Gå til innhold

Merker ikke min egen parfyme. Er det bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Er det et godt tegn om man ikke merker parfymen sin etter man har tatt den på? Jeg har zarkoperfume molecule 234.38 og den lukter kjempegodt! Så sprayer jeg en spray på meg og det lukter digg i fem sekunder også ferdig. Klærne mine (genser) lukter svakt parfyme om jeg presser nesen i dem. 

Samme om jeg sprayer to ganger også. Så da sprayer jeg bare én gang. 

Har ikke hatt den så lenge, to uker bare.

Anonymkode: 71383...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på..

Hvis man ikke merker sin egen parfyme,kler den deg.

Men hvis parfymen er uttynnet, feks.eau de toilette,kan lukten sitte mye kortere enn en eau de parfum.

Selv har jeg eau de toilette som sitter lengre enn andre som er eau de parfum,så det kommer nok an på parfymen også,hvor lenge den varer.

Har aldri testet zarkoperfume så vet desverre ikke om den er en parfyme som sitter lenge.

Jeg tar på body lotion i samme som parfymen,eller nøytral body lotion/vaselin for å få parfymen til å sitte lenger på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropp den! Er du egentlig klar over hvor plagsomt parfymelukt er for andre? Det er veldig mange som ikke kan oppholde der det er en del andre mennesker pga reaksjoner og ubehag pga parfymelukt. 

Anonymkode: 69f5f...586

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å bidra med annet enn:

TUSEN TAKK FOR AT DU IKKE BRUKER MER ENN 1-2 SPRAY! ❤️ DET HOLDER!!!

Det er så mange som sprayer seg såpass at de forgifter luften rundt seg. DE synes det lukter godt, men folk rundt blir kvalme.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Er det et godt tegn om man ikke merker parfymen sin etter man har tatt den på? Jeg har zarkoperfume molecule 234.38 og den lukter kjempegodt! Så sprayer jeg en spray på meg og det lukter digg i fem sekunder også ferdig. Klærne mine (genser) lukter svakt parfyme om jeg presser nesen i dem. 

Samme om jeg sprayer to ganger også. Så da sprayer jeg bare én gang. 

Har ikke hatt den så lenge, to uker bare.

Det er veldig vanlig, mange sprayer da på enda mer, og enda mer og går rundt som stink bomber for andre. En lukt du har i nesten hele tiden vil du ikke kjenne etter en stund. 

Anonymkode: 511d4...ca8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dropp den! Er du egentlig klar over hvor plagsomt parfymelukt er for andre? Det er veldig mange som ikke kan oppholde der det er en del andre mennesker pga reaksjoner og ubehag pga parfymelukt. 

Anonymkode: 69f5f...586

Dropp dette! Er du klar over hvor plagsom du er når du kommer å ødelegger en tråd med sure svar på noe ts ikke spør om?

Jeg blir også fort "imun" mot parfyme jeg pleier å bruke, venn deg til en viss mengde sprayer og ikke overspray :) Tror Flusa har rett i at om den kler deg merker du den mindre. Parfymen din er kjempegod! Jeg synes den er dempet men at den holder lenge, tror det er sånn den skal være :) 

Anonymkode: c2629...99a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, så ta det for hva det er, men jeg mener at den type parfyme som baserer seg på molekyler oppfører seg annerledes enn tradisjonell parfyme. Molekylet lukter ikke så mye i seg selv, det er ment å reagere med din kropp, så for eksempel hudtype og kroppstemperatur spiller en rolle. Det skal visst være ganske vanlig at den som bruker den ikke kjenner så mye til det, men andre vil kjenne lukten, som en forbedret versjon av din egen lukt. Når du kjenner at det lukter svakt så er det kanskje det som er tilfelle her.

Ellers er det visst også noe med at enkelte ikke er i stand til å lukte denne type parfyme, fordi de ikke oppfatter molekylet. Men du kjenner jo at det lukter litt, så kanskje ikke så sannsynlig her.

Jeg bruker jevnlig Pink Molecule fra samme merke, og har også prøvd Puple Molecule, begge satt lenge på meg, spesielt på klær. Det er molekyler i dem også, men det er en kombinasjon av molekyler og tradisjonell parfyme, om jeg har forstått det riktig. Da regner jeg også med de oppfører seg litt annerledes enn din parfyme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker på det som et godt tegn, egentlig. Man blir fort immun når man har lukta på seg hele dagen. Sprayer du da på mer, kjenner alle lukten på mange meters avstand, og det er ikke noe godt.

Anonymkode: 3b453...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg kjenner heller ikke min parfyme en stund etter at jeg har tatt den på, men får ofte høre at jeg lukter så godt ,også av fremmende, så det er helt klart at lukten kjennes av andre :) Da tenker jeg at parfymen passer perfekt til meg, siden jeg hører veldig ofte at jeg lukter så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Det er vel slik alle opplever sin egen parfyme. Fåtallet kjenner sin egen parfyme gjennom dagen. Lukten forsvinner for en selv, mens alle andre kjenner den. Kroppen lærer seg å kjenne igjen lukter, og så fjerner sansene luktene. Litt som øynene gjør. De fleste klarer å se sin egen nese i synsfeltet når dem ser rett frem, men ingen legger merke til den. Nesen er liksom ikke der. Bortsett fra nå siden jeg skrev det. NÅ ser du nesen din. Den er der og har alltid vært der. Samme med øresus. Er du ikke oppmerksom på øresusen så hører du den ikke, selv om den er der. Slik er det med dufter også. Har du kronisk intens kroppslukt så kjenner du det ikke selv. Parfyme venner du deg også til og kjenner ikke selv. 

Sansenes selektering er ganske fascinerende faktisk. Tror det er om å gjøre at kroppen skal være mest mulig skjerpet på det ytre rundt en, og faste ting blir da fjernet.

For øvrig takk for at du ikke sprayer deg mer en èn gang. Det holder i massevis! Enkelte sprayer på, gjerne flere spray pr gang og flere ganger pr dag, fordi dem ikke kjenner duften. Dem blir for alle andre gående rundt som en parfymeributikk som har eksplodert. Og det misliker folk sterkt!

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner heller ikke min parfyme en stund etter at jeg har tatt den på, men får ofte høre at jeg lukter så godt ,også av fremmende, så det er helt klart at lukten kjennes av andre :) Da tenker jeg at parfymen passer perfekt til meg, siden jeg hører veldig ofte at jeg lukter så godt.

Hvilken? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen tusen takk for så fine og utfyllende svar 💕 jeg ble litt klokere nå, så da håper jeg at det er fordi den kler meg 😊 har spurt min mann og min mor, og begge synes den lukter godt. Min mor er veldig sensitiv på parfyme og får migrene av alt, så at hun sier den er flott, er jo et pluss. 

Jeg vet hvor irriterende det kan være med parfymelukt. Noen overdriver, noen bruker kvalmende lukter og jeg får selv lett migrene og hetetokter og det som verre er,... Men samtidig liker jeg selv å lukte litt ekstra godt om man kommer helt inntil. 

Jeg har ikke funnet den perfekte parfymen før. Jeg har vært borti gode dufter, som jeg til og med har kjøpt, men har ikke orket å bruke mer enn noen få ganger. Jeg føler jeg må vaske vekk parfymen fordi jeg får vondt i hodet, eller fordi jeg kjenner duften konstant.. Og det orker jeg rett og slett ikke. 

Nå som jeg fant denne her, så ble jeg overasket over hvor godt jeg likte den, samtidig som at den ikke plager meg, men bare er der😊 det er veldig deilig å spraye en gang etter morgenstellet og få en liten følelse av velvære, før det diskré blander seg inn i klærne og ligger der resten av dagen uten at jeg merker det. 

Kommer selvsagt ikke til å spray mer enn én, maks to ganger, men kommer ikke til å droppe det fordi folk kan få vondt i hodet. Jeg er hjemmeværende og går kun til butikk eller barnehage.

Samtidig, er det noen som bør ta hensyn er det røykere.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor bruke parfyme?

Dusj daglig og bruk luktfri såpe og deo så passer du på miljøet og folkene rundt deg.

Folk skal ha parfyme i rommet, på puten, på klær og kropp.

I tillegg til shampoo lukten, bodylotion, hårspray, saltvannsspray, lukten av foundation osv.🤢

Anonymkode: 583f3...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor bruke parfyme?

Dusj daglig og bruk luktfri såpe og deo så passer du på miljøet og folkene rundt deg.

Folk skal ha parfyme i rommet, på puten, på klær og kropp.

I tillegg til shampoo lukten, bodylotion, hårspray, saltvannsspray, lukten av foundation osv.🤢

Anonymkode: 583f3...8a2

Fordi jeg liker å lukte godt, på samme måte jeg liker å kle meg pent. De få som er så sensitive for absolutt alt får tilpasse seg normen, ikke omvendt. 

Anonymkode: 1278f...778

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg liker å lukte godt, på samme måte jeg liker å kle meg pent. De få som er så sensitive for absolutt alt får tilpasse seg normen, ikke omvendt. 

Jeg skal hilse astmaen min og si at det er bare å tilpasse  seg normen🤦‍♀️

Og FYI: av alle mennesker jeg omgås og støter borti ila en uke, er det kanskje bare to som bruker parfyme. Så da er det heller du som er utenfor normen. 

Anonymkode: e0082...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal hilse astmaen min og si at det er bare å tilpasse  seg normen🤦‍♀️

Og FYI: av alle mennesker jeg omgås og støter borti ila en uke, er det kanskje bare to som bruker parfyme. Så da er det heller du som er utenfor normen. 

Anonymkode: e0082...83f

Nei, det er faktisk ikke alle parfymer som har "sillage", dvs. den kjennes KUN ved nær kontakt. Så hvor skal dette stoppe tror du? De som er så allergiske mot nøtter at de ikke kan sitte ved siden av noen som åpner en pose...skal nøtter forbys ute på gata? Jeg får pusteproblemer, tett nese og kløende øyne når noen skreller sitrusfrukter. Sitti flere ganger på bussen der noen har gjort nettopp det. Skal jeg nekte dem det? Nei, selvfølgelig ikke.... Du lever i denne verdenen, ikke omvendt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...