Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 9 uker på vei. Har de siste ukene ligget mye på sofaen. Er konstant sliten, trøtt, kvalm og sliter med å få i meg mat. Har gått ned 2 kg, og beveger meg generelt lite. Hvor skadelig er dette for baby? 

Anonymkode: 1a55c...d95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyen tar det den trenger, så det går helt fint. Kjempebra at du lytter til kroppen din 😊

Anonymkode: b733e...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skadelig for baby. Men fordel for deg å være i sktivitet, for å holde deg i form til senere i graviditet og til fødselen.

Kvalmen går sikkert over snart, men prøv å få i deg næringsrik mat.

Anonymkode: f7347...e0f

Skrevet

De fleste får energien tilbake etter 12 uker, hold ut. De første 3 månedene kan sammenlignes med å gå fjelltur hver dag. Kroppen lager et barn :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre:)

AnonymBruker
Skrevet

Som noen over sier, det er først og fremst for deg det er en fordel å være i aktivitet. Det er ikke skadelig for babyen. 

Babyen ligger godt beskyttet i livmoren, ganske uavhengig av hva du gjør på dette stadiet av svangerskapet. Og ja, det er en fordel med næringsrik mat, men babyen blir prioritert av kroppen din nå, og får det den trenger fra dine lagre. Jeg var en del på sykehus pga. oppkast i første og andre trimester, og hadde utrolig dårlig samvittighet fordi jeg ikke fikk i meg og klarte å beholde næringsrik mat. Jeg spiste lyst brød uten skorpe, og gikk barne ned i vekt. Legene trøstet meg med det jeg skrev, dette gikk bra næringsmessig for babyens del. Om det vedvarte ut i tredje trimester, kunne det bli mer problematisk, med et større foster som trengte mer. 

Jeg var også helt inaktiv gjennom hele første svangerskap. Eller jeg vagget noen turer de siste ukene, for da spydde jeg ikke så mye. Jeg følte meg i god form med én gang etter fødsel, og fødte en frisk og sprek baby. Men jeg kjente godt at muskelmassen måtte bygges opp igjen. 

Håper du snart kjenner deg bedre ❤️ 

Anonymkode: 081aa...536

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som noen over sier, det er først og fremst for deg det er en fordel å være i aktivitet. Det er ikke skadelig for babyen. 

Babyen ligger godt beskyttet i livmoren, ganske uavhengig av hva du gjør på dette stadiet av svangerskapet. Og ja, det er en fordel med næringsrik mat, men babyen blir prioritert av kroppen din nå, og får det den trenger fra dine lagre. Jeg var en del på sykehus pga. oppkast i første og andre trimester, og hadde utrolig dårlig samvittighet fordi jeg ikke fikk i meg og klarte å beholde næringsrik mat. Jeg spiste lyst brød uten skorpe, og gikk barne ned i vekt. Legene trøstet meg med det jeg skrev, dette gikk bra næringsmessig for babyens del. Om det vedvarte ut i tredje trimester, kunne det bli mer problematisk, med et større foster som trengte mer. 

Jeg var også helt inaktiv gjennom hele første svangerskap. Eller jeg vagget noen turer de siste ukene, for da spydde jeg ikke så mye. Jeg følte meg i god form med én gang etter fødsel, og fødte en frisk og sprek baby. Men jeg kjente godt at muskelmassen måtte bygges opp igjen. 

Håper du snart kjenner deg bedre ❤️ 

Anonymkode: 081aa...536

Tusen takk! Veldig hjelpsomt❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...