AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Før helga så jeg noen fyllepenner jeg likte. Tenkte jeg kunne prøve en, siden jeg aldri har hatt det. Stod ikke pris på de, men jeg tok den til kassa. Tror den kom på 350 kr. Syntes egentlig det var for mye for en penn, men kan tenke meg å prøve det senere likevel. Bare for å ha prøvd det. Kanskje er den god å skrive med. Dette har uansett vært en dyr måned, så det blir ikke aktuelt før neste lønning. Etter å ha googlet og sammenlignet dem, ser jeg at de begynner der, og kan koste mye mer enn det også. Da lurer jeg på om det er noe som skiller dem fra andre penner, eller om det bare er stive priser? Anonymkode: 87e7d...488
Pillarguri Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 En fyllepenn er veldig behagelig å skrive med, og håndskriften din blir mye penere enn med kulepenn. Husk at blekket må få tørke før du tar på det du har skrevet, alternativt må du bruke et trekkpapir. 1
Million Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 (endret) Vi lærte å skrive med fyllepenn på skolen, fordi håndskriften blir penere med fyllepenn sammenlignet med andre skriveredskaper! Det blir veldig pent. Men som det nevnes ovenfor, blir det litt "vått" av fyllepennblekk når man skriver, så det må få lufttørke litt først før man legger et ark oppå eller bretter det etc. Jeg tror fyllepenner er dyre fordi de er laget for å vare. En fyllepenn kan vare en mannsalder. Man setter bare i nye blekkpatroner etterhvert. En kulepenn går jo tom og kastes når den er brukt opp. Det gjør man ikke med fyllepenner, de kan man ha hele livet om man kjøper kvalitet. Sikkert derfor de er dyre. Endret 29. mai 2022 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Fyllepenn har du resten av din levetid. Jeg synes de er gode å skrive med. Anonymkode: 987fc...29f 1
newman01 Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Tror den kom på 350 kr Fyllepenner fra Mont Blanc starter på rundt 7000kr... 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Tror den fyllepenna jeg har kostet langt mer for 40 år siden. I forhold til dagens krone,. Anonymkode: 10b29...8ac
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 newman01 skrev (Akkurat nå): Fyllepenner fra Mont Blanc starter på rundt 7000kr... det er jo ei husleie. Er man garantert å finne blekk livet ut? 😅 Million skrev (14 timer siden): Vi lærte å skrive med fyllepenn på skolen, fordi håndskriften blir penere med fyllepenn sammenlignet med andre skriveredskaper! Det blir veldig pent. Men som det nevnes ovenfor, blir det litt "vått" av fyllepennblekk når man skriver, så det må få lufttørke litt først før man legger et ark oppå eller bretter det etc. Jeg tror fyllepenner er dyre fordi de er laget for å vare. En fyllepenn kan vare en mannsalder. Man setter bare i nye blekkpatroner etterhvert. En kulepenn går jo tom og kastes når den er brukt opp. Det gjør man ikke med fyllepenner, de kan man ha hele livet om man kjøper kvalitet. Sikkert derfor de er dyre. Mulig denne ikke er livsløpsstandard da, men kan vare mange år likevel. Siden den tydeligvis er en «billig» fyllepenn? Håper blekket varer lenge da. Tenker uansett jeg vil prøve, men ikke i en dyr måned med masse ekstrautgifter, og lite å gå på Det vil jeg heller legge vekk i tillfelle jeg faktisk trenger noe. Viktig å skille mellom det man har lyst på, og det man trenger. Anonymkode: 87e7d...488
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 Pillarguri skrev (15 timer siden): En fyllepenn er veldig behagelig å skrive med, og håndskriften din blir mye penere enn med kulepenn. Husk at blekket må få tørke før du tar på det du har skrevet, alternativt må du bruke et trekkpapir. Jeg må nesten prøve. Men venter til en måned uten masse ekstrautgifter. Anonymkode: 87e7d...488
newman01 Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Håper blekket varer lenge da Må kjøpe små blekkpatroner. De har en tendens til å tørke ut etter en stund, så man må stadig kjøpe nye
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 newman01 skrev (Akkurat nå): Må kjøpe små blekkpatroner. De har en tendens til å tørke ut etter en stund, så man må stadig kjøpe nye Greit å vite. Bare litt dumt å kjøpe en penn man ikke fått fyllt opp igjen. Fordi patroner som passer ikke finnes mer. Anonymkode: 87e7d...488
mercury_ Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Vi lærte å skrive med fyllepenn på skolen (jeg er 89-er, føler alltid at folk tror jeg er en del eldre når jeg nevner det 🤪), og de er gode å skrive med. Nå har ikke jeg så pen håndskrift, så jeg syns forsåvidt det er like greit å skrive med kulepenn. Men hvis du liker å skrive så er det absolutt verdt å prøve. Du får ikke testet den i butikken da? Og nå vet ikke jeg om du reiser en del, men mamma kjøpte alltid blekkpatroner i Tyskland. Der må alle barn skrive med fyllepenn, så det er litt billigere å kjøpe der, og de har stort utvalg. Tror hun kjøpte selve fyllepennen der også. Kan hende det er det samme med Frankrike, jeg vet ikke?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Greit å vite. Bare litt dumt å kjøpe en penn man ikke fått fyllt opp igjen. Fordi patroner som passer ikke finnes mer. Anonymkode: 87e7d...488 Kjøp blekkhus og fyll på selv, heller enn å kjøpe patroner. 350 kroner for en penn er billig. Den vil antagelig ikke vare mer enn noen år. Anonymkode: c93e8...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå