AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Noen med erfaringer? Jeg kjenner heller ingen som studerer på Oslomet, og flytter alene til Oslo i august. Noen som skal ta samme master? Anonymkode: 9e09f...80b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Du bør i alle fall være helt sikker på at du vil ha et arbeidsliv i akuttmottak resten av din karriere før du starter på denne videreutdanningen. Jeg har mange tidligere kolleger som tok akuttsykepleie, og så når de ønsker å gjøre noe annet oppdager de at denne videreutdanningen ikke åpner dører eller gir fortrinn andre steder. Selv valgte jeg en annen videreutdanning etter 10 år i akuttmottak og er glad for ikke å ha gått omveien via akuttsykepleie. Flere av de som har tatt denne videreutdanningen tar anestesi eller intensiv etterpå for å kunne bytte jobb, eller geriatri, psykiatri eller lignende som kvalifiserer for jobb i kommunen. Akuttsykepleie gjør det ikke kvalifisert for andre oppgaver enn alle andre som jobber i akuttmottak, det gir deg heller ingen særegen kompetanse. Anonymkode: 99ba4...ffa
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 OsloMet er kanskje det mest ubruklige studiestedet hva gjelder sykepleie etc i landet. Å ja jeg snakker av erfaring. Kanskje det er noe bedre på masternivå, men bachelorstudiet i sykepleie der er helt horribelt iallefall i Pilestredet. Alt av undersøkelser tyder også på det. Feks så får man kun en økt med PVKer og that's it og dette skal man liksom være trygg på før man kommer ut i praksis med reelle pasienter. Ja jeg kunne gitt flere eksempler. Det en del sykepleieutdanninger driver med er ikke å lære opp trygge sykepleiere iallefall. https://sykepleien.no/2022/02/studiebarometeret-sykepleierstudentene-er-minst-fornoyde Anonymkode: 8dcfa...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå