi (vikar)læreren hennes ser ut som en stripper. Det er vanlig å bli flau av alt og ingenting i den alderen, men disse bildene var veldig ubehagelige selv for meg 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Om hun er lærervikar så er dette sikkert noe hun har gjort lenge før hun ble lærervikar. Jeg tenker da at dette er noe som de som har ansatt henne må ta stilling til. Om elevene finner henne på sosiale medier så har nok skolen hatt mulighet til å finne det samme om de gjorde research før ansettelse. De har antagelig konkludert at hun er egnet nok og at det ikke er noen stor sak.

Om du er uenig så tenker jeg du får ta det opp med skoleledelsen, så får de heller ta en prat om hvordan de skal forholde seg til dette i fremtiden ved nyansettelser. 

Synest det blir feil å gå etter henne, til syvende og sist er skolen ansvarlig for hvem de ansetter.

Datteren min har henne som venn på Facebook

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tillater du det?

Anonymkode: cbb19...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaha, så da har hun ikke offentlig profil.

Men da blir spørsmålet heller hvorfor i all verden datteren din er venn med henne på Facebook. Det er ikke normalt at lærere er venner med elever på Facebook, trodde det var regler mot sånt. Er det datteren som har lagt til læreren eller omvendt?

For læreren sin del kan det være så enkelt at hun begrenser hva elevene får se av innlegg.

AnonymBruker
Skrevet

Som ansatt på skole synes jeg det er litt rart med folk som er venn med elevene sine på Facebook … 

Anonymkode: 1d1a8...150

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt å vise bilder av seg selv i bikini? Lærer eller ikke? Jeg er ikke typen som legger ut slike bilder, men applauderer de som gjør det. 

At datteren til ts syns det er flaut, burde heller der fokuset til ts burde vært. Å akseptere alle uansett kroppsfasong. 

Anonymkode: baf21...764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...