AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Vi har prøvd i over ett år nå. Irriterende å lese at 90% blir gravid innen 1 år, da vi begge er friske og unge. Jeg har vært på sjekk, skylling av eggstokker, ultralyd av livmor og eggledere. Han skal sjekke sædkvalitet. Hva var galt hos dere som har prøvd lenge? Vi har aldri fått antydning til en strek, verken kjemisk eller abort. Har en følelse i kroppen på at jeg aldri vil oppleve å få to streker. Prøver å snakke med kjæresten om dette men han har hørt flere historier med folk som brukte ett år uten at det var noe galt. Virker som han bare feier det unna, og jeg må bekymre meg alene. Har sikkert brukt 3-4000kr i graviditetstester det siste året da jeg driver å tester som en tulling. Er meget lei Anonymkode: b4ce3...534
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Pcos, trengte å styrke eggløsning med pergotime Anonymkode: b44e0...e57 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 PCOS, ingen eggløsning. I tillegg lett redusert kvalitet hos han. Men jeg fikk eggløsningsstimulerende og da satt det på andre runde med medisiner, så kvaliteten var visst god nok. Anonymkode: 8d959...f51
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Huff, prøvetiden kan være blytung, og spesielt når det tar lang tid. Tror dere kanskje bør være forberedt på at det kan være sædkvaliteten det er noe galt med, spesielt når det ikke er noe galt med deg og det har gått såpass lang tid. Når det er sagt hender det jo at man ikke finner noe galt med noen. Det er viktig at dere kan snakke sammen om dette, for som du sier er det tungt å bære på alt alene. Anonymkode: 0d3e2...a7f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Pcos, trengte å styrke eggløsning med pergotime Anonymkode: b44e0...e57 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): PCOS, ingen eggløsning. I tillegg lett redusert kvalitet hos han. Men jeg fikk eggløsningsstimulerende og da satt det på andre runde med medisiner, så kvaliteten var visst god nok. Anonymkode: 8d959...f51 Hadde dere symptom på pcos? Jeg har normale sykluser (28-31 dager) så gynekolog mente jeg svært sannsynlig har eggløsning. Er plaget med acne, og siste syklusene har jeg blødd 3 dager før mensen startet. Har murringer fra 4 dager etter eggløsning til mensen kommer Anonymkode: b4ce3...534
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Huff, prøvetiden kan være blytung, og spesielt når det tar lang tid. Tror dere kanskje bør være forberedt på at det kan være sædkvaliteten det er noe galt med, spesielt når det ikke er noe galt med deg og det har gått såpass lang tid. Når det er sagt hender det jo at man ikke finner noe galt med noen. Det er viktig at dere kan snakke sammen om dette, for som du sier er det tungt å bære på alt alene. Anonymkode: 0d3e2...a7f Ja jeg så liksom aldri for meg at det skulle bli slik, eller at det skulle ta så lang tid. Jeg har også tenkt at det mest sannsynlig må være kvaliteten, men har også hørt om de som har sendt mensprøve til hellas og fått antibiotika. Har ikke tatt noen hormonprøver, burde jeg det? Ja jeg skal snakke med han, kanskje han ikke forstår hvor tungt det er eller at det ikke er like tungt for han. Han er veldig bekymringsløs rundt dette Anonymkode: b4ce3...534
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Har du tatt eggløsningstester? Hvis dere ikke har sex hver dag/annenhver dag hele syklusen, så kan det hende dere treffer feile tider i syklusen. Anonymkode: 3c035...acb
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Han skal sjekke sædkvalitet? Det ligger jo mest sannsynlig der. Anonymkode: 6617e...14f 2
California Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Ingenting var galt. Men etter flere år gikk det på første IVF.
tussi84 Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 (endret) pcos her også. jeg hadde manglende eggløsning. På det verste gikk jeg 6-7 mnd uten menstruasjon, og da den kom varte den flere uker. Rekorden er 7 uker, og ofte bare små blødning. Prøvde å bli gravid i 5 år med eksen. Ble gravid etter 1 år, men mistet. Ble ikke gravid igjen. Med min nåværende mann tok det 2 år før jeg ble gravid, men mistet. Mistet også 2 til året etter. På forsøk nr 4 med han lyktes vi, men det tok 3 år før vi fikk beholde. det skal sies at syklusene mine har blitt bedre ettervært som jeg har blitt eldre. Det er få cyster på eggstokkene vs før, og syklus er på 37-40 dager. Fortsatt noe lang syklus, men mensen kommer i alle fall. Endret 29. mai 2022 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Hos oss: endometriose hos meg. Min bror og samboeren endte også med IVF, han hadde trege svømmere. Anonymkode: ad043...357
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Vi prøvde i 5 år før vi oppsøkte hjelp. Pcos her. Anonymkode: d25cc...785
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Pcos her, og for å svare på spm ditt så ville gyn sett det på ultralyd og blodprøver om du hadde det. I tillegg ville du merka det selv mest sannsynlig for man har som regel lange/uregelmessige sykluser ved pcos. Ville hvertfall sjekka sædkvaliteten siden det ikke er noe galt med dine prøver. Anonymkode: 5e52c...0ff
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tatt eggløsningstester? Hvis dere ikke har sex hver dag/annenhver dag hele syklusen, så kan det hende dere treffer feile tider i syklusen. Anonymkode: 3c035...acb Vi har sex så og si hver dag, men han jobber offshore så noen ganger treffer vi ikke Anonymkode: b4ce3...534
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos oss: endometriose hos meg. Min bror og samboeren endte også med IVF, han hadde trege svømmere. Anonymkode: ad043...357 Hvordan fant du ut at du hadde dette? Anonymkode: b4ce3...534
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pcos her, og for å svare på spm ditt så ville gyn sett det på ultralyd og blodprøver om du hadde det. I tillegg ville du merka det selv mest sannsynlig for man har som regel lange/uregelmessige sykluser ved pcos. Ville hvertfall sjekka sædkvaliteten siden det ikke er noe galt med dine prøver. Anonymkode: 5e52c...0ff Ja han skal sjekke nå heldigvis. Har ikke tatt blodprøver men har alltid hatt regelmessige sykluser så håper jeg kan ta det som ett «godt» tegn. Var gravid som 14 åring, men tok abort - så har faktisk vært gravid før men mye kan jo endre seg på 13 år Anonymkode: b4ce3...534
Hulderen Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Jeg har endometriose og min mann har dårlig sædkvalitet.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 Hulderen skrev (20 minutter siden): Jeg har endometriose og min mann har dårlig sædkvalitet. Hvordan symptom hadde du på endometriose? Hvordan finner de ut at man har dette? Anonymkode: b4ce3...534
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har prøvd i over ett år nå. Irriterende å lese at 90% blir gravid innen 1 år, da vi begge er friske og unge. Jeg har vært på sjekk, skylling av eggstokker, ultralyd av livmor og eggledere. Han skal sjekke sædkvalitet. Hva var galt hos dere som har prøvd lenge? Vi har aldri fått antydning til en strek, verken kjemisk eller abort. Har en følelse i kroppen på at jeg aldri vil oppleve å få to streker. Prøver å snakke med kjæresten om dette men han har hørt flere historier med folk som brukte ett år uten at det var noe galt. Virker som han bare feier det unna, og jeg må bekymre meg alene. Har sikkert brukt 3-4000kr i graviditetstester det siste året da jeg driver å tester som en tulling. Er meget lei Anonymkode: b4ce3...534 0 sædceller hos mannen Anonymkode: aff24...dbb
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #20 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja han skal sjekke nå heldigvis. Har ikke tatt blodprøver men har alltid hatt regelmessige sykluser så håper jeg kan ta det som ett «godt» tegn. Var gravid som 14 åring, men tok abort - så har faktisk vært gravid før men mye kan jo endre seg på 13 år Anonymkode: b4ce3...534 Høres ut som mannen din er utfordringen. Håper dere finner ut av det. Anonymkode: aff24...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå