Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere involvert dere i et nytt forhold der x 'en til den andre hater deg og ikke er redd for verken å si det eller vise det?

Har aldri møtt denne personen og vil helst heller ikke gjøre det men hvis en skal bygge videre på dette forholdet må jeg jo forholde meg til denne personen til en viss grad da de har barn sammen. 

Anonymkode: 72521...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hater denne eksen deg fordi du er sammen med vedkommende som hen også ville ha da? I så fall ville jeg ikke brydd meg om det, går over det.

Skrevet

Denne eksen kan ikke hate en person han/hun aldri har møtt. Kanskje den nye daten / kjæresten din overdriver en smule av en eller annen grunn? Jeg ville tatt en prat med denne sinna-eksen og fått klart opp i eventuelle misforståelser. Det er forskjell på å være lei seg for at eksen sin går videre og å hate den nye. 

Dette gitt at du ikke har hatt sex med den du vil bli sammen med før vedkommende var singel.. 

AnonymBruker
Skrevet
McMary skrev (11 timer siden):

Denne eksen kan ikke hate en person han/hun aldri har møtt. Kanskje den nye daten / kjæresten din overdriver en smule av en eller annen grunn? Jeg ville tatt en prat med denne sinna-eksen og fått klart opp i eventuelle misforståelser. Det er forskjell på å være lei seg for at eksen sin går videre og å hate den nye. 

Dette gitt at du ikke har hatt sex med den du vil bli sammen med før vedkommende var singel.. 

Jeg møtte vedkommende når han var singel, x'en har også en ny så jeg forstår det ikke helt. Tror denne x'en har et enormt kontrollvehov og at det var et slag i trynet at min "partner" nå også går videre. De har et langt forhold bak seg og jeg forstår at det kan oppleves rart å se den andre går videre. Men jeg har da virkelig ikke gjort noe galt her. 

Jeg spurte hva jeg skulle gjøre hvis jeg tilfeldigvis møtte denne x'en... og da fikk jeg beskjed om at det ikke var vits i å være hyggelig, det beste var å gå derifra for å unngå at det skulle bli leven. 

Må si at dette er litt merkelig og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne situasjonen. Den jeg har møtt virker som verdens snilleste og varmeste person og jo mer kjent jeg blir så får jeg vibber om at denne x'en ikke har vært snill alltid. Vært mye temperament og vært dum i kjeften til mange som har ført til uvennskap blant venner og familie... 

Så det jeg lurer på er jo om jeg rett å slett skal trekke meg fra hele greia eller om jeg skal heve meg over å stå i det. For som sagt så har denne personen mange av de kvalitetene jeg ser etter og vi har det veldig hyggelig når vi er sammen.

Ts

Anonymkode: 72521...492

• Liker 1
Skrevet

Ville sagt at det kommer an på hvor involvert din partner og eksen er med hverandre. Ville tatt en vurdering ut fra flere forhold. Har de tett kontakt og tilbringer mye tid sammen? Da kan det jo bli liten plass til deg i livet hans, hvis det er enten deg eller henne. Er barna små, eller begynner de å bli store? Er hun vant til at han lar henne blir med på å bestemme i livet hans også, slik at du må brøyte deg vei når dere to skal bygge et liv sammen? Og hvor store konflikter pleier de å ha seg imellom - går samarbeidet stort sett greit eller blir det krangling om det meste? 

Jeg ville undersøkt hvor tett de er på hverandre og gjort en vurdering ut fra det. 

McMary skrev (13 timer siden):

Jo, det kan en eks absolutt gjøre. Har sett det med flere i min nære omgangskrets. Det er utrolig hvordan ellers oppegående mennesker kan miste hodet når de lider av sterk sjalusi eller eiertrang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hane x er vanskelig,så er mitt tips å forholde seg rolig og høflig rundt henne(da får hun også mindre å bråke om) forhold deg bare til henne når du m å.slik takler jeg min samboers x,og jeg sparer på kreftene.

Anonymkode: c517d...737

AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke latt en bitter x ødelegge for noe som kan bli et fint forhold. Du trenger jo ikke å forholde deg til henne, så lenge hun ikke ønsker (noe hun åpenbart ikke gjør). Dere gjør som dere pleier i felles hjem (når den tid kommer), og blir det konflikt ut av noe, så får far diskutere med mor. Men jeg ville luftet bekymringen med partneren min, for å høre hvordan han tenker at dere skal håndtere dette. Med tid og stunder går det forhåpentligvis over, og mor aksepterer at far også går videre i livet. 

Anonymkode: 201e7...c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...