Gå til innhold

Opplevelser med Stella McCartney åpningsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vel, nå skal dere får høre fra meg koss dette opplegget var... :klappe:

Kom til Storsenter Stavanger kl. 9 og da var det bare kanskje 2 andre jenter. Det ble fort mer, og jo nærmere klokka ble til 10, desto mer kom. Det var noen mannfolk som så ut å være helt skremt for det var ikke noe hensyn til hverandre når dørene åpnet. Folk slå og slått seg i gjennom og få å si det sånn jeg fikk nesten litt panikk. Mye mer spenning rundt dette enn det var for den Karl Lagerfeld, la det vær helt klart.

Kolleksjonen står i hjørnet bak ved prøverømmet. Så først denim bukse med snøring som jeg gikk til-så bakfra og der står..str.36?!?!? Jeg var en av de første som kom bort til stativet, og da betyr det at de satt klærne feil...større storrelsene skal jo står bakerst!! I mens jeg let så ble alle denimbukse rivet vekk. På grunn av det at jeg brukte tid å let etter storrelsen der på de dongeri så kastet jeg bort tid i mens andre fant og plukket opp det som var igjen av andre plagg. Det var en offisielt t-skjorte som fantes i en rare blå farge og mokka brun. Litt stilig til 149 kr, også var storrelsen merkbar stort. Jeg kjøpt Medium, som går i vanlig 42 til topper. Men folkens-alt var vekk, og jeg mener virkelig, ALT i løpet av 5-7 minutter. Da påstår H&M at det var alt. Ikke mer igjen i det hele tatt. HÆ?? Det var jo bare 1 eksemplar av hver storrelse, f. eks med dongeri bukse som så klart ALLE ville ha....

Det var, som jeg var redd for til å begynne med, alt for mye av det dumme...skjerf, smykke, slik som lå igjen. Folk gikk inni prøverommet, så var det kanskje litte grånn bytting og sånn med stort sett alt flygde av stativene i første 5 minutter. Som vi vet skal salget på H&M.com begynne søndagskveld men jeg mener dette her var så utrolig dumme at jeg må bare tomme meg litt her og nå...

Altså, at jeg var jo en av de første inni dørene og at det var bare 1 eksemplar i hver str. for dongeribuksene likte jeg ikke. Så manglet det jo MYE...følte at det som de førte fram på Stavanger Storsenter var for det meste delene av kolleksjonen som jeg hadde ikke fallt for til å begynne med liksom. Som noen sagt før var det litt at det "typisk" H&M og jeg gadd ikke bruke opp mine penger på plagg bare for at det var Stella McCartney.

Hyggelig var det at alle som kjøpt noe som helst fra Stella fikk det fint pakket inni en utrolig fin papir, en gullstjerne klistret på, og oppi en spesielt pose, også en mørk lilla Stella kleshenger! Ble litt glad for det.

Den kjølen som alle snakket om (a la Diane Von Furstenburg) i lys grønn var ikke fint i virkeligheten. Egentlig må jeg innrømme at stoffet virket ekkelt mot mine hender-litt sånn billig og ikke fint.

Jeg hadde øynene etter den svarte trench coat jakken, men de hadde den bare i brunt og jeg synes ikke det var pent....til 998-, må det jo levere litt mer en det, ikke sant vel? Også ville jeg har Stella-aktige bukser-ikke sånn vide, men sånn som hun er kjent for. Det var det rett og slett ikke noe av.

Ja ja, spennende var det men gikk i fra med litt skuffelse for at jeg hadde jo sparte penger til brukes og da var det faktisk ingenting!! Det er jo barnslig og finnes jo viktigere ting i livet men akkurat da jeg står med penger i handå så ble jeg litt forbanna nå jeg fikk ikke kjøpe selv om jeg stilt opp en time før åpningstid.

Å, en ting til...En liten, tynne jente kom bort til meg og spurte etter hva. str. jeg hadde i handå..."Ja, det var 44,"svarte jeg..."Å SÅ STOR HAHAHAHAHA" svarte hun. Uff da....Ikke fint å ble stående rundt folk å mottå den slags reaksjon over str. jeg trengte! (Sikkert litt overfolsom jeg, men som sagt, må bare får det ut..)

Håper dere klarte å følge med. Som mange vet jeg er ikke norsk så kan tenke meg at dette her er stapfullt med grammatikk/bokstaving feil, så vær så snill å ikke påpeke det mer enn nødvendig.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og det er akkurat derfor jeg aldri aldri drar på sånne greier. :overrasket:

den kaste-seg-over følelsen som du får når det blir slik orker jeg rett og slett ikke, så ille trenger jeg ikke NOEN klær for å være ærlig.

synd du ikke fikk tak i det du ønsket deg, men det er slik det blir når det blir lagt ut slikt som dette. jeg er imponert over at du turte være der engang jeg. :ler:

jeg synes hele settingen nesten blir litt skummel.... får frem det værste i veldig mange.

Skrevet
og det er akkurat derfor jeg aldri aldri drar på sånne greier.  :overrasket:

den kaste-seg-over følelsen som du får når det blir slik orker jeg rett og slett ikke, så ille trenger jeg ikke NOEN klær for å være ærlig.

synd du ikke fikk tak i det du ønsket deg, men det er slik det blir når det blir lagt ut slikt som dette. jeg er imponert over at du turte være der engang jeg.  :ler:

jeg synes hele settingen nesten blir litt skummel.... får frem det værste i veldig mange.

Akkurat. Må si at det er litt sjokk for meg å opplever norske folk sånn....det går i mot min vanlig inntrykk av dem.

Hadde jeg våra typen som kunne tør å rive ting i fra så hadde jeg sikkert lykkes bedre, men sorry, det vil jeg ikke, og hvis jeg går bort med tomme hender så få det vær...

Men det var ille. Rett og slett ille....Bare min forelskelse for hennes klær førte meg dit vettu... :forvirret:

Skrevet
Akkurat. Må si at det er litt sjokk for meg å opplever norske folk sånn....det går i mot min vanlig inntrykk av dem.

tror ikke det har noe med hvor du kommer ifra, tror det kommer fra en mer generell grådighet i menneskeheten. forskjellige ting lokker den frem, for mange er det enten spesielle tilbud eller annet. ;)

nordmenn er nok ikke noe bedre en noen andre der i gården.

Skrevet
tror ikke det har noe med hvor du kommer ifra, tror det kommer fra en mer generell grådighet i menneskeheten. forskjellige ting lokker den frem, for mange er det enten spesielle tilbud eller annet.  ;)

nordmenn er nok ikke noe bedre en noen andre der i gården.

Uff, ja, håper jeg ble ikke misforstått...elsker jo Norge og dere koselig folk vettu...:)

Skrevet

Jeg må si jeg skjønner ikke hva som er så spesielt med disse klærne jeg da.

Synd du ikke fikk det du ville, men jeg hadde aldri giddet å stå i kø og rive til meg klær.

Skrevet

Å? Skulle en stå i kø?? Nei, hva skjer? Var klærne så fine? Synes nå de lagerfeld-klærne hang på stativene til langt utpå våren jeg...de kom vel også på salg....

Stella M har vel teknisk sett ikke designet disse klærne da, hun har bare solgt navnet sitt.....

Skrevet

Personlig synes jeg det som gjør designerklær til designerklær er stoffet som blir brukt (joda, snittet og passformen er ofte bedre det også...). Billige klær har billigere stoff, uansett hvem som designer dem..

Synes ikke Stella McCartney hadde laget så veldig fine klær til hm..

Skrevet

Jeg var på HM på Oslo City klokka ti, men der var det ren og skjær galskap, så jeg snudde i døra ;)

Skrevet
Stella M har vel teknisk sett ikke designet disse klærne da, hun har bare solgt navnet sitt.....

Det er hun som har designet klærne, jo. Hun har valgt ut noe av de beste fra flere

av kolleksjonene sine. Det er også bra kvalitet, det var egentlig noe av det

viktigste for at hun ville lage for H&M. Grunnen til at klærne er billigere er at

de nå er masseproduserte.

Klem :)

Skrevet

Nå var det en her inne som jobber på hm som sa at kvaliteten var det samme da...

Skrevet
Det er hun som har designet klærne, jo. Hun har valgt ut noe av de beste fra flere

av kolleksjonene sine. Det er også bra kvalitet, det var egentlig noe av det

viktigste for at hun ville lage for H&M. Grunnen til at klærne er billigere er at

de nå er masseproduserte.

Klem  :)

NEI, det er ikke Stella som har designet klærne. Så det tom på nyhetene eller hvor det var. Det er noen av hennes "undersotter" som har designet klærne. Hun har kun gått god for dem! He he dere som tror det hun som har designet er blitt lurt! :ler:

Gjest Vindelspev
Skrevet
NEI, det er ikke Stella som har designet klærne. Så det tom på nyhetene eller hvor det var. Det er noen av hennes "undersotter" som har designet klærne. Hun har kun gått god for dem! He he dere som tror det hun som har designet er blitt lurt! :ler:

Men sånn er det jo i alle motehus, eller? De ansetter jo folk som skal designe i "Gucci- stil" eller "Donna Karan-stil"? Ser liksom ikke for meg at Stella designer alle sine haute coutoure-kolleksjoner selv.

Skrevet
Men sånn er det jo i alle motehus, eller? De ansetter jo folk som skal designe i "Gucci- stil" eller "Donna Karan-stil"? Ser liksom ikke for meg at Stella designer alle sine haute coutoure-kolleksjoner selv.

Jo. det er ikke noe anderledes det her enn noe annet. Men det virker som mange tror Stella selv har sittet og designet alle klærne selv.

Skrevet

Håper dere klarte å følge med. Som mange vet jeg er ikke norsk så kan tenke meg at dette her er stapfullt med grammatikk/bokstaving feil, så vær så snill å ikke påpeke det mer enn nødvendig.... :)

Synd du ikke fant det du ville og ble skuffet, jeg så på nettet først og fant ut at dette ikke apellerte til meg, så jeg droppet hele greia.

Ville bare si at du skriver kjempebra norsk! Jeg skjønte alt, jeg!

Skrevet
Jo. det er ikke noe anderledes det her enn noe annet. Men det virker som mange tror Stella selv har sittet og designet alle klærne selv.

For et hysteri. Og hvor lett folk lures. Stella har bare solgt navnet sitt, ikke sittet å tegnet kolleksjonen. Det er det noen andre som har gjort. Dette kan ikke sammenlignes med designerhus bare for å ha det klart.

Gjest Vindelspev
Skrevet
For et hysteri. Og hvor lett folk lures. Stella har bare solgt navnet sitt, ikke sittet å tegnet kolleksjonen. Det er det noen andre som har gjort. Dette kan ikke sammenlignes med designerhus bare for å ha det klart.

Jeg er enig med deg, men jeg skulle gjerne hatt en utdypning av siste del. Det er jo andre som designer der også.

Skrevet
Å? Skulle en stå i kø?? Nei, hva skjer? Var klærne så fine? Synes nå de lagerfeld-klærne hang på stativene til langt utpå våren jeg...de kom vel også på salg....

:Nikke: Jeg fant en Lagerfeld-jakke lenge etter at kolleksjonen kom ut, i min størrelse og alt, men da hadde jeg kjøpt en annen en på H&M to uker før som var nesten helt lik

Skrevet

Jeg sverger til nettet og håper jeg kan sikre meg den blå kjolen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...