Gå til innhold

Noen her med sammenlagt 45.000 i måneden og 2 barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere si noe om hvor mye lån dere har og budsjett? 🙏

Anonymkode: 2b3ff...8ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener du hvor begge to har til sammen 45 000 før skatt, eller bare den ene?

Jeg tjener 45 000,- i mnd før skatt, det samme gjør min mann. Vi har (per bankens definisjon) 3,4 barn og kunne låne 5 mill uten problemer. De gikk ikke ned på hvor mye vi kunne låne uansett hvor mange barn vi fikk forsikret de oss om.

Anonymkode: 19424...6da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du hvor begge to har til sammen 45 000 før skatt, eller bare den ene?

Jeg tjener 45 000,- i mnd før skatt, det samme gjør min mann. Vi har (per bankens definisjon) 3,4 barn og kunne låne 5 mill uten problemer. De gikk ikke ned på hvor mye vi kunne låne uansett hvor mange barn vi fikk forsikret de oss om.

Anonymkode: 19424...6da

Sammenlagt betyr to lagt sammen ja så svaret ditt ble meningsløst for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært drømmelønn for meg alene 🤩

Skulle levd i luksus på det ja. Men syns det er lite for familie på 4. 

Anonymkode: 29d7c...631

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sammenlagt betyr to lagt sammen ja så svaret ditt ble meningsløst for meg.

Er det brutto eller netto?

Anonymkode: a85e4...ead

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 42.000 utbetalt. Er alene da, men har og 2 barn. Har lånt så mye jeg fikk, dvs. 2,4 mill. 

Betaler 12.500 i huslån i måneden.

Anonymkode: dab65...b57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 barn og utbetalt 32.000 i måneden (pluss 3000 i barnetrygd). Mannen min studerer og har ingen inntekt for tiden.

Vi bor heldigvis i et billig område så vi har under 2 millioner igjen i lån, og betaler rett under 10.000 kr i måneden i renter og avdrag. 

Ellers er normale månedsutgifter:

rundt 6000 kr i barnehage, rundt 1000 kr forsikringer, normalt rundt 1000-2000 kr strøm+ved (i normalår), 500 kr mobil og TV (har gratis internett via arbeidsgiver), 2000 kr kommunale avgifter, rundt 5000 i "diverse-potten" og resten går til mat. Har en lite imponerende bufferkonto på rundt 15.000 kr som skal fylles opp med feriepenger snart. 

Anonymkode: 3890b...a10

Skrevet

Vi har 47,1 før skatt i måneden felles da det bare er jeg som har inntekt. Har 2,2 i lån på bolig og 1 barn, 1 hund nå, men 2 for ikke veldig lenge siden. Syns det er litt for trangt til at det er komfortabelt. Samboer har hatt litt studielån i perioder og da går det litt bedre. Har ikke noe voldsomt budsjett egentlig, så hadde vi vært flinkere der kunne det nok hjulpet mye. Har tibber på strøm og varmepumpe så strøm er ikke en post vi kan spare så mye på(dropper/utsatt dusjing i de aller verste periodene i vinter selvfølgelig). Mat kunne vi nok vært flinkere på, men jeg spiser for 2 da jeg trenger mye mat(er ikke overvektig, bare høy forbrening). Jeg syns rett og slett det er imponerende av de som har lite og får det til å gå rundt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klar over at dette er lite så trenger ikke å svare for å opplyse meg om det.

Sånn er faktisk livet for noen av oss og er vel bedre at vi søker om råd og tips for å klare oss med det vi har enn at vi lever over evne og får masse gjeld?;

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 3 barn og utbetalt 32.000 i måneden (pluss 3000 i barnetrygd). Mannen min studerer og har ingen inntekt for tiden.

Vi bor heldigvis i et billig område så vi har under 2 millioner igjen i lån, og betaler rett under 10.000 kr i måneden i renter og avdrag. 

Ellers er normale månedsutgifter:

rundt 6000 kr i barnehage, rundt 1000 kr forsikringer, normalt rundt 1000-2000 kr strøm+ved (i normalår), 500 kr mobil og TV (har gratis internett via arbeidsgiver), 2000 kr kommunale avgifter, rundt 5000 i "diverse-potten" og resten går til mat. Har en lite imponerende bufferkonto på rundt 15.000 kr som skal fylles opp med feriepenger snart. 

Anonymkode: 3890b...a10

Takk! Dette var nyttig for meg å lese.

Føler det stemmer med vårt budsjett, men strøm og drivstoff tar litt knekken på oss nå.

AnonymBruker
Skrevet
Leitz skrev (5 minutter siden):

Vi har 47,1 før skatt i måneden felles da det bare er jeg som har inntekt. Har 2,2 i lån på bolig og 1 barn, 1 hund nå, men 2 for ikke veldig lenge siden. Syns det er litt for trangt til at det er komfortabelt. Samboer har hatt litt studielån i perioder og da går det litt bedre. Har ikke noe voldsomt budsjett egentlig, så hadde vi vært flinkere der kunne det nok hjulpet mye. Har tibber på strøm og varmepumpe så strøm er ikke en post vi kan spare så mye på(dropper/utsatt dusjing i de aller verste periodene i vinter selvfølgelig). Mat kunne vi nok vært flinkere på, men jeg spiser for 2 da jeg trenger mye mat(er ikke overvektig, bare høy forbrening). Jeg syns rett og slett det er imponerende av de som har lite og får det til å gå rundt. 

47 før skatt, hvor mye har dere utbetalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

47 før skatt, hvor mye har dere utbetalt?

33 301,7 var siste utbetaling som ikke var "rar" pga pappaperm og diverse. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva du mener med "bolig". Vi kjøpte et billig hus for 2 år siden og har brukt ca 15.000,- pr mnd i snitt for å pusse det opp. Så kommer kommunale avgifter, strøm, ved i tillegg.

Anonymkode: ed280...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...