Gå til innhold

Bifil ,men ikke kommet ut av skapet .

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er bifil . Alltid vært,men bare vært i forhold med menn. Har tre barn. 

Er kristen,og har en kristen mor som er imot homofili mtp hva bibelen liksom står for. 

Kjærlighet er kjærlighet, er det ikke? 

Jeg ønsker nå å date kvinner,men dessverre er jeg redd for å "skuffe/sjokkere" familien, pluss at jeg selvfølgelig er usikker selv mtp min tro.

Sukk.

Bør jeg fortelle at jeg er bifil, eller bare avvente å se ? 

Anonymkode: a74fe...9cf

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du bør forbli enslig, og fokusere på barna dine. Det er det eneste rette som kristen i din situasjon. 

Anonymkode: 8531c...c10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du bør forbli enslig, og fokusere på barna dine. Det er det eneste rette som kristen i din situasjon. 

Anonymkode: 8531c...c10

Hehe. Ja, jøss..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe. Ja, jøss..

Er du singel ser jeg ingen grunn til å prøve deg litt frem. Selv er jeg biseksuell, så har kun vært i kjæresteforhold med med menn. Men har hatt mye trekant og vært med flere sexvenninner opp gjennom årene. Sex med kvinner er noe helt eget. Nærheten er helt magisk. Du kan lage en profil på tinder som lesbisk, eller på gaysir. Lykke til❤️

Anonymkode: 12fd0...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er kristen,og har en kristen mor som er imot homofili mtp hva bibelen liksom står for. 

Jeg ønsker nå å date kvinner,men dessverre er jeg redd for å "skuffe/sjokkere" familien, pluss at jeg selvfølgelig er usikker selv mtp min tro.

Sukk.

Du skal gjøre akkurat som du selv vil, slik at du blir lykkelig. Når du er lykkelig blir barna lykkelig også. Det burde din mor bli også.

Har du sagt at du var straight? Og så er du redd for å skifte? Det problemet folk har med bifile er at de ikke tror at de er monogame, dvs at de ligger med det motsatte kjønnet mens de er i ett forhold. Slik at de alltid må ha begge deler. Men det trenger jo ikke være slik?

Edit: sorry, du er kvinne :) Beklager.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sånn at du MÅ spørre moren din om lov for å date jenter eller noe, du er voksen! 

Jeg kom ut som lesbisk på et tidspunkt. Jeg trodde det var viktig at familien skulle akseptere det. Responsen var lunken (moren min mente det sikkert skulle gå over- håpa på det) og jeg angra egentlig på at jeg sa noe. Nå er jeg ikke heller lesbisk som jeg da trodde, men bifil, og nå er jeg mest interessert i menn. Men alt som omhandler kjærlighet har bare blitt kleint og jeg sier ikke et ord til foreldra mine om hvem jeg dater.

Så mitt tips hadde vært å hoppe ut i det uten å si noe til foreldre, for det er i hvertfall ikke stedet å starte i min mening.. 

Anonymkode: e97d1...746

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjærlighet er kjærlighet! Og du er ikke pliktet til å diskutere ditt kjærlighetsliv eller dine seksuelle preferanser med noen. Du trenger heller ikke tillatelse fra din mor (eller noen andre) til å date hvem du vil. Så jeg ville begynt der. Last ned en app. Gå på byen. Finn noen som er interessante, hyggelige og sexy, og be dem på en date. Er det en suksess, er det bare å gjenta det til det eventuelt leder til noe det er verdt å nevne for familien. Og er det ikke suksess, er det bare å prøve igjen med noen andre som passer kriteriene dine. Hadde ikke giddet å involvere moren din før du eventuelt står i situasjonen der du har en kjæreste som er jente, og da ville jeg bare sagt det akkurat sånn det er. Og Gud? Hvis han finnes har han skapt alt på jorda, inkludert homofili. Gud elsker alle barna sine, det er det eneste budskapet som ser ut til å være konsekvent i bibelen. Ergo; Gud elsker alle barna sine helt uavhengig av legning. Og om Gud ikke finnes? Nei, da er det jo ikke et problem da. 

Anonymkode: f987e...192

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med å informere familien om at du er bifil. Det hadde jeg ventet med til jeg eventuelt hadde funnet meg en kvinnelig kjæreste. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lov å være lesbisk ts, men hvis du handler på dine lyster er det en synd.

Det står svart på hvit i bibelen at hvis du deltar i homoseksuelle aktiviteter da kommer du ikke inn i himmelen.

Anonymkode: cca4c...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er vitsen med å fortelle noe nå? Du er ikke i et seriøst forhold med en kvinne. Jeg kommer selv fra en ortodoks kristen familie og har en bror som er homofil. Vi som søsken viste at han var homo og han har heldigvis oss å støtte seg til imot dem, men mine foreldre fikk ikke vite at han var homo før han introduserte kjæresten som sin forlovede. Jeg elsker mine foreldre, men de er tro mot sin religion. Min bror er i dag gift med en mann, og begge er invitert hjem til påske og jul, men det et et besøk som er mer preget av toleranse enn aksept. 

Anonymkode: a3385...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke satt meg i en boks og det nå man ikke heller😊 Du er ikke pliktig til å fortelle noen om noe!

Selvfølgelig går du inn i et seriøst forhold hvor du ønsker det så kan du jo det. Det fine med livet er at man MÅ ingenting! Man har mye med seg i ryggsekken som gjør at man innimellom tenker det. Din tanke er fri ts😊

Forøvrig jeg har vært med akkurat de jeg vil hele livet uavhengig av kjønn osv uten å ha behov for å komme ut på noe vis eller sette meg i en boks. 

Søstra mi derimot kom ut som bifil når hun fikk en samboer som er jente. Ulike reaksjoner i fanilem men gikk seg til. Hun er i sitt tredje samboerskap nå med en kvinne. Så foretrekker nok egentlig kvinner.

Jeg har hatt ett samboerskap med en mann som er far til mitt barn også. Ellers har jeg vært med de jeg har hatt lyst til der og da og liker verken å definere hva relasjonene skal settes i boks som eller jeg skal settes i boks som. Er nok over snittet opptatt av frihet 😊

Håper du tør å  være deg selv ts❤

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i samme situasjon som deg og kom ut. Angrer. Jeg skulle bare ventet til jeg evt fant ei jeg ville være sammen med så hadde jeg sluppet all den dårlige stemningen, mistet kontakt med enkelte i familien, mye rykter, mistro og kommentarer. Og så fant jeg verdens fineste mann, men da var skaden allerede gjort og forholdet til familien er i bestefall dårlig, og I verstefall ikke eksisterende. 

Anonymkode: a92ed...add

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 23.58):

Sukk.

Hei. Ser at innlegget er noen år gammelt og håper du som skriver dette har funnet en måte å løse dette på. Jeg er 100% heterofil, vokst opp i en konservativ kristen familie, men homofile familiemedlemmer føler seg like elsket som oss heterofile. Så det er håp.

PS! Det er lov å ta kontakt om du trenger en å prate med 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...