Gå til innhold

Sår I rompa/kløe og blod på papiret,mange synes kanskje det er ingenting å bli redd for,men jeg gjør det og blir veldig glad for svar som 😊

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært litt sår og kløe bak i rompa,har vært på do en del ganger i helgen,mer en  jeg pleier,dermed mere tørking.

Oppdaget nå når jeg var ferdig å tørke meg,så skulle jeg bare ta en extra tørk for å se om det var reint,da var det flere små prikker med blod på papiret.ble litt redd da.

Men når jeg tørket meg når det var avføring på papiret,så var det ikke blod.

Prøvde å tørke meg igjen rett etter ingenting blod ,hvis huden er sår av tørking,burde det ikke blødd når jeg tørket meg en liten stund etterpå?

Blir veldig glad for svar da slike ting skremmer meg veldig,håper noen kan komme med beroligende svar .

På forhånd takk😊

Anonymkode: 31080...126

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dette kan være hemorider eller ulcerøs kolitt, du må dra til legen å ta en avføringsprøve for å se hva det er.
jeg har selv ulcerøs kolitt og det skjedde meg og. du må kontakte legen snarest

Anonymkode: ee6a2...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være Hemoroider ?  Om så, så finnes det reseptfrie produkter på apoteket.

Anonymkode: 107c5...94d

• Liker 3
Skrevet

du bør dra til lege, blod i avføring kan være farlig

AnonymBruker
Skrevet

Rift i tarmen eller hemoroider. Hemoroider ervanlig og spesielt om du er overvektig eller har fått barn/gravid. 

Anonymkode: 675a7...59c

• Liker 1
Skrevet

hemoroider ig de forsvinner av seg selv. kjøp intimvask så blir du iallefall kvitt kløen.

legen sa til meg at er blodet  "fersk" er det ikke farlig men følg med

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
EinarVv skrev (2 minutter siden):

Var ikke blod I avføring, etterpå når jeg tørket meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rift i tarmen eller hemoroider. Hemoroider ervanlig og spesielt om du er overvektig eller har fått barn/gravid. 

Anonymkode: 675a7...59c

Og dersom du er plaget med hard mage, eller diaré. 

Anonymkode: fc2dc...3f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
runi skrev (Akkurat nå):

hemoroider ig de forsvinner av seg selv. kjøp intimvask så blir du iallefall kvitt kløen.

legen sa til meg at er blodet  "fersk" er det ikke farlig men følg med

Jeg vet jeg har rn innvendig hemoroider, men har ikke hatt plager med den på en mnd 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet jeg har rn innvendig hemoroider, men har ikke hatt plager med den på en mnd 

Kanskje en sprakk.

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (8 minutter siden):

Kanskje en sprakk.

Jeg vet jeg har tørket meg litt hardt og mye. Men å blø av det lissom?

Skrevet
EinarVv skrev (14 minutter siden):

Ts spurte etter beroligende svar,

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan godt skje det.

Skrevet

Ja, det er helt vanlig. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Ja, det er helt vanlig. :)

For har klødd og vært sårt baki der,som sagt tørket meg mer enn jeg pleier.for var så rart at det var på siste tørket,og bittesmå prikker.

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Kjøp mykere toalettpapir og tørk deg mer forsiktig. Om dette er et engangstilfelle er det INGENTING å bry seg med. Virkelig.

Anonymkode: e63ce...3f5

• Liker 2
Skrevet

For har klødd og vært sårt baki der,som sagt tørket meg mer enn jeg pleier.for var så rart at det var på siste tørket,og bittesmå prikker.

Det skal ikke mye til før det kan oppstå små rifter/sprekker. Og da er det helt normalt at det kan komme blod på papiret etterpå. Barn kan også oppleve dette. Ingen grunn til å bekymre seg:)

• Liker 3
Skrevet

Det er helt vanlig å få bittesmå rifter eller sår hvis man klør seg, har hard avføring eller tørker mye/hardt. Du sier at det var bittesmå prikker, så det tyder på at det var en bitteliten blødning. Og det stoppet med en gang. Altså ingenting å bry seg om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
annev skrev (14 minutter siden):

Ts spurte etter beroligende svar,

vel.. skal man da si feks "det er helt normalt med blod i rompa, det er ikke noe å tenke over" eller skal man få denne personen til legen fordi det kan faktisk være farlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

vel.. skal man da si feks "det er helt normalt med blod i rompa, det er ikke noe å tenke over" eller skal man få denne personen til legen fordi det kan faktisk være farlig

Små prikker med blod på toalettpapiret er helt normalt, av årsaker som allerede er nevnt flere ganger. Det renner ikke blod i store mengder fra rumpa til ts😁

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...