Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hva tenker dere egentlig er verst av den type utmattet man er mot slutten av et svangerskap vs den type utmattet man er når man har et spedbarn å ta seg av? Er i uke 38 med min andre, og er oppriktig usikker. Nå heller jeg mot at jeg heller velger å være utslitt med nyfødt fordi det tross alt er kontrollerbare faktorer som gjør at du er sliten (sovet for lite, ikke fått i deg nok mat etc). Selv om det kanskje ikke er like lett for alle, så kan man få de behovene dekket og dermed få tilbake energien til en viss grad. Når man er gravid er man jo bare så utslitt uten at man egentlig kan gjøre noe for å komme ovenpå. Annet enn å venteeeee….

Anonymkode: 50d45...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått høygravid leeeenge om jeg kunne byttet det mot nok søvn i barseltiden. Lett! Foretrekker alt over å ikke få sove. 

Anonymkode: 23114...a04

AnonymBruker
Skrevet

Utmattelsen i denne graviditeten har vært verre en kolikk perioden med førstemann. Da kunne man dele litt på det, og man visste hvorfor man var så sliten. 

Anonymkode: 2f7b1...943

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert individuelt. Men for min del har det vært utmattelsen i siste del av svangerskapet, uten tvil.

Jeg husker at jeg tenkte mot slutten av svangerskapene at jeg kom ikke til å klare å ta meg av et spedbarn, for hverken hode eller kropp fungerte. Også gang nr. to, selv om jeg da hadde opplevd å føle meg sprek og energisk igjen etter at barnet var født første gang.

Anonymkode: 763e9...479

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil utmattelsen etter ett år med maks 1,5-2 timers sammenhengende søvn.

I graviditeten kunne jeg hvile når jeg selv ønsket og far tok seg av eldste. Mens når minste var født var det kun hvile på den puppegale babyens premisser - aka minimalt...😝

Anonymkode: 9de49...ca6

AnonymBruker
Skrevet

For meg var utmattelsen som gravid verst. Når babyen er ute kan noen andre ta med babyen bort en halvtime-time, så jeg kan sove, dusje eller på andre måter jente meg inn. Som gravid er det helt umulig å legge fra seg babyen, så magen er tung og vond uansett. Sove godt gjorde jeg uansett ikke.

Anonymkode: f12f5...35b

AnonymBruker
Skrevet

Utmattelsen i svangerskap nr to var så heftig at jeg nå, etter fem måneder med nattevåk og styr, fremdeles tenker at graviditeten var helt sjukt mye verre. Hvis babyen plutselig sover fem timer sammenhengende føler jeg meg jo fantastisk og opplagt i flere dager. I graviditeten følte jeg meg opplagt et par dager i juli når vi hadde ferie. Jeg fødte i desember.. HATER å være gravid! 🤮

Anonymkode: 89df4...3d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke sove uansett. Verken som gravid eller med spedbarn.. så jeg hadde lett gått for spedbarn. Gravid er faen meg der verste jeg veit.

Anonymkode: 2127a...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært litt delt. Sov nesten ikke de siste månedene av graviditeten, men da hadde jeg ikke et annet menneske som jeg måtte ta meg av og kunne ligge rett ut foran TV-en hele dagen og ta en kjøretur som dagens eneste tur ut av huset.

Mini har vært en sovebaby fra dag én, så vi har fått mere søvn både i sammenhengende strekker og i sum av timer gjennom døgnet enn en del andre vi kjenner. Men samtidig så ble han født med en sykdom som førte til at vi var på sykehuset for diverse kontroller, operasjoner og undersøkelser omtrent daglig fra dagen etter vi kom hjem fra sykehuset til han var nesten fire måneder gammel. Stresset rundt det hele og det at vi ikke har kunnet ta en lur midt på dagen har vært veldig utmattende.

Hadde han vært en helt frisk baby hadde jeg uten tvil tatt nyfødttiden overfor rugekoma! Men da vi sto midt oppi den tyngste perioden ville jeg myyye heller vært høygravid igjen. 😂

Anonymkode: d255a...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...