Gå til innhold

Budapest....trygt å reise dit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tanker?

Anonymkode: 2670e...061

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være trygt?

Anonymkode: 55790...2eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du er så utrygt med å reise til Budapest? Jeg var der i 2016, en nydelig by!

Anonymkode: 12e1a...834

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i 2019. Følte meg passe trygg.
Taxisjåfører råkjører og kan bli sinte om du ikke betaler cash. Men jeg var ikke redd for å ta taxi alene eller gå ute alene på kvelden. Heller ikke i litt perifere områder. Lommetyver skal man passe seg for. 
Kunne godt reist alene som kvinne der. Kriminaliteten der er ikke så stigende som i Oslo. Nok pga mindre innvandring fra midtøsten 

Anonymkode: b634a...d02

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt trygt, var der i vinterferien da krigen i Ukraina begynte, om det er det du er bekymret for. Merket ingenting. Veldig fin by! Anbefaler kveldscruise på Donau med vinsmaking 😊

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Aviale skrev (9 timer siden):

Helt trygt, var der i vinterferien da krigen i Ukraina begynte, om det er det du er bekymret for. Merket ingenting. Veldig fin by! Anbefaler kveldscruise på Donau med vinsmaking 😊

Ja er jo krigen i Ukraina jeg tenker på. Hvor anbefaler du å bo hvis man skal kunne gå til det meste? I Buda eller Pestdelen? ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er jo krigen i Ukraina jeg tenker på. Hvor anbefaler du å bo hvis man skal kunne gå til det meste? I Buda eller Pestdelen? ts

Det er svært godt utbygd undergrunnssystem og jeg anbefaler på det sterkeste at du bruker dette for å farte rundt i byen. Da spiller det ikke så stor rolle om du bor i Buda eller Pest. Jeg bodde på Hotel Gellért som er i Buda og undergunnen var rett utenfor hotellet, men man kunne også gå over broen og inn i handlegatene. 

Anonymkode: 7ff7c...3f2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Taxisjåfører råkjører og kan bli sinte om du ikke betaler cash

Man instalerer Bolt(tilnærmet Uber) Dette er både enklest og billigst.

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen tanker?

Veldig trygt ja. Ser det er krigen du tenker på. Har i skrivende stund vert her i 8 uker, den merkes ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor anbefaler du å bo hvis man skal kunne gå til det meste? I Buda eller Pestdelen? ts

Å gå til "det meste" kan du egentlig glemme da antall severdigheter er relativt høy og byen langt større en feks Praha. Du kjøper deg gjerne et ukes kort med offentlig transport, så bruker du trikk,metro og kanskje Buss til din fordel.

Enkeltbiletter er ikke å anbefale. Da må du validere de hele tiden.  Ellers blir det bot ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (7 timer siden):

Veldig trygt ja. Ser det er krigen du tenker på. Har i skrivende stund vert her i 8 uker, den merkes ikke.

takk for svar :) Hva anbefaler du av å bo i Buda eller Pest? Er veldig glad i å gå, og unngår egentlig baner. ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

takk for svar :) Hva anbefaler du av å bo i Buda eller Pest? Er veldig glad i å gå, og unngår egentlig baner. ts

Med mindre du har 10+dager, blir det nok desverre en del trikk og metro på deg om du vill se/oppleve de 20 største trekkplasterne. Avstandene blir for store, spesielt i 30 grader med "hovedbrua" stengt for restaurering. 

Tror Pest blir best for en kollektivnekter som deg, gjerne nærme Elisabeth broa. Tror du kan runde Buda på 3 dager, men om du skal gå hver dag fra buda uten den mest sentrale broen tilgjengelig, så tror jeg det blir vanskelig å få med seg helheten av det pest har å tilby

Gul Metrolinje 1(Ikke trikk nr1 som er gul) er forresten på verdensarvslisten, så få med deg den uansett;)

Endret av Chomsky89
AnonymBruker
Skrevet

Ungarn er et trygt reisemål på lik linje med Polen, grunnen er at begge disse landene har ført en meget fornuftig innvandringspolitikk med tanke på innvandrere fra MENA-land. 

Anonymkode: d161f...a98

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ungarn er et trygt reisemål på lik linje med Polen, grunnen er at begge disse landene har ført en meget fornuftig innvandringspolitikk med tanke på innvandrere fra MENA-land. 

Anonymkode: d161f...a98

Sånn bortsett fra at begge landene har langt mer kriminalitet enn Norge da

Anonymkode: 3e6d2...e4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...