AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Hei! Vil gjerne ha innspill/tips til hva barna deres spiser etter skolen, når de har begynt å være alene hjemme? Hva har dere tilgjengelig av sunn mat? Her går det mye i brødskiver eller nudler, samt frukt og bær. Trenger litt inspirasjon til hva jeg kan kjøpe inn/ordne i stand til dem 😊 De går i 3. og 5. klasse og klarer fint å lage seg enkle måltider selv. TS Anonymkode: c8513...c1e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Vil gjerne ha innspill/tips til hva barna deres spiser etter skolen, når de har begynt å være alene hjemme? Hva har dere tilgjengelig av sunn mat? Her går det mye i brødskiver eller nudler, samt frukt og bær. Trenger litt inspirasjon til hva jeg kan kjøpe inn/ordne i stand til dem 😊 De går i 3. og 5. klasse og klarer fint å lage seg enkle måltider selv. TS Anonymkode: c8513...c1e Har oppskjærte epler og gulrøtter, litt forskjellige bær i kjøleskapet  og innbakte grove rundstykker i fryseren.  Anonymkode: 6f829...d0f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Kyllinglever og brokkoli han elsker det! Han ville heller ha det på 3 års bursdagen enn kake 😂 Anonymkode: e05ac...097
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Yoghurt naturell med honning og nøtter eller banan Blandet nøtter i skål med rosiner Pleier å lage sånne rundstykker av cottage cheese og Havregryn. Det er godt med pålegg på.  Anonymkode: 35f0e...60c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Grove ostesnurrer i fryseren som de kan varme i mikroen. tomatsuppe/grønnsakssuppe som de kan varme. Anonymkode: 3d0f6...0ff
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Det går i nudler 😂 Anonymkode: cfff0...740 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det går i nudler 😂 Anonymkode: cfff0...740 Skulle til å skrive det samme. Alene hjemme og sunn mat. La ungene slå seg løs 🤣 Anonymkode: 2d828...d18 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 yoghurt, nøtter, frukt. Det er også alltid hardkokt egg og tomat eller spinat suppe i porsjonskål i kjøleskapet de kan varme opp. Anonymkode: 62920...e47
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Mine spiser nesten alltid frukt eller yoghurt og granola/havregryn. En periode var det lefserull med laks, kremost og paprika som jeg laget på forhånd og hadde i kjøleskapet men de er lei det nå, bruker også å lage enkel pastasalat med pasta, oliven, skinke/kyllingrester og feta og ha i kjøleskapet, det bruker hele familien å ta med som lunsj i matpakke. Anonymkode: 0004d...61b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Her raider de skapene for alt godt så vi kan ikke ha kjeks osv lenger, på lager. De finner det. De spiser nudler, ostesmørbrød (vi har toastjern), havregryn, cheerios eller andre frokostblandinger. Polarbrød har vi innimellom. Og frukt. Og de er snare til å lage smoothie eller milkshake når vi har banan. Men de søler sånn, og er ikke flinke til å vaske opp, så nå har jeg gjemt blenderen litt, etter å ha prøvd forgjeves å innprente dem at de MÅ vaske opp. Anonymkode: 05e76...f62 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Stort sett Safari coockies eller Gjendekjeks. Noen ganger tortilla chips. Anonymkode: c694f...c21 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Kjøleskapsgrøt med litt bringebær og mandler er en slager siste året. De er ofte fysen på noe søtt, og dette dekker akkurat til middag😅. Lager 10 begere i slengen med ca.50g havregryn og 1dl melk av et slag. Og så tilsetter de yoghurt/kesam/skyr og topping når de skal spise det. Anonymkode: ad2d0...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Middagsrester , pasta eller nudler Anonymkode: 24898...26b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Avocado, eggerøre, ferdigstekt kjøtt/fisk, nøtter, solsikkefrø, eple, gulrot, knutekål, kålrot, sukkererter, havregrøt, jordbær, blåbær, bringebær, ost, potetlomper med pålegg, yoghurt naturell. Anonymkode: 7a604...4a3
Arkana Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 Mine barn lager f.eks. eggerøre, speilegg, toast, pitapizza, smoothie, havregrøt. 1
Tanuki Skrevet 30. mai 2022 #16 Skrevet 30. mai 2022 Min er veldig kresen, liker egg, så pleier å ha hardkokte eller eggerøre i kjøleskapet, banan, vannmeon, epler, innimellom lager jeg havrelapper som han kan forskyne seg av, om vi har hatt spaghetti kan han spise restene etter skolen. pleier ikke å ha søstsaker i hus, men på onsdager legger jeg igjen akkurat nok med penger slik at han kan kjøpe seg en is. hender vi har frokostblanding, men det forsvinner fort, så kjøper det ikke inn ofte, orker ikke maset.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Vil gjerne ha innspill/tips til hva barna deres spiser etter skolen, når de har begynt å være alene hjemme? Hva har dere tilgjengelig av sunn mat? Her går det mye i brødskiver eller nudler, samt frukt og bær. Trenger litt inspirasjon til hva jeg kan kjøpe inn/ordne i stand til dem 😊 De går i 3. og 5. klasse og klarer fint å lage seg enkle måltider selv. TS Anonymkode: c8513...c1e Min tar seg gjerne en brødskive før middag, siden han er hjemme ca 3-4 timer før middagen. han er også glad i frukt, så blir brødskive eller frukt stort sett Anonymkode: 894bd...df5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 Her spises det brødskiver, kavring eller frokostblanding, yoghurt/skyr og/eller frukt Gjør ikke klart noe på forhånd, han finner frem selv det han har lyst på. Syntes barna bør lære seg tidlig å ordne seg mat selv, og ikke at alt skal tilrettelegges for mye. Anonymkode: 9e95c...261 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #20 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her spises det brødskiver, kavring eller frokostblanding, yoghurt/skyr og/eller frukt Gjør ikke klart noe på forhånd, han finner frem selv det han har lyst på. Syntes barna bør lære seg tidlig å ordne seg mat selv, og ikke at alt skal tilrettelegges for mye. Anonymkode: 9e95c...261 Er handling av mat også tilrettelegging ? Jeg baker fordi jeg liker det, og da baker jeg likegjerne ting ungene kan spise. Søndag formiddag er dedikert til gjærbakst.   Har unger som i perioder trener opp til 5 dager i uka så vil gjerne ha litt variert mat og ikke bare kjedelige brødskiver. Eldstemann er også allergisk mot masse grønnsakerfrukt, bær og nøtter og er også laktoseintolerant så det må tilrettelegges litt ekstra.  Jeg står heller ekstra på kjøkkenet enn å sitte i sofaen med tven på…. Anonymkode: 6f829...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå