Gå til innhold

JEG HAR KJØPT HEST!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en hest for 150 000 til datteren min på 10 år, hun skal få han på bursdagen sin som er i starten av juni. Hennes største ønske har alltid vert hest og for ett år siden begynte hun å ri på rideskole, og siden hun har så lyst på har vi nå kjøpt en, men jeg og faren hennes har ikke peiling så vi trenger litt hjelp fra dere i forumet om Hva vi må kjøpe til hesten siden vi skal ha den hjemme. Vi har en garasje hjemme som vi ikke bruker å den har vi bygd en boks i og lagd et rom som hestegreiene og sånt kan være i, den skal stå alene.

Anonymkode: 9f671...db9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne hesten burde du IKKE ha kjøpt fordi hvis du ikke kan noe om hest og jenta di har bare ridd i ett år er dere ikke klare for det. Og en unge på 10 trenger ingen hest til 150 000. Dette var uansvarlig av dere og de som selgte dere hesten. Hun bør gå på rideskole i ganske mange år til og da kunne dere begynt å TENKE på å kjøpe hest, og da burde dere hatt den hesten på en stall der det er andre som kan hjelpe til. En venn av ungen min fikk hest uten at den vennen og foreldrene hennes kunne noen ting om hest og det gikk ikke veldig bra, hun ble skada fordi hesten var helt gal så hun knakk ryggen. Sorry skrivefeil

Endret av Rainbow Dash
Gjest Smeltemann
Skrevet
Rainbow Dash skrev (6 minutter siden):

Denne hesten burde du IKKE ha kjøpt fordi hvis du ikke kan noe om hest og jenta di har bare ridd i ett år er dere ikke klare for det. Og en unge på 10 trenger ingen hest til 150 000. Dette var uansvarlig av dere og de som selgte dere hesten. Hun bør gå på rideskole i ganske mange år til og da kunne dere begynt å TENKE på å kjøpe hest, og da burde dere hatt den hesten på en stall der det er andre som kan hjelpe til. En venn av ungen min fikk hest uten at den vennen og foreldrene hennes kunne noen ting om hest og det gikk ikke veldig bra, hun ble skada fordi hesten var helt gal så hun knakk ryggen. Sorry skrivefeil

Hvordan kan du si at en hest er gal? 

Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du si at en hest er gal? 

Du hadde også kalt den hesten gal hvis du hadde møtt den

AnonymBruker
Skrevet
Rainbow Dash skrev (6 minutter siden):

Hun lærer vel å ri skikkelig enda fortere når hun har en hest hjemme! Og hvis hun og mammaen krangler, kan hun gå i garasjen og kose med hesten! Og i garasjen har den jo mye mer plass å boltre seg på enn i en trang stall. Spiser ikke hester mest høy? Høy er jo gress, som er gratis! Og så trenger den vann, tur og børsting. 

Lykke til! ❤️

Anonymkode: ce4f3...3d4

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
Rainbow Dash skrev (Akkurat nå):

Du hadde også kalt den hesten gal hvis du hadde møtt den

Tvilsomt. Har håndtert flere hundre kanskje over tusen hester og har til gode å møte en gal hest.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun lærer vel å ri skikkelig enda fortere når hun har en hest hjemme! Og hvis hun og mammaen krangler, kan hun gå i garasjen og kose med hesten! Og i garasjen har den jo mye mer plass å boltre seg på enn i en trang stall. Spiser ikke hester mest høy? Høy er jo gress, som er gratis! Og så trenger den vann, tur og børsting. 

Lykke til! ❤️

Anonymkode: ce4f3...3d4

Den trenger annen mat også og rundballer koster en del

Skrevet (endret)
Smeltemann skrev (2 minutter siden):

Tvilsomt. Har håndtert flere hundre kanskje over tusen hester og har til gode å møte en gal hest.

Den hesten HADDE du kalt gal, har handtert kjempemange hester jeg og og den hesten var farlig

Endret av Rainbow Dash
AnonymBruker
Skrevet

*hva

TS

Anonymkode: 9f671...db9

Gjest Smeltemann
Skrevet
Rainbow Dash skrev (2 minutter siden):

Den hesten HADDE du kalt gal, har handtert kjempemange hester jeg og og den hesten var farlig

Ok. Det som er dumt at mennesker som ikke har peiling på hva de holder på med hester. Det som læres bort på rideskoler er noe som ikke er forenelig med stell og hold av hest.  

Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Ok. Det som er dumt at mennesker som ikke har peiling på hva de holder på med hester. Det som læres bort på rideskoler er noe som ikke er forenelig med stell og hold av hest.  

Ja helt enig hvis man skal ha hest så bør man kunne hest

Skrevet

Ha hesten i en garasje?
150tusen kroner, og dere kan ingenting om hest?
Nei, altså dette må du lengre ut på landet med, om om det desverre skulle være et ekte innlegg, selg hesten å les dere opp på hest før dere skaffer et dyr! omg!

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
Rainbow Dash skrev (Akkurat nå):

Ja helt enig hvis man skal ha hest så bør man kunne hest

Hvor lærer du å holde på og håndtere hest da?

Skrevet (endret)
Smeltemann skrev (2 minutter siden):

Hvor lærer du å holde på og håndtere hest da?

Jeg lærte det fordi foreldrene mine hadde hest og veninnene mine som har det er enten vokst opp med hest elle gått mange år på rideskole så hest på helfor i noen år så egen hest 

Endret av Rainbow Dash
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (8 timer siden):

De har nå sine issues akkurat som mennesker. Håndtert feil så kan man kjapt ødelegge en hest så den blir vanskelig. Gal er ikke ordet for alt har sin forklaring, men å ødelegge er fort gjort. 

Og..   jeg vet om noen som har hest i garasjen..   

Anonymkode: ebc44...dc1

Skrevet

Ryddet for avsporing, brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

datteren min har fått egen hest (jeg har lang hesteerfaring og har hatt det før)  og nå når datteren min har fått hest, har nå veninnene hennes fått hest også bare fordi hun fikk og foreldrene til denne veninnene kan ingenting om hest. Jeg blir litt sint for denne veninnene får det samme bare fordi andre folk får noe

Anonymkode: 30eab...ace

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor vanskelig kan det være? Er det som å ha en stor hund? Hvorfor ikke? Jeg lurer virkelig og vil gjerne bli forklart. Har ingen planer om hest selv. 

Anonymkode: bbaee...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye mer arbeid enn å ha en stor hund, hest er mye mer ansvar og det går masse penger.

Anonymkode: 30eab...ace

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vits å bruke tid og krefter på å irritere seg over gaver andre barn får. Man oppnår ingenting annet enn å sløse sin egen tid på negative følelser.

Din datter får sikkert mye mer ut av å ha sin hest. Fokuser heller på at ditt barn endelig har fått det hun ønsker seg :)

Anonymkode: 66f24...55a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...