Gå til innhold

Flere som gjør så mye dumt at det er selvutslettende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til psykolog fordi jeg har gjort mange store feil over mange år. Psykologen kaller feilene selvutslettende, for jeg har virkelig knust livet mitt. Jeg ødelegger min egen økonomi, jeg ødelegger vennskapene mine, jeg ødelegger verdigheten min, jeg ødelegger alt. 

Flere som gjør så mye dumt at livet er i ruiner? Jeg skjønner ikke at det går an å gjøre så mange feil og være så dum som jeg har vært, det skjønner for øvrig ikke psykologen heller. 

Anonymkode: b30bc...c3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjør. Men har heller ingen psykolog å gå til med disse tankene.

Anonymkode: 45a78...0cf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitter psykologen din å sier at hn ikke skjønner hvordan det går an å gjøre så mange feil som du har gjort, og hvordan det går å være så dum? I så fall ville jeg byttet psykolog umiddelbart. 

Anonymkode: 89bd1...9ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mange handle slik. 

Jeg jobber innenfor et felt der jeg får mye innblikk i vanlige menneskers økonomi og personlige liv.

Anonymkode: 8e329...0fe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett mange handle slik. 

Jeg jobber innenfor et felt der jeg får mye innblikk i vanlige menneskers økonomi og personlige liv.

Skal sies at jeg også har sett folk bygge opp livet igjen fra ruiner.

Mennesker som har slitt med rus, psykiatri, politi, som henter seg inn og får fine familier og stabile liv, for eksempel.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sitter psykologen din å sier at hn ikke skjønner hvordan det går an å gjøre så mange feil som du har gjort, og hvordan det går å være så dum? I så fall ville jeg byttet psykolog umiddelbart. 

Eh? Kor i HI seier TS at psykologen har sagt noko slikt? 

Anonymkode: cc6ea...38e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn i forhold, blir totalt selvutslettende. Ellers i livet har jeg heldigvis alt på stell, men at jeg er totalt ødeleggende for meg selv i forhold med andre gjør at livet er rimelig trist for min del. 

Har du fått noen diagnose/begrunnelse for adferden din? 

Anonymkode: 45a05...b79

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går til psykolog fordi jeg har gjort mange store feil over mange år. Psykologen kaller feilene selvutslettende, for jeg har virkelig knust livet mitt. Jeg ødelegger min egen økonomi, jeg ødelegger vennskapene mine, jeg ødelegger verdigheten min, jeg ødelegger alt. 

Flere som gjør så mye dumt at livet er i ruiner? Jeg skjønner ikke at det går an å gjøre så mange feil og være så dum som jeg har vært, det skjønner for øvrig ikke psykologen heller. 

Det går fint an å vere sjølvutslettande, viss ein ikkje føler seg verdig kjærleik. 

Anonymkode: cc6ea...38e

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg gjør. Men har heller ingen psykolog å gå til med disse tankene.

Anonymkode: 45a78...0cf

Ønsker du å gå til psykolog?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser jeg skulle skrevet innlegget annerledes. Det er jeg som ikke skjønner at det går an å være så dum. Psykologen sier vel noe sånn som: du er ikke dum, du har bare tatt dumme valg. Det psykologen ikke skjønner er hvordan jeg klarte å ta så dumme valg.

TS

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du fått noen diagnose/begrunnelse for adferden din? 

Jeg skal utredes for en del diagnoser. Foreløpig har ikke psykologen funnet noen forklaring på adferden min. Han sier vel bare at ulike personer kan være disponert for ulike ting og takle ting ulikt. Men det er jo ikke noe ordentlig svar. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal sies at jeg også har sett folk bygge opp livet igjen fra ruiner.

Mennesker som har slitt med rus, psykiatri, politi, som henter seg inn og får fine familier og stabile liv, for eksempel.

Så bra. Problemet er bare at det er ekstremt tungt å bygge seg opp fra ruiner.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal utredes for en del diagnoser. Foreløpig har ikke psykologen funnet noen forklaring på adferden min. Han sier vel bare at ulike personer kan være disponert for ulike ting og takle ting ulikt. Men det er jo ikke noe ordentlig svar. 

TS

Jeg som skrev over om selvutslettende adferd i forhold. Jeg gjør det i hvert fall fordi jeg ikke ser at jeg selv har noen verdi. Jeg har opplevd så mye i mitt liv som har overbevist meg om at jeg ikke er verdt noe. Jeg har ingen diagnose selv, bare diverse negative "skjema" som det heter - sjekk ut Jeffrey Young, som er en psykolog som utarbeidet denne typen terapi. Det har hjulpet meg å i hvert fall forstå hvorfor jeg er så selvdestruktiv. Noe som forhåpentligvis kan hjelpe meg å unngå den samme adferden framover, selv om det er enormt krevende å endre det etter 40 år.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg som skrev over om selvutslettende adferd i forhold. Jeg gjør det i hvert fall fordi jeg ikke ser at jeg selv har noen verdi. Jeg har opplevd så mye i mitt liv som har overbevist meg om at jeg ikke er verdt noe. Jeg har ingen diagnose selv, bare diverse negative "skjema" som det heter - sjekk ut Jeffrey Young, som er en psykolog som utarbeidet denne typen terapi. Det har hjulpet meg å i hvert fall forstå hvorfor jeg er så selvdestruktiv. Noe som forhåpentligvis kan hjelpe meg å unngå den samme adferden framover, selv om det er enormt krevende å endre det etter 40 år.

Takk, skal sjekke ut Jeffrey Young.

Jeg også er over 40 og lurer på hvordan jeg skal klare å endre adferd når jeg har vært slik jeg er hele livet. 

Håper du lærer å se at du er verdt uendelig mye! :hjerte:

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, skal sjekke ut Jeffrey Young.

Jeg også er over 40 og lurer på hvordan jeg skal klare å endre adferd når jeg har vært slik jeg er hele livet. 

Håper du lærer å se at du er verdt uendelig mye! :hjerte:

TS

Du og ❤️ Uansett hvor mye dumt man har gjort i livet så har jeg i hvert fall tro på at man kan klare å snu det. Selv om jeg ikke alltid skjønner hvordan, så må det bare være mulig for oss å få det bra og! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...