Gå til innhold

Kattene har diare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattene mine har fått diare, burde jeg kontakte veterinær eller vente og se det ann? Hva kan det være for noe? Begge har det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser de? Gi de spesialfor/kattefor fra vetrinær/dyrebutikk og ikke gi de våtfor!! Zoolac skal være tarmregulerende http://www.vetshop.no/produkt57.html

Diare kan være farlig i lengden, så drøy ikke for lenge med å dra/ring til vetrinær. Jeg vet ikke om Zoolac er reseptbelagt.

Skrevet

De får for fra veterinæren, for kastrerte katter. Jeg får se det ann en dag eller to da, så ringer jeg veterinæren :)

Skrevet

Du skriver ikke om de har fått melk, men om de får det bør du umiddelbart slutte med det. Kikket litt i "bruksanvisninga" og der sto det at kokt fisk og vann var anbefalt for dersom pus har diare.

Diare kan være risikabelt pga dehydrering, så du bør selvfølgelig ikke la det gå for lang tid innen du kontakter dyrlegen.

Skrevet (endret)

Kanskje du misforsto det jeg skrev om Zoolac. Det er ikke mat altså, det er en medisin(pasta-aktig) som regulerer mage/tarm.

Katter skal ha kattemat, og evt kokt usaltet sei. Vann til drikke.

Melk skal de IKKE ha nei. De tåler ikke laktose.

Lykke til! God bedring til pusene! :)

Endret av MiniMjau
Skrevet

Du kan forsøke å gi de kulltabletter (fåes på apoteket - reseptfritt). Jeg har brukt det på min katt med stort hell flere ganger.

(for å lure i de tabletten hakker du den opp og strør den over maten deres).

Men det er klart - har diareen vedvart over flere dager, bør doktor dyregod uansett konsulteres!

Lykke til!

Skrevet

Jeg ringte dyreklinikken i nærområdet nå og fikk time ikveld. Tar ingen sjanser. :sjenert:

Må uansett sjekke øynene til ene pusen, så da tar jeg to fluer i en smekk ;)

Takk for svar! :):klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...