ma_rl Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 (endret) Hei, Min partner fikk påvist redusert sædkvalitet hos privat fertilitetsjekk etter 6 mnder med prøving (vi tempet og tok eggløsningstest hver sykel, tok egentlig bare test for å få "bekreftet" at alt var ok, noe det da ikke var). Fikk anbefalt av privat helseforetak å diskutere IVF om vi ikke ble gravide nå før sommeren (jeg er 34, tenker alder her har litt å si). Vi har prøvd i 9 mnder nå som forsåvidt ikke er noe lenge, men vi kjenner selvfølgelig på en veldig usikkerhet ift vår mulighet til å få barn. Først og fremst lurer jeg på om erfaringer her inne ift å fortsette å prøve i tilfelle det klaffer gitt at vi "bare" har prøvd 9 sykler vs å gå rett på IVF. Lurer også på hvordan det er å komme seg inn i det offentlige når man starter privat? Kan man oversende resultater fra privatklinikk eller må vi prøve videre til det har gått 12 mnder for å så ta de samme prøvene offentlig? Ser det er ventetid over 30 uker for i det heletatt å komme til konsulasjon nå. Jeg kjenner jo litt på alder osv at det kan friste med å bare kjøre på privat, men pris for pakkeløsning på 3 forsøk som var anbefalt av helseforetak kommer jo til å gjøre et stort innhugg i privatøkonomi sett fra om vi får det samme om vi går mot det offentligge. Endret 29. mai 2022 av ma_rl
Neutral90 Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Jeg ville bare bedt om henvisning som du skriver, der er en stund før dere faktisk får behandling. Blir dere gravid før så er det bare å avlyse. Helt greit å kjøre to prosesser samtidig.
Laura80 Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Samme problem her men er gravide igjen selv. Tok over to år å prøve hver gang men klaffet. Brukte også sånn glidemiddel på små tuber kjøpt hos babyplan som ligner elslim. De inneholder også noen vitaminer som skal være bra for spermen. Ble gravid første syklus vi prøvde det.
Myml1 Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 Har din mann tatt noen tiltak for å forbedre kvaliteten? løse boksere, ingen sykling, mindre sitting, ingen alkohol, ingen røyk og snus osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå