AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Før noen i mammapolitiet klikker helt i vinkler pga min ekstremt dårlige ordbruk, så vil jeg bare si - jeg elsker barna mine, men jeg er bare sjukt fortvilet og sliten, fordi jeg har fått sove hele fem timer på 48 timer..! jeg har vært hjemme alene hele helgen med to barn i alder 23 og 4 mnd. Eldste har hatt skikkelig magesyken, så jeg har måttet tatt bleieskift så fort han har fisi. Både natt og dag, ergo har jeg vært rimelig på alerten, og sovet dårlig når jeg først har fått sovet! Og så kom mannen min hjem ved 16-tiden tidligere i går(søndag), og jeg tenkte «endelig. Endelig er vi to stk igjen, kanskje jeg får sove i natt».. men nå er minstemann rett og slett helt jævlig å ha med å gjøra. Hun skal ikke sove, hun skal kun henge på meg. Hun skal kun henge på meg hvis jeg hopper opp og ned på en forbanna yogaball.. ellers er det faen meg bare skriking og ho har virkelig en stemme fra helvette. Og ho bare vrir seg og driver når ho først er stille! Ryggen min KNEKKER snart!!! De siste fire mnd har jeg hoppet på en yogaball i minst 5 timer hver forbanna dag! (Ja, jeg har vært hos både lege og kiropraktor men de finner for faen meg ikke noe som er galt. Ho bare ER en misfornøyd unge..) Jeg er så jævla forbanna sliten, og det er nesten så jeg ikke ser morgendagen komme. Ikke kan jeg spørre pappa’n om hjelp heller, fordi han klarer ikke ta i henne fordi hun er så liten og skjør.. kan noen seriøst gi meg noen trøstende ord før jeg bare flyr på veggen..!!! Nei, jeg er ikke deprimert. Jeg er SLITEN. Anonymkode: 3aed5...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Dette er utmattelse og søvnmangel som snakker, ikke deg og dine evner som mor eller mangel på omsorg og kjærlighet for barna. Far må ta over rett og slett. Han er en voksen omsorgsperson som bør være i stand til å ta vare på barna sine noen timer. Enten tar han de med ut eller du drar et annet sted slik at du får sove sammenhengende noen timer og hentet deg inn. Hvis du ammer så pumper du på forhånd slik at mat ikke skal være et problem. Verken barna eller mannen din vil lide av dette her. Tvert i mot er dette et viktig tiltal for at du skal være i stand til å ta deg av deg selv og barna. Det hjelper ingen at du har det slikt du har nå. Anonymkode: 9d3b6...feb 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Bæresele? Også kan far bidra med eldste. Og han kan stå i dritten like bra som deg med nr 2, så får du hvertfall 5 min pause. Anonymkode: ab537...bdb
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke kan jeg spørre pappa’n om hjelp heller, fordi han klarer ikke ta i henne fordi hun er så liten og skjør.. Hæ? Anonymkode: 20a30...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Anonymkode: 20a30...6d3 Hun sier indirekte følgende «far tør ikke røre sin egen unge fordi han anser den som skjør og liten» eller noe sånt. Anonymkode: ab537...bdb
Mt3 Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Søvnmangel og frustrasjon er ett helvet på jord, så du har min absolutt dypeste medfølelse for det du nå gjennomgår. Kan det være noe du spiser som babyen reagerer på? Merker babyen at du er frustrert så blir den også frustrert og urolig og dermed havner dere i en ond spiral. I såfall så MÅ bare noen andre ta over i 1-2 timer så du får spist og hvilt litt og får nytt pågangsmot.
Regnbue89 Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Få mannen til å ta på en bæresele og ørepropper, og gå en tur ut med babyen. Hun gråter jo uansett, så lenge hun er trygg og inntil en varm kropp så har hun det hun trenger. Om han nekter, kanskje du kan ringe en venninne? Du må få en pause ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 Far kan ikke bare melde seg ut på denne måten. Er dere ikke to om å ha barn, da? Blir jo helt fjollete om du må ringe andre for bistand. At han syns barnet er så liten og skjør er nå så, små barn er små, og de er skjøre. Det burde han ha lært å takle nå, med tanke på at han har et annet barn på straks 2 år! Anonymkode: 66c40...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hun sier indirekte følgende «far tør ikke røre sin egen unge fordi han anser den som skjør og liten» eller noe sånt. Anonymkode: ab537...bdb Det er jo helt teit. Anonymkode: 20a30...6d3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jo helt teit. Anonymkode: 20a30...6d3 Ikke uenig i det Anonymkode: ab537...bdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå