Gå til innhold

Sår I rompa/kløe og blod på papiret,mange synes kanskje det er ingenting å bli redd for,men jeg gjør det og blir veldig glad for svar som 😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Små prikker av blod kommer ofte av at huden er tynnslitt etter kløing og hard tørking. Om det var rift/hemorider så blir det mer enn bare små prikker.

Når klør det? Jevnt gjennom dagen? (Kan være hemorider/rifter som gror. Rett før/etter avføring? Sår hud, fordel å vaske seg ren med vann i stedet for å tørke. På kveld/natt? Mulig barnemark, om du steller barn som har det, vasker klær til noen som har det.. så kan du smittes med egg fordi eggene er så små at de fester seg til støvkorn som virvler i luften.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vet jeg har tørket meg litt hardt og mye. Men å blø av det lissom?

Anonymkode: 31080...126

Er det mye blod eller litt? Jeg blør litt når jeg har tørket meg hardt og mye og bruker first price

Anonymkode: 2e171...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mye blod eller litt? Jeg blør litt når jeg har tørket meg hardt og mye og bruker first price

Veldig lite,bare noen små prikker på papiret

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, man går ikke til legen for noen prikker av blod på papiret når man har hatt hyppig avføring med mye tørking... TS har blitt sår i rumpa av å tørke seg for mye, that's it.

Anonymkode: 0fd6d...729

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kan være pga hard avføring eller små rifter ved endetarmen. Ikke farlig. Du kan også ha hemorider på innsiden som kan sprekke når du er på do, men lite sannsynlig siden det er små prikker. Da hadde det vært mer blod. 
mer du usikker ta kontakt med lege og lever en avføringsprøve.. kjøper en prøvepakke på apoteket. 
men dette høres helt normalt ut, hatt det samme selv. 
men kommer det mye friskt blod fra tarmen må du undersøkes

Anonymkode: 9a89f...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sår etter mye tørking, er det ikke rart det kommer litt blod. Friskt blod er ikke bekymringsfult, du kan også ha små hemoroider eller smårifter, kanskje har du også trykket for hardt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig lite,bare noen små prikker på papiret

Ts

Jeg også. Det skjer når jeg tørker hardt og mye. Og med FP papir. Nå bruker jeg Unik og det skjer ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er trolig bare en hemoride. Google det. 

Hvis du har vaselin eller lignende salve og en ert, en tørket ert eller linse O.l. Smør den inn og smett den rett innfor anus. La den bli der til den kommer ut av seg selv. Dette hjelper faktisk. 

Anonymkode: 2c013...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter en knapp på den ekle(men helt ufarlige) diagnosen "barnemark". Det er overraskende vanlig og vanskelig å få øye på med mindre du får noen til å se direkte inn i anus  Ville ikke bekymret meg for blodet, de små "prikkene" har nok bare kommet fordi du har vært litt for hardhendt med papiret. Ta en kur vermox og se om det hjelper på kløen, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vært litt sår og kløe bak i rompa,har vært på do en del ganger i helgen,mer en  jeg pleier,dermed mere tørking.

Oppdaget nå når jeg var ferdig å tørke meg,så skulle jeg bare ta en extra tørk for å se om det var reint,da var det flere små prikker med blod på papiret.ble litt redd da.

Men når jeg tørket meg når det var avføring på papiret,så var det ikke blod.

Prøvde å tørke meg igjen rett etter ingenting blod ,hvis huden er sår av tørking,burde det ikke blødd når jeg tørket meg en liten stund etterpå?

Blir veldig glad for svar da slike ting skremmer meg veldig,håper noen kan komme med beroligende svar .

På forhånd takk😊

Barberer du deg i rumpa og rundt rumpehullet? 

Anonymkode: 9216e...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vært litt sår og kløe bak i rompa,har vært på do en del ganger i helgen,mer en  jeg pleier,dermed mere tørking.

Oppdaget nå når jeg var ferdig å tørke meg,så skulle jeg bare ta en extra tørk for å se om det var reint,da var det flere små prikker med blod på papiret.ble litt redd da.

Men når jeg tørket meg når det var avføring på papiret,så var det ikke blod.

Prøvde å tørke meg igjen rett etter ingenting blod ,hvis huden er sår av tørking,burde det ikke blødd når jeg tørket meg en liten stund etterpå?

Blir veldig glad for svar da slike ting skremmer meg veldig,håper noen kan komme med beroligende svar .

På forhånd takk😊

Friskt blod? Altså rødt blod eller gammelt blod?

Anonymkode: 529a1...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Friskt blod? Altså rødt blod eller gammelt blod?

Anonymkode: 529a1...805

Friskt blod,og veldig lite.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Barberer du deg i rumpa og rundt rumpehullet? 

Anonymkode: 9216e...e14

Nei.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Friskt blod tyder på rift. Jeg får lett rifter både foran og bak, smører med benpanten før jeg legger meg og riftene er borte neste dag. De fleste årsakene til litt friskt blod bak er helt ufarlig. Det er blod i avføring og mørkt blod som er grunn til å gå til lege.

Prøv benpanten eller hemmoridesalve før du går til lege. Det er de to tipsene du kommer til å få fra legen.

Anonymkode: 518dc...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...