AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Til sprøyten jeg må ta . Jeg hadde veldig mye hull som liten å borret å fikk bedøvelse mange ganger i året . Jeg er så redd for i morgen . Jeg skal rotfylle en jeksel . Jeg er livredd for sprøyten . Anonymkode: da830...631
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Jeg synes det var ille som barn, men nå synes jeg tannlegene er flinkere på sånt! Han legger på en gel litt før og jeg kjenner ikke nålestikket engang. Er jo helt forferdelig med tannlegeskrekk, jeg tok beroligende før, sikker på at du ikke skulle spurt om det? Anonymkode: ad78e...af1 1
Million Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Jeg forstår deg. Det er ikke moro med tannlege. Men et godt råd er å lukke øynene når du setter deg i stolen, og la være å se på sprøyten som nærmer seg og når tannlegen forbereder den. Ikke se på! Som den ovenfor meg nevner, finnes det gel å smøre på først, som nummer området før han skal stikke. Kan du spørre om å få det? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Hjelper ikke å lukke øynene når sprøyten er vond. Be om bedøvelsekrem før de setter bedøvelse. Lykke til! Vet alt om tannlegeskrekk. Var på tannsjekk i april, så jeg slipper dit mere i år.. man gruer seg i 3 uker fra timen er satt til dagen er der! Anonymkode: 898c2...21f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Si ifra til tannlegen at du er engstelig. Be om bedøvelsesgeleen. Prøv å puste rolig helt ned i magen, lykke til 💚 Anonymkode: 1d328...131
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Dette går bra. Si ifra til tannlegen. Pust med magen før du går inn Er det selv smerten av sprøyten du er redd for? Fortell tannlegen. Går det ikke, så går det ikke. Prøv å ha en litt likegyldig holdning til det hele; ingen kan tvinge deg Anonymkode: 6f585...27d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Ja det er når han setter sprøyten å vrir den innover for å bedøve alt . Uff jeg hater det . Anonymkode: da830...631
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Det går bra ❤️ Den sprøyta er ikke så ille altså, og det er over på et par sekunder. Anonymkode: 54a1d...0c3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Jeg syns du er flink som allerede har tatt tak i det og i det hele tatt ordnet med time hos tannlegen. Det er et stort skritt i riktig retning når du allerede ikke er veldig begeistret 🥳 Slenger meg på resten som sier at du bør være åpen med tannlegen om det og be om å få litt gel først slik at du ikke merker så mye. Lykke til ❤ Anonymkode: f699f...c96 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Jeg fikk rotfylling i narkose. Klarer ikke tannbehandling i våken tilstand. Så om det ikke går i morgen. Er det et alternativ for deg å. Anonymkode: 898c2...21f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Takk alle sammen . ❤️ Jeg har problemer med å sove nå. Jeg har tatt litt imovan men klarer fortsatt ikke sove. Anonymkode: da830...631
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 Vi får være glade for at det er bedøvelsen som er det verste. Jeg har fjernet visdomstenner. Det var ikke noe gøy, men jeg kjente ingenting bortsett fra at det var ubehagelig. Jeg har også vært mye hos tannlegen. Jeg pleier å lukke øynene, også har jeg en litt lang genser på så jeg kan ligge og holde i ermet eller kanten av genseren. Det hjelper å ha noe å holde😅 Anonymkode: cae84...b6d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi får være glade for at det er bedøvelsen som er det verste. Jeg har fjernet visdomstenner. Det var ikke noe gøy, men jeg kjente ingenting bortsett fra at det var ubehagelig. Jeg har også vært mye hos tannlegen. Jeg pleier å lukke øynene, også har jeg en litt lang genser på så jeg kan ligge og holde i ermet eller kanten av genseren. Det hjelper å ha noe å holde😅 Anonymkode: cae84...b6d Hmm.. hun har aldri rotfylling før..så at bedøvelsen er det verste, det tviler jeg på. Det blir en tøff dag. For når prosessen rotfylling er i gang så kan man ikke stoppe opp halveis å gå hjem. Da må man fullføre. Å så er det runde to om 2 uker? Når det skal ferdigstilles tannen. Nok en runde med bedøvelse, borring og fylling.. Nei rotfylling er ikke for alle nei. PS! Håper det går bra med deg i dag!! Anonymkode: 898c2...21f 1
Bøtteballetten Skrevet 30. mai 2022 #14 Skrevet 30. mai 2022 Hadde tannlegeskrekk før, men fant etterhvert ut at det var bortkastet energi å være redd. Nå er jeg kommet dithen at jeg holder på å sovne i stolen hvis jeg har time tidlig på morgenen. Har trekt visdomstenner og fått rotfylt et par tenner. Det var så godt som smertefritt fra begynnelse til slutt. Eneste ubehaget var med det samme bedøvelsen ble satt. Men det er kjapt overstått. Dagens tannleger er flinke til å ta hensyn til pasienter med tannlegeskrekk. Så det går bedre enn man tror på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #15 Skrevet 30. mai 2022 Bøtteballetten skrev (1 time siden): Hadde tannlegeskrekk før, men fant etterhvert ut at det var bortkastet energi å være redd. Nå er jeg kommet dithen at jeg holder på å sovne i stolen hvis jeg har time tidlig på morgenen. Har trekt visdomstenner og fått rotfylt et par tenner. Det var så godt som smertefritt fra begynnelse til slutt. Eneste ubehaget var med det samme bedøvelsen ble satt. Men det er kjapt overstått. Dagens tannleger er flinke til å ta hensyn til pasienter med tannlegeskrekk. Så det går bedre enn man tror på forhånd. Ikke alle det går an å kureres for tannlegeskrekk. Jeg er narkose pasient. Prøvde ut alle mulige metoder på tannlegekontoret. Det utløste en angst jeg ikke hadde før. Tannlegen er enig at jeg er narkose pasient. Men all ære for de som blir kurert. For det koster narkosebehandling. Anonymkode: 898c2...21f 1
Bøtteballetten Skrevet 30. mai 2022 #16 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke alle det går an å kureres for tannlegeskrekk. Jeg er narkose pasient. Prøvde ut alle mulige metoder på tannlegekontoret. Det utløste en angst jeg ikke hadde før. Tannlegen er enig at jeg er narkose pasient. Men all ære for de som blir kurert. For det koster narkosebehandling. Anonymkode: 898c2...21f Jeg har vært heldig, og er glad for det. Det gjør det mye enklere. Det er ikke bare bare med narkose. Men det er ikke et alternativ å ikke gå til tannlegen. Da må man benytte den behandlingsmetoden som fungerer best. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 Hvordan gikk det ts? ❤️ Anonymkode: 54a1d...0c3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 Hvordan gikk det? Fullførte du? Anonymkode: 898c2...21f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #20 Skrevet 1. juni 2022 Tror ikke det gikk så bra.. siden det ble stille. Anonymkode: 898c2...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå