AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Det står at de kreves 5 års relevant erfaring, eller så og så mange timer. Jeg har jobbet i helsevesenet som vikar i nesten 4000 timer og har vg 1 helsefag ferdig, samt alle fellesfag unntatt matte. Jeg sliter veldig med å sette meg på skolebenken igjen pga diverse ting, så jeg hadde håpet på praksiskandidat ordningen. Men siden jeg aldri har hatt noe fast, kun vakter aom ringevikar, teller timene mine da? Jeg har jobbet tre forkjellige steder, men alle med kommunen som arbeidsgiver. Hvordan gjør jeg dette? Anonymkode: 9f7e5...bd1
PetterKanin Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det står at de kreves 5 års relevant erfaring, eller så og så mange timer. Jeg har jobbet i helsevesenet som vikar i nesten 4000 timer og har vg 1 helsefag ferdig, samt alle fellesfag unntatt matte. Jeg sliter veldig med å sette meg på skolebenken igjen pga diverse ting, så jeg hadde håpet på praksiskandidat ordningen. Men siden jeg aldri har hatt noe fast, kun vakter aom ringevikar, teller timene mine da? Jeg har jobbet tre forkjellige steder, men alle med kommunen som arbeidsgiver. Hvordan gjør jeg dette? Anonymkode: 9f7e5...bd1 Timene teller, ja, selv om det i utgangspunktet ønqles at du skal ja en viss stolling fast. Mener du at du har fullført VG1 fullstendig, eller at du mangler matematiklen fra VG1? Om du mangler matematikken kan det hende du bare får for timene fagene du har utgkør, om du har fullført VG1 fullstendig får man vanligvis godskrevet ett år. Du har per i sag for få timer, men du kan ta VG2 (eller tilsvarende) som privatist og få godskrevet ett år til. Da begynner du nok å nærme deg nok timer. Endret 29. mai 2022 av PetterKanin
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 PetterKanin skrev (8 minutter siden): Timene teller, ja, selv om det i utgangspunktet ønqles at du skal ja en viss stolling fast. Mener du at du har fullført VG1 fullstendig, eller at du mangler matematiklen fra VG1? Om du mangler matematikken kan det hende du bare får for timene fagene du har utgkør, om du har fullført VG1 fullstendig får man vanligvis godskrevet ett år. Du har per i sag for få timer, men du kan ta VG2 (eller tilsvarende) som privatist og få godskrevet ett år til. Da begynner du nok å nærme deg nok timer. Jeg har tatt alle fellesfagene for både vg1 og vg 2 ferdig, unntatt matte som jeg sliter veldig med. Jeg har også tatt helsefagene på vg1 ferdig. Anonymkode: 9f7e5...bd1
PetterKanin Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tatt alle fellesfagene for både vg1 og vg 2 ferdig, unntatt matte som jeg sliter veldig med. Jeg har også tatt helsefagene på vg1 ferdig. Anonymkode: 9f7e5...bd1 Uten at du har fullført fullstendig tror jeg (merk at jeg tror, ikke vet) du bare får godskrevet timeantallet fagene du har tatt utgjør. Om du tar matematikken, som det vel bare er 1. året(?) så får du nok godskrevet to hele år. Husk at du "bare" trenger karakteren 2, og at du mest sannsynlig vil lykkes med det om du prøver. Anbefaler deg å ta kontakt med fylket du bor i for å forhøre deg nærmere om hvilke regler som gjelder. Innen helsefag så kan det hende at det å ha jobbet 80% av det som kreves faktisk er nok, siden det er så mye ufrivillig deltid, om jeg husker riktig. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Uten at du har fullført fullstendig tror jeg (merk at jeg tror, ikke vet) du bare får godskrevet timeantallet fagene du har tatt utgjør. Om du tar matematikken, som det vel bare er 1. året(?) så får du nok godskrevet to hele år. Husk at du "bare" trenger karakteren 2, og at du mest sannsynlig vil lykkes med det om du prøver. Anbefaler deg å ta kontakt med fylket du bor i for å forhøre deg nærmere om hvilke regler som gjelder. Innen helsefag så kan det hende at det å ha jobbet 80% av det som kreves faktisk er nok, siden det er så mye ufrivillig deltid, om jeg husker riktig. Lykke til! Tusen takk, da tar jeg kontakt med fylkeskommunen i morgen. Kanskje jeg har en sjanse 😊 Anonymkode: 9f7e5...bd1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Timene teller men du må kunne dokumentere dem. Det kreves 8000 timer eller 5 års full jobb. Anonymkode: a3eca...6aa
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Timene teller men du må kunne dokumentere dem. Det kreves 8000 timer eller 5 års full jobb. Anonymkode: a3eca...6aa Jeg har allerede hentet dokumentasjon på timene fra jobb, men må skaffe fra skole også. Men må jeg ha 8000 timer, så må jeg nok vente noen år enda. Anonymkode: 9f7e5...bd1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Jeg gjør det samme som deg, TS. Har fullført vg1 og vg2, og tatt eksamen. Men mangler matte. Har kjøpt bøker og meldt meg på nettkurs, slik at jeg har en lærer å spørre om jeg lurer på noe, men jeg jobber hovedsaklig alene og følger ikke noe undervisning. Men jeg har ikke fått satt i gang ordentlig.. Man får godskrevet et år (= 1740 timer) om man har bestått alle helsefagene, og 870 om man har alle allmennfagene. Det er også smart ift. til at du får et vitnemål, om du skal studere senere i livet. Anonymkode: d91ee...6ff
Knoot Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 Til dere som skal begynne med matte. Begynn allerede nå med å løse eksamensoppgaver. Følg vanlig opplegg, men samtidig øv på eksamensoppgaver, da trener dere på hvordan eksamen fungerer og dere lærer dere hvordan distribuere tiden under eksamen. 5 timer går fort når du sitter i eksamenslokalet og løser oppgavene. Noen oppgaver i del 2 bruker man opptil 40 - 60 minutter på fordi det er store omfattende oppgaver. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 Knoot skrev (56 minutter siden): Til dere som skal begynne med matte. Begynn allerede nå med å løse eksamensoppgaver. Følg vanlig opplegg, men samtidig øv på eksamensoppgaver, da trener dere på hvordan eksamen fungerer og dere lærer dere hvordan distribuere tiden under eksamen. 5 timer går fort når du sitter i eksamenslokalet og løser oppgavene. Noen oppgaver i del 2 bruker man opptil 40 - 60 minutter på fordi det er store omfattende oppgaver. Dette! Mengdetrening er veldig lurt. Anonymkode: 9fc09...1dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå