Gå til innhold

Ungene blir ofte syke

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har 3 unger, og den yngste er på småbarnsavdeling. 2 på skolen. Så smitte fra alle kanter. 

Synes vi er generelt flinke til å vaske oss, men ikke så intenst som ved lockdown. Men ungene blir syke, og det tar tid før de er noenlunde ok form. 

Er det uvanlig slik vi har det?? Noen som kjenner seg igjen? Føler alt vi ikke fikk under lockdown ( covid) får vi servert nå. 

Får så dårlig samvittighet når jeg sier ifra til jobb. Oppgitt sjef. Jeg prøver å fordele fraværet, finne løsninger, bytte vakter osv!

Selv er jeg lite syk, utrolig nok

Endret av Eplejuice123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en del av småbarnslivet. Alle går gjennom den.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har begynt i ny jobb nå i mai - i morgen må jeg ringe og si at her er både barn, mann og jeg syk :( Har allerede hatt en dag hjemme med sykt barn. Føler perioden fra februar og frem til nå har vært brutal. Korona, omgangssyke to ganger, forkjølelse....

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er ekkelt å si fra på jobb. Mine unger er knapt syke, har hatt omgangssyken en gang i livet hver, og hvis de er forkjølet, er det aldri feber, bare at de er litt snufsete, og da går de på skolen som normalt. Jeg blir selv aldri syk, så her er det omtrent null sykefravær. Men vi er flere damer på jobben, og noen av dem har syke barn HELE tiden. Det er nesten sjelden de er på jobb mer enn et par uker før et av barna må være hjemme fra barnehagen, Så det er litt ulikt. Men man er i sin fulle rett til å ta ut sykt barn-dagene når barna er syke, så du må ikke unnskylde deg eller ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b30b2...3e4

Skrevet (endret)

Takk for svar. ❤️

Bare jeg som har "små barn", altså under 12.

Vi har hatt 2 luftveisinfeksjoner, korona på hele familien, omgangssyke, øyekatarr. Bare hittil i 2022!! sykt

Er nok en grunn til at vi har dobbelt opp med omsorgsdager 🤷‍♀️ fra regjeringen. 

Heldigvis er jeg veldig lite syk selv. *bank i bordet*

Endret av Eplejuice123
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn på 3 og ett på snart 8. Jeg føler også at det har vært mye sykdom. 

Jeg lurer på om det jevnt over er mer sykdom blant barn nå, enn før korona? Hva tenker folket?

Anonymkode: 6a934...115

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skjønner at det er ekkelt å si fra på jobb. Mine unger er knapt syke, har hatt omgangssyken en gang i livet hver, og hvis de er forkjølet, er det aldri feber, bare at de er litt snufsete, og da går de på skolen som normalt. Jeg blir selv aldri syk, så her er det omtrent null sykefravær. Men vi er flere damer på jobben, og noen av dem har syke barn HELE tiden. Det er nesten sjelden de er på jobb mer enn et par uker før et av barna må være hjemme fra barnehagen, Så det er litt ulikt. Men man er i sin fulle rett til å ta ut sykt barn-dagene når barna er syke, så du må ikke unnskylde deg eller ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b30b2...3e4

Det gjelder nok mest vi som har barn i barnehagen. Mine barnehagebarn har vært syke i hele høst og vinter. Virker å gå bedre nå. 

Anonymkode: 7ab43...7df

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ett barn på 3 og ett på snart 8. Jeg føler også at det har vært mye sykdom. 

Jeg lurer på om det jevnt over er mer sykdom blant barn nå, enn før korona? Hva tenker folket?

Anonymkode: 6a934...115

Tror vi klarte å holde mye sykdom unna med spriting/håndask og avstand... Og nå som det er full åpning att, så kommer alt tilbake på samme tid, bare ikke fordelt. Derfor virker det som om det er "mer" men det er min teori😅

• Liker 1
Skrevet
Eplejuice123 skrev (1 time siden):

Har 3 unger, og den yngste er på småbarnsavdeling. 2 på skolen. Så smitte fra alle kanter. 

Synes vi er generelt flinke til å vaske oss, men ikke så intenst som ved lockdown. Men ungene blir syke, og det tar tid før de er noenlunde ok form. 

Er det uvanlig slik vi har det?? Noen som kjenner seg igjen? Føler alt vi ikke fikk under lockdown ( covid) får vi servert nå. 

Får så dårlig samvittighet når jeg sier ifra til jobb. Oppgitt sjef. Jeg prøver å fordele fraværet, finne løsninger, bytte vakter osv!

Helt normalt. Hilsen, trebarnsmor 😄 Det er også slik at nr 1 er blitt syk, så smittes de andre også etterhvert. Man kan ikke isolere eget barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror mange har opplevd ekstra mye sykdom nå etter gjenåpning. Her har vi tidenes omgangssyke for tiden.. Først syvåringen og nå treåringen. 

Anonymkode: 03754...f88

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ungene var i barnehagen var de mye syk.  1-7 klasse lite syke. 8. klasse og oppover/Ungdomsskole og kraftig forkjølelse, sterk covid og influensa fra november-april dette skoleåret for eldste.  Både i bsrnehagen og uskolen er de mye mer inne, trangt inne og tett sammen.

Jobbet hjemmefra i 3-4 dager pr sykeperiode pga 40 i feber flere dager.  Yngste som fortsatt går på barneskolen fikk også covid, men følte seg frisk etter to dager.  Har utenom de to dagene hjemme  0 fraværsdager.       Noen barn blir lettere syke og blir sykere, for yngste ble ikke smittet av influensaen eller forkjølelsen og hadde feber kun i et par timer, ikke hatt feber siden influensa i barnehagen.  Har i snitt en fraværsdag i året på barneskolen, og da inkludert skader. 

Anonymkode: f0771...703

Skrevet

Gutten vår begynte forsåvidt i bhg I oktober I fjor. Siden den gang har han hatt 4 runder med forkjølelse, 1 runde med corona, 1 runde med omgangssyke. Den ene forkjølelsen varte også i nesten 2 uker. Vi foreldre har blitt smitta av han alle ganger bortsett fra en gang.

Det er maks 3 uker i mellom før det er på igjen med noe nytt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så lenge ungene var i barnehagen var de mye syk.  1-7 klasse lite syke. 8. klasse og oppover/Ungdomsskole og kraftig forkjølelse, sterk covid og influensa fra november-april dette skoleåret for eldste.  Både i bsrnehagen og uskolen er de mye mer inne, trangt inne og tett sammen.

Jobbet hjemmefra i 3-4 dager pr sykeperiode pga 40 i feber flere dager.  Yngste som fortsatt går på barneskolen fikk også covid, men følte seg frisk etter to dager.  Har utenom de to dagene hjemme  0 fraværsdager.       Noen barn blir lettere syke og blir sykere, for yngste ble ikke smittet av influensaen eller forkjølelsen og hadde feber kun i et par timer, ikke hatt feber siden influensa i barnehagen.  Har i snitt en fraværsdag i året på barneskolen, og da inkludert skader. 

Så du kan jobbe hjemmefra? Det må jo være en grei løsning for de som kan det. Jeg kan ikke det, dessverre 🙄

AnonymBruker
Skrevet
Eplejuice123 skrev (11 timer siden):

det blir heldigvis bedre, min var veldig mye syk før korona kom, fra han var 0 til nesten 7 var han syk ofte, nå etter korona har han nesten ikke vert syk i hele tatt, kun et 2-3 ganger på 2 år

Anonymkode: ed4a5...86b

AnonymBruker
Skrevet
Eplejuice123 skrev (16 timer siden):

Mange som er syke i hytt og pine etter lock down. Fra avstand, håndsprit og mye vask til tettere kontakt og hallo virus igjen.. Ofte i bhg og så dra de eldre søsken det med på skolen så har vi det gående...

Anonymkode: ace41...ec6

AnonymBruker
Skrevet
Eplejuice123 skrev (16 timer siden):

Så du kan jobbe hjemmefra? Det må jo være en grei løsning for de som kan det. Jeg kan ikke det, dessverre 🙄

Svigers eller mine foreldre passet i periodene når barna var mindre og jeg ikke kunne jobbe hjemmefra og vi bodde nærme nok. I barnehagen delte min mann og jeg dagene slik at begge kunne jobbe halve dagen på jobb fordi vi bodde i gangavstand til jobben. Nå pendler vi begge et godt stykke ulike veier.

AnonymBruker
Skrevet
Eplejuice123 skrev (19 timer siden):

Får barna lov til å utvikle immunsystemet sitt ved å herje i søla, spise litt rusk på brødskiva ute i naturen? Ute i all slags vær? Spiser sand/søle?  Får barna være blant forkjølede barn/voksne/utsette seg for smitte? Det å vaske seg mer enn nødvendig, gir mer virus til kroppen. Det er ikke bra. Da blir dere fort syke...

Samfunnet har åpnet opp igjen etter 2 år med pandemi. Klart det er tøft for kroppen å motta masse bakterier og slike ting nå. Forkjølelse, feber, influensa og slike ting ble utsatt grunnet de strenge kravene om avstand og håndvask. Det går jo utover vanlige sykdommer....det merkes jo når man går tilbake til normalen..

hold ut..det blir bedre :) 

Anonymkode: afb2c...1bc

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får barna lov til å utvikle immunsystemet sitt ved å herje i søla, spise litt rusk på brødskiva ute i naturen? Ute i all slags vær? Spiser sand/søle?  Får barna være blant forkjølede barn/voksne/utsette seg for smitte? Det å vaske seg mer enn nødvendig, gir mer virus til kroppen. Det er ikke bra. Da blir dere fort syke...

Samfunnet har åpnet opp igjen etter 2 år med pandemi. Klart det er tøft for kroppen å motta masse bakterier og slike ting nå. Forkjølelse, feber, influensa og slike ting ble utsatt grunnet de strenge kravene om avstand og håndvask. Det går jo utover vanlige sykdommer....det merkes jo når man går tilbake til normalen..

hold ut..det blir bedre :) 

Anonymkode: afb2c...1bc

Yngste ungen er ganske fersk inn i barnehagen, så det tenker jeg er innafor. 🤪

Ja, ungene dusjer ikke hver dag, men vasker seg etter å ha vært på do, før mat, og ofte etter mat og ellers om en er møkkete... Og rene klær hver dag. Jeg ble opplært til slik vanlig hygiene, og var veldig lite syk i oppveksten. Men jeg var nok enda mer ute, klatret og gravde i søla enn dagens barn😅 jeg var mer ute enn inne. 

De er ikke så glad i å være skitne, disse eldste ungene mine. Er i gaming-alder. 🤢 Lite sølespising😉Men vi finner på litt av hvert, og ut MÅ de. Yngste er en utefis, elsker å være ute. 

Takk for svar! 😁

Ts

Endret av Eplejuice123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...