AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Hei Jeg bor alene og er inne i årets mest hektiske tid på jobb, kombinert med et energinivå som ikke strekker til så mye mer. Trenger derfor litt tips til enkle middag jeg kan spise fremover, som ikke krever så mye og ikke lager mye oppvask. Blir sikkert litt Fjordland og frossenpizza, men orker ikke det i ukesvis 🙈 For å bidra litt selv om det er andre i samme situasjon: * Fiskegrateng rett fra formen med raspet gulrot * Skive med fiskekaker, tomat, løk, salat * Omelett med diverse grønt og feta (bonus - rester til lunsj) Anonymkode: 4fd92...795 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Laks, brokkoli/frosne grønnsaker og pesto. Hvis du ikke gidder å steke laksen så kan den trekke i vannet med grønnsaker noen minutter. Anonymkode: 02025...777
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Del potet og gulrot i båter/biter (trenger ikke skrelle, bare vask), ha i ovnen på ene siden av stekebrettet/ildfast form m litt olje. Stek i 15 min, så legger du i fiskekaker/karbonader på andre delen og steker videre til alt er ferdig. Server med ketchup/aioli. Ferdig suppe (både Rema og Coop har gode porsjonssupper), ferdig stekt og skivet kylling til. Koriander om du liker? Eller en rømmedært, eller rundstykke.. Findus fish&crisp og pommes frites. Knallgodt 🤩 m brokkoli? Eller cherrytomater, eller ertepuré. Aioli 😍 Anonymkode: a7818...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Enkle ting jeg lager meg til middag: Fiskekaker og råkost. Omelett med asparges/brokkoli/sopp og ost med en grønn salat ved siden av Pasta med stekt sopp og en enkel saus av blåmuggost eller smøreost med urter. Jeg bruker også ofte erter. Salat med fetaost og stekt laks Ovnsstekte grønnsaker og fisk eller kotelett Anonymkode: 86d30...31c
Snabeltann Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 (endret) Thaisuppe fra Rema i sånne poser. Kan bare helle i skål og varme i mikroen. Den er sinnsykt god! Endret 29. mai 2022 av Snabeltann 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Sånne ferdige metallformer med laksefilet er supert, bare sett i ovnen. Fryste grønnsaker, erter, aspargesbønner, brokkoli og rosenkål bruker jeg mye av. Tar ekstra stor porsjon og dampkoker de direkte på tallerken i mikroen - tips - kjøp dampkokelokk, Rema, Biltema el.l har for et par tiere. Da gidder jeg ikke styre med potet/ris, bare litt krydder på grønnsakene, kanskje litt smør og en klatt rømme. Spiser laksen kald dagen etterpå, gjerne sammen med en pose ferdigkuttet salatblanding, litt kikerter/linser fra boks. Anonymkode: 330c2...51d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 ‘Nudelsuppe’ - har en dyp skål hvor jeg heller kokende vann direkte over en pakke nudler. Dampkoker fryste grønnsaker i mikroen, heller over. Varmer i mikro/stekepanna hva jeg måtte ha av kjøtt - rester, kjøttboller (fra fryseren), pølse, skinke. Ha oppi. Topp det hele med et kokt egg (pleier å ha kalde i kjøleskapet), eller knekk et egg i liten skål, ha en skvett vann i og dampkok i mikroen. Anonymkode: 330c2...51d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Pitabrød m/ salat og kylling eller skinke. Havregrynsgrøt pitapizza m/ salat salmalaks m ris, mango, avokado, syltet rødløk (pokebowl) Fiskepinner (av bedre kvalitet) + wokgrønnsaker og ris Anonymkode: 3bcc5...54c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 - Kok opp en stor porsjon pasta - Kutt opp valgfrie grønnsaker (jeg bruker f.eks løk, hvitløk, brokkoli og paprika) - Fres evt valgfri kjøtt, f.eks pølsebiter eller kjøttdeig. - Hell over tomatsaus og krydre etter ønske - Bland alt i en ildfast form og riv ost over. Da har du middag i tre dager. Anonymkode: ace7d...4b4
Queen94 Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Laks, brokkoli/frosne grønnsaker og pesto. Hvis du ikke gidder å steke laksen så kan den trekke i vannet med grønnsaker noen minutter. Anonymkode: 02025...777 Eller lage laksepakke i ovnen.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Queen94 skrev (1 minutt siden): Eller lage laksepakke i ovnen. Jeg synes alltid ting i ovnen setter seg fast og tar for mye tid å vaske opp 😂 🙈 Ikke ts forresten. Anonymkode: 02025...777
Leeloo Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Fersk pasta med pesto og soltørket tomat (bare rør inn) Ostesnitzel med fryste grønnsaker Pastasalat med spinat, tomat (fersk og soltørket), fetaost og ferdig salatkylling (også bra til lunch dagen etter). Ristene pinjekjerner er godt i om du gidder 😊
Leeloo Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Glemte ferdig grillede kyllinglår eller kylling med salat til.
Blåjojo Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Fiskeburger med div. godt tilbehør. Ferdig fiskesuppe fra Kiwi eller Rema. Bare å varme og hive oppi litt fisk/reker/blåskjell. Pastasalat med pesto Vanlig salat med kylling/bacon/skinke
Ginavn Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 For min del må ikke middag være en klassisk middag, altså med flere ting. Det er mulig å gjøre det enkelt. Veldig enkelt. Vossakorv = legg i vann i kjelen, la trekke i 20 min Kokte egg, med salt. Spis over vasken = unngå oppvask. Mer forseggjort: rundstykker med grønnsaker (salat, paprika, agurk) og kokte egg. Å gjøre klar grønnsakene er kjedelig da Frossen lapskaus fra Rema, 800 g. Ta halve posen i en kjele, tilsett vann. Men kanskje lurt å røre Crispy fish fra Coop (fersk) eller Frossen fra Rema. Spis med grønnsaker om ønskelig. Rema har også en frossen type med potetstappe og sørlandssaus Potetstappe fra Hoff. Tilsett grillkrydder og ketsjup.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 Wok grønnsaker, woksaus, cashewnøtter, strimlet kylling, svin eller okse. Alt kjøpes ferdig. Tar max 10 min Salmalaks, damet brokkoli, soyasaus Rugbrødssandwich: rugbrød, smøreost, røyketlaks, rødløkskiver, dampet asparges ved siden av Lomper, pølser, sennep & ketsjup, masse bløtstekte løk Anonymkode: 403e4...a81
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Fersk hvit fiskefilet (torsk, lysing, brosme, rødspette... ) i form i ovnen med squash, småtomater i ulike farger, paprika og/eller fennikel i båter. Olivenolje, salt, pepper, evt chiliflak. La gjerne grønnsakene få 20 min forsprang ved 200-220 g, tilsett så fiskefileten, senk varmen til 170 g og la den få 8-10 min til, til stykket akkurat flaker seg. Basilikumblader over, og sitronbåt og litt brød til. Min favorittrett når jeg spiser alene og vil ha noe enkelt, men supergodt. Anonymkode: 72315...cae
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes alltid ting i ovnen setter seg fast og tar for mye tid å vaske opp 😂 🙈 Ikke ts forresten. Anonymkode: 02025...777 Ta to lag aluminiumsfolie, da? Den kaster man jo bare når man er ferdig. Anonymkode: 51b3a...816
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #19 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes alltid ting i ovnen setter seg fast og tar for mye tid å vaske opp 😂 🙈 Ikke ts forresten. Anonymkode: 02025...777 Aluminiumsfolie Eller du setter formen i vasken med varmt vann og Zalo og så vasker du den på et minutt noen timer seinere/dagen etterpå. Anonymkode: 6db02...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå