AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Eier en Ford ka titanium grand prix- er student og hatt førerkort i 6 mnd. Jeg opplevde ingenting galt med bilen min før batteriet kortslutta på E6 og måtte på verksted. Da tok de en liten titt op hele bilen. Jeg tenker ny service igjen, ettersom jeg hører lyder og synes bilen forandrer seg i «oppførsel» også. Dette er noe de fleste sier er overtenking da jeg tross alt stadig vekk tror det er noe galt med den. Andre biler syns jeg ikke er noe problem å kjøre men har dannet meg en overtenking på min bil. Vet ikke om dette er riktige plassen å spørre, men finner ingen andre plasser😅 - hvordan kan jeg slutte å overtenke dette? - når burde jeg beskymre meg for om det er noe galt med bilen? Dette er noe som oppsto, som jeg startet å overtenke etter bilen kortslutta. - er også ikke stor fan av å reise langt med bil alene, men som student som skal hjem til sommeren må jeg det - ny bil er middels uaktuelt med tanke på økonomi og studentlivet Anonymkode: 008d4...4b4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Så lenge alt er greit på service, så syns jeg du skal slutte å overtenke. Du må stole på at når fagfolk sier den er i orden, så er den det. Følg eu og service annen hvert år, så er du trygg på at den blir sjekket ofte nok. Anonymkode: 40a32...e1b
Smed20 Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 (endret) Noe tips til å ikke overtenke det? Endret 29. mai 2022 av Smed20 Var ikke anonym
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 TS jeg gidder ikke lese innlegget ditt så lenge du skriver med mikroskopisk skrift! Anonymkode: 8fe78...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Går Ann å zoome inn, beklager jeg får ikke redigert det igjen😅 Spoiler Anonymkode: 008d4...4b4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Kan legge det ved her: Eier en Ford ka titanium grand prix- er student og hatt førerkort i 6 mnd. Jeg opplevde ingenting galt med bilen min før batteriet kortslutta på E6 og måtte på verksted. Da tok de en liten titt op hele bilen. Jeg tenker ny service igjen, ettersom jeg hører lyder og synes bilen forandrer seg i «oppførsel» også. Dette er noe de fleste sier er overtenking da jeg tross alt stadig vekk tror det er noe galt med den. Andre biler syns jeg ikke er noe problem å kjøre men har dannet meg en overtenking på min bil. Vet ikke om dette er riktige plassen å spørre, men finner ingen andre plasser😅 - hvordan kan jeg slutte å overtenke dette? - når burde jeg beskymre meg for om det er noe galt med bilen? Dette er noe som oppsto, som jeg startet å overtenke etter bilen kortslutta. - er også ikke stor fan av å reise langt med bil alene, men som student som skal hjem til sommeren må jeg det - ny bil er middels uaktuelt med tanke på økonomi og studentlivet Spoiler Anonymkode: 008d4...4b4
Mardina Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): TS jeg gidder ikke lese innlegget ditt så lenge du skriver med mikroskopisk skrift! Anonymkode: 8fe78...2fa Ja, det var jo hyggelig sagt av deg.... 🙄 Du vet at det går ann å zoome inn for å lese? 😊
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 Jeg har det på akkurat samme måte! Min forrige bil måtte taues tre ganger på et halvt år, og etter det har jeg fått angst for å kjøre bil. Solgte den gamle bilen og kjøpte ny, har hatt den nye på service og fikset alt som var mulig å fikse, men allikevel blir jeg kvalm av angst bare av å kjøre fem minutter til butikken... Før alt dette elsket jeg å kjøre bil, og lange turer var som meditasjon for meg. Det var da jeg virkelig slappet av. Nå er bilkjøring bare et stressmoment. Det tipset jeg har fått er at jeg bare må kjøre mer for å komme over dette, men det blir jo bare verre og verre og nå er det så ille at jeg faktisk har begynt å ta bussen igjen, for første gang på 10 år... Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette, men jeg håper virkelig at det går over. Anonymkode: ecece...52a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 Så lenge du har veihjelp burde jo ikke dette være noe å bekymre seg for. Følg opp med service, peil olje og kontroller lufttrykket med jevne mellomrom. Anonymkode: 72ca1...a7d
Ginavn Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 Det er en Ford 😅 Neida Jeg elsker å kjøre lange turer, men har hatt noen problemer med bilen min. Særlig 2020 ble et dyrt år, der bilen blant annet gikk i nødmodus på motorveien. Det gjorde at jeg i en periode ikke følte jeg kunne stole på bilen, og ble hypokonder på vegne av bilen. Da var jeg også avhengig av bilen for å komme til en jobb jeg hadde. For dem som stemmer MDG: nei, kollektivt var ikke et alternativ. Uansett, jeg stoler på bilen min nå, fullt og helt. Uforutsette hendelser kan alltid skje med en bil, både ny som gammel. Du kan ta forhåndsregler, som å følge opp service, sjekke olje og lufttrykk, slik en over skriver. Ikke dra på tur med lite strøm på telefonen. Ha med teppe eller varm jakke. Jeg har f eks ei jakke i bilen som kunne gjort meg til statist i en Hagle-musikkvideo. Varm vinterjakke, som er gul! Ta med noe å drikke, kanskje en liten matbit. Om vinteren: ikke legg ut når det er dårlig vær (andre sliter = vente leeeeenge på berging). Du kan også ha med reparasjonskit for punktering, jekk, slepetau, startkabler, hjulkryss, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå