AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Jeg syns det er så vanskelig å kjenne liv! Er nå i uke 27, snart 28 og synes fremdeles det er vanskelig å kjenne liv. Er førstegangs med morkake foran, så vet at det kan være vanskeligere for meg å kjenne enn for andre. Noen ganger i løpet av dagen kan babyen gjøre noen ganske kraftige bevegelser som jeg er helt sikker på er han. Men oftest er det bare små knuff og dytt jeg kjenner i flyktige øyeblikk. Jeg har allerede vært inne på føden en gang for undersøkelse da jeg syns jeg kjente lite liv og innser at jeg kan ikke drive å ringe dem ned i hytt og gevær heller. Så, hvordan skal jeg skille en dag med bare småpirk fra babyen med en dag hvor han er mer aktiv? Synes nemlig at han har dager hvor det kjennes ut som han ommøblerer der inne, men så kommer sånne dager som i dag hvor jeg bare kjenner noe smått selv når jeg kjenner etter og følger alle triks i boken 🤔 Anonymkode: ca441...6da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Har du lest på kjennliv.no? ☺️ Anonymkode: eb829...9d7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du lest på kjennliv.no? ☺️ Anonymkode: eb829...9d7 Ja, syns egentlig ikke den siden er noe særlig betryggende. Der står det jo bare at jeg bør kjenne og bla bla, men 50% av dagene kjenner jeg nesten ingenting. Barnet i magen er frisk og alt er som det skal i følge alle undersøkelser. Så lurer på om andre har hatt det på samme måte og hva de evt gjør for å ikke bli bekymret? Anonymkode: ca441...6da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Ingen andre som syns det er vanskelig å kjenne liv? Anonymkode: ca441...6da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Jeg er i uke 33 og har hatt det på samme måten. Enda er det dager der jeg kjenner lite liv. Jeg har morkaken bak. Sist graviditet hadde jeg morkaken foran, og da kjente jeg sent liv, og var ofte bekymret. Jeg tror bare mine er litt rolige i magen. Kom ut en frisk og fin gutt sist. Anonymkode: 5f573...06f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Kanskje du skal vurdere å kjøpe deg en doppler? Vet at jordmor som oftest ikke anbefaler det men tenker at i din situasjon så kanskje det hadde roet deg å høre hjertet slå? Anonymkode: 25bcc...ab9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Er i uke 25 med morkake foran, og hos meg går det veldig opp og ned. Noen ganger kjenner jeg bevegelser veldig tydelig og både ser og kjenner de godt på utsiden, andre ganger er det bare litt krafsing på innsiden av magen. Det kan også ta lang tid mellom hver gang jeg kjenner noe. Det hjalp litt på psyken da jeg var på ultralyd og fikk se at barnet sparket uten at jeg kjente noe, var veldig tydelig at morkaken demper mye. Anonymkode: b0dd2...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå