Gå til innhold

Hever ikke tollgrensa på 200kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg håper stadig, men akkurat til dette lille endringsbudsjettet hadde jeg ikke det helt store håpet....

Men, jeg håper stadig at de skal ta til vett. Det ER flertall på stortinget for dette, det har det vært i mange år. De bare gjennomfører det ikke...

Når det blir tatt opp midt i året sire de at det må tas i budsjettet, og når det er budsjett-tid så synes de ikke det er noe de vil prioritere, og sånn går det om og om og om igjen... Hjalp ikke å bytte ut politikerene heller, selv om dette bare var et "pinglebudsjett", så var det da i det minste nye folk, uten at et hjalp nevneverdig...

Gjest Fruktfat
Skrevet

nei, ikke i det hele tatt. var forventet.

Skrevet

Absolutt forventet ja. Hvorfor fjerne enda en inntektskilde? Mange bekker små vet du..... :roll:

Skrevet

Ikke overrasket nei, godt man bor nærme sverige og kan sende pakker dit om det er noe.

Skrevet

Så pinlig for den rød-grønne regjeringen..

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Måte på hva man kan gjøre på tre uker.

Skrevet
Måte på hva man kan gjøre på tre uker.

Rekker å bryte noen valgløfter på den tiden :ler:

Skrevet

absolutt ikke overaskende, men veldig skuffende siden denne grensa er eldgammel

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Rekker å bryte noen valgløfter på den tiden  :ler:

Vel, "samarbeidsregjeringen" har "vurdert" dette i 4 år. Vi får se om denne regjeringen "vurderer" det så lenge ;).

Skrevet
Vel, "samarbeidsregjeringen" har "vurdert" dette i 4 år. Vi får se om denne regjeringen "vurderer" det så lenge ;).

KrF og Høyre var da imot at grensen skulle heves? AP og SP ville at grensen skulle heves. Tollgrensa er forøvrig bare en fillesak sammenliknet med hjemmepc-ordningen. Og var det noen som nevnte kontantstøtte..? Jeg er ikke nødvendigvis uenig med regjeringens budsjettforslag, men jeg ser jo at de bryter valgløftene. Bensin på bålet til de som fryktet en sosialistisk regjering.

Skrevet

oida... enda et brutt valgløfte ;)

Jeg er overhodet ikke overrasket.

Er en grunn til at jeg stemmer blankt :Nikke:

Jeg lar meg ikke lure nei.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Tollgrensa er forøvrig bare en fillesak sammenliknet med hjemmepc-ordningen. Og var det noen som nevnte kontantstøtte..? 

Du sa det selv. Noen ting er viktigere enn at noen får kjøpt Sims 2 billig fra England ;).

Skrevet
KrF og Høyre var da imot at grensen skulle heves? AP og SP ville at grensen skulle heves. Tollgrensa er forøvrig bare en fillesak sammenliknet med hjemmepc-ordningen. Og var det noen som nevnte kontantstøtte..?  Jeg er ikke nødvendigvis uenig med regjeringens budsjettforslag, men jeg ser jo at de bryter valgløftene. Bensin på bålet til de som fryktet en sosialistisk regjering.

Kontantstøtten burde ha vært fjernet i sin helhet. Hva blir gjort med hjemmepc ordningen?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg synes det er sinnsykt kjipt at jeg må betale moms og toll på julegaven til Bjørnemannen, fordi med frakt kom summen på over 200 kr. Og frakten var DYR, så jeg må ut med 244 kr i moms og toll :(

Skrevet
Jeg synes det er sinnsykt kjipt at jeg må betale moms og toll på julegaven til Bjørnemannen, fordi med frakt kom summen på over 200 kr. Og frakten var DYR, så jeg må ut med 244 kr i moms og toll :(

Hvis selve varen kostet under 200 kroner, så betaler du ikke for moms selv om det blir over 200 kroner med frakt? Eller misforstod jeg hva du mente?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jo, jeg må betale moms på frakten også, og frakten kosta dobbelt så mye som varen selv... (men sinnsykt kjapp levering, det skal sies)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...