Pepita Skrevet 10. november 2005 #1 Del Skrevet 10. november 2005 Kom til å tenke på noe nå... agurken jeg har på jobb hadde blitt til isagurk... Lå i kjøleskapet... Hvordan skal forskjellige frukt og grønnsaker oppbevares for best holdbarhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 10. november 2005 #2 Del Skrevet 10. november 2005 En del grønnsaker, som agurk, squash, aubergine og paprika, har det egentlig for kaldt i kjøleskapet, og for varmt i romtemperatur. Jeg pleier å oppbevare disse i grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet, der det skal være noen grader varmere. Hvis agurken fryser, har den antakelig ligget helt inntil bakveggen i kjøleskapet, da har sånt lett for å skje. Eller det er eventuelt for lav temperatur i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #3 Del Skrevet 10. november 2005 De gangene agurk blir frossent hos oss, så må jeg skru ned termostaten på kjøleskapet. Et jobbkjøleskap er kanskje rimelig tomt? Kan sikkert ha det litt varmere der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. november 2005 #4 Del Skrevet 10. november 2005 Her hos BAMA finner du oversikt over hvordan du skal oppbevare ulike frukter og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clueless Skrevet 10. november 2005 #5 Del Skrevet 10. november 2005 Om det er kaldere eller varmere nederst i kjøleskapet kommer an på om det er et kombiskap, og i så fall hvor fryseren er plassert. Er den nederst er det ofte kaldere i bunnen av kjøleskapet enn øverst. Og motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. november 2005 #6 Del Skrevet 10. november 2005 Tomater skal i hvert fall ikke i kjøleskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #7 Del Skrevet 10. november 2005 Tomater skal i hvert fall ikke i kjøleskap! ← Jeg vet dette, men må ha de i kjøleskap likevel! De er sååå mye bedre når de er kalde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 10. november 2005 #8 Del Skrevet 10. november 2005 ÅÅåå? Skal ikkje tomat i kjøleskap? Kvifor ikkje?? Held dei seg lenger i romtemperatur? Eg syns dei er gode når dei er kalde eg... Mamma har dei faktisk aldri i kjøleskapet, men eg har ikkje tenkt over det før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #9 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har også tomater i kjøleskapet, ja faktisk all frukt og grønt bortsett fra bananer. Liker ikke romtemperert, særlig ikke tomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå